خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.06 (8 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

دکتر علیرضا غنی پور جوان 28 سال ایست که توانسته است براساس علاقه مندی های خود کسب و کار جذابی را راه اندازی و خود و دیگران را از مواهب آن بهره مند سازد.

لطفا خودتون رو معرفی و مختصری از آرزوهای دوران کودکی و نوجوانی برامون بفرمایید.

عليرضا غني پور هستم 28 ساله، مهندسي رشته دام و طيور و آبزيان، كارشناسي ارشد فيزيولوژي دامپزشكي، PHD در رشته فيزيولوژي دامپزشكي از دانشگاه تهران گرفتم و مدت هشت سال است كه در زمينه پرورش ماهي فعاليت دارم.

در دوران كودكي علاقه زيادي به حيوانات داشتم و نسبت به كار در مزرعه و كشاورزي و بودن در طبيعت هميشه احساس لذت بخشي داشتم. پدرم داراي مرغداري بودند كه اطراف آن را نيز باغي پر از درختان گوناگون محصور كرده بود و به هر بهانه اي كه شده خود را با پدر همراه مي ساختم و حتي تكاليف  تحصيلي دوران كودكي را  نيز گاه گاهي در آنجا مي نوشتم و بودن در كنار حيوانات و طبيعت همواره برايم آرامش بخش بود.

  در كل دوران كودكي و نوجواني خود به علت علاقه شديد به حيوانات آرزو داشتم دام پزشك شوم یا  شغلي كه با حيوانات سرو كار داشته باشد را داشته باشم و تاكنون نيز اين آرزو برايم در زمينه پرورش آبزيان و تخم چشم زده، بچه ماهي و پخش و پرورش ماهي زنده سردابي و گرمابي و تا حدي هم پرورش طيور محقق شده است و به صورت كلي همواره دوست داشتم در مزرعه و فضايي دور از محيط شهري زندگي كنم چون شغل اصلي پدري نيز پرورش طيور بوده است، اين زمينه همواره برايم وجود داشته است.

اولين درآمدتون چه زمانی تحقق پیدا کرد؟

از 23 سال پيش از سن 5 سالگي با سواركاري و اسب آشنا بودم و حدودا در 13 سالگي اولين در آمدم در همين زمينه بود كه اسب هاي مجموعه اي را آموزش مي دادم و بابت آن پول دريافت مي كردم.

و  اولين سرمايه گذاري نيز به طور تخصصي در حدود هشت سال پيش بود که با يك هزينه خيلي كم و امكانات محدود شروع به پرورش ماهي كردم.

مشخصات اصلي كسب و كارتون چیه؟

كسب و كارم رو در سه بخش راه اندازي كردم كه

بخش اول:آن واردات و توزيع تخم چشم زده(تخم ماهي باروري كه امكان تبديل به بچه ماهي را دارد) كه پس از رساندن تخم به 1 الي 30 گرم آن را بين توليد كنندگان ماهي هاي سردآبي، بويژه ماهي هاي قزل آلا  در سراسر ايران توزيع مي كنم.

بخش دوم:كسب وكار من راه اندازي محوطه و سيستم پرورش ماهي زنده در هشت گونه مختلف از شمال و جنوب كشور وهمچنين پرورش محصولات دريايي ديگر مانند ميگو و لاستر و خرچنگ و پخش آن در تهران و بخصوص استان البرز مي باشد.

بخش سوم:فروش انواع ماهي به صورت زنده جهت سبد غذايي خانوار در 12 گونه مختلف مخصوصا ماهي خاوياركه ارزش غذايي بسيار بالايي دارد، به صورت حضوري و طبخ آن در محل به صورت كباب ماهي و يك رستوران دريايي در داخل محوطه  براي استفاده عموم مردم ايجاد کردم تا از طعم ماهي تازه و همچنين برنامه اي جهت حفظ گونه اي از ماهي كمياب مانند ماهي رودخانه لار كه خيلي كمياب مي باشد استفاده کنند.

مشكلاتی هم در راه اندازي داشتید و ميزان سرمايه تون چقدر بوده؟

به طور كل مشكلات و موانع دولتي همواره بر سر راهم بوده اند مانند كسب مجوزات لازم و نظارت هاي گوناگوني كه وجود دارد كه البته نبايد در كشور ما به عنوان مشكل مطرح شود چون به صورت روند كاري در جريان مي باشد و مشكل اصلي ما کمبود آب مي باشد كه با توجه به خشكسالي چند ساله در كشور بايد برنامه اي براي استفاده بهينه ازآب پياده كنم  تا هميشه و به صورت دائم  آب در اختيار داشته باشم كه هزينه هاي بسيار سنگيني را تحمیل می کند.ميزان سرمايه گذاري نيز با توجه به محل كسب در شهرستان هاي مختلف متفاوت مي باشد.

مشاغل ديگری هم داشتید؟

شغل اصلي و درآمد بنده از همين كسب و كار است ولي بالطبع تخصصي كه در زمينه دامپزشكي دارم گاهي به ويزيت در اين زمينه هم مي پردازم.

پيشنهادی برای بهبود وضعیت كاردارید؟

ايجاد يك اتحاديه در رابطه با محصولات آبزيان مي تواند كمك مناسبي به رونق كاركند چون در اين شغل قيمتهاي مختلفي هم بابت خريد و هم جهت فروش محصولات وجود دارد البته حمايت هايي هم از طرف جهاد كشاورزي جهت پرورش صورت گرفته است.

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید