خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 3.29 (19 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

لطفا خود را معرفی کنید و میزان تحصیلات خود را بگویید.
به نام خدا علیرضا صدیقی هستم متولد سال 1347 متاهل دارای 4 فرزند ، دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم در رشته نقشه برداری ، یکی از کسبه صنف لوازم التحریر-مهندسی

و اداری بازار بزگ تهران.
اولین باری که موفق به پول درآوردن شدید چه زمانی بود؟
پس از اتمام دوران تحصیل دانشگاهی و انجام خدمت سربازی در سن 23 سالگی برای اولین تجربه کاری به عنوان کمک در کنار پدرم به حرفی خانوادگی نجاری مشغول به فعالیت شدم.ولی به طور رسمی و جدی در سن 25 سالگی فعالیت مستقل خود را شروع و اولین دستمزد کاری خود را در سمت شاگرد یک مغازه کوچک لوازم التحریر فروشی دریافت نمودم.
چه کسب و کارهایی را تاکنون تجربه کرده اید.
در ابتدای امر با توجه به دوره ی زمانی خاصه هم سن و سال های ما ، من نیز مانند بسیاری از جوانان آن دوره به حرفه خانوادگی خود پرداختم و در سن 25 سالگی به این نتیجه رسیدم که به دنبال علایق خود رفته و در پی به دست آوردن پیشرفت در زمینه کاری موردنظر خود باشم. در رابطه با شغل هایی که درآن ها مشغول به کار بودم می توان به شاگردی در مغازه لوازم التحریر فروشی ، دست فروشی در بازار های هفتگی ، در برهه ای از زمان به عنوان مسافرکش و در ادامه به واسطه گری در بازار لوازم التحریر تهران اشاره کنم.
کارفعلی شما چیست و چگونه به این ایده کسب و کار دست یافتید.
حرفه اصلی من در حال حاضر که در خدمت شما هستم تجارت در زمینه لوازم التحریر-مهندسی و اداری می باشد.رسیدن به ایده و شروع فعالیت در زمینه این نوع کسب و کار به زمانی برمی گردد که من برای اولین بار به عنوان شاگرد در یکی از مغازه های لوازم الحریر فروشی تهران مشغول به کار شدم.
هزینه راه اندازی کسب و کار شما چیست؟
هزینه های کسب و کار افرادی چون ما مانند خیلی از مشاغل دیگر در ابتدا کسب تجربه است. این کسب تجربه ملزم به گذاشتن سن و وقت و انرژی زیادی در این راه می باشد.علاوه بر موارد ذکر شده داشتن سرمایه مالی اولیه احتیاج شروع هر کاری می باشد ولی شایان ذکر است که بطور قطع نمی توان مبلغ معینی را برای شروع اعلام کرد زیرا دیدگاه افراد در شروع فعالیت ها متفاوت است.
چه مجوزها و چه مقدماتی برای شروع این کسب و کار لازم است؟
در ابتدی شروع فعالیت در این صنف داشتن مجوز خاصی احتیاج نیست.ولی مهم ترین بخش برای شروع فعالیت در این محیط جلب اعتماد برزگان این صنف می باشد.ولی ناگفته هم نماند که برای پیشرفت کاری و واردات محصولات خارجی به بازار مصرفی داخلی داشتن کارت بازرگانی ، اوراق قانونی ثبت سفارش کالا ، پیش فاکتور خرید کالا برای ترخیص اجناس از گمرک های ایران مورد نیاز می باشد.
آیا تا به حال با شکست مواجه شده اید؟اگر جواب تان مثبت است چگونه برآن غلبه کرده اید؟
قطعا من نیز در ابتدای شروع فعالیت خود با شکست هایی برخورد کرده ام که دلایل مختلفی هم داشت ولی در این راه که هدف مشخصی از ابتدا برای آن داشتم سعی کردم از شکست ها درس بگیرم و این تجربه ها را پلی کنم برای ادامه راه و با پشتکاری که داشتم و تجربه هایی که بدست آوردم سعی برآن داشتم که انتخاب های بهتری را برای پیشرفته کاری خود بگیرم.
برنامه های آینده شما برای توسعه کارتان چیست؟
در همین زمان که در حال صحبت کردن با شما هستم با تیمی متشکل از جوانان تحصیل کرده و دارای پشتکار و البته کم تجربه در حال آماده سازی طرحی هستیم تا انشالله درکوتاهترین زمان ممکن بتوانیم از فروش حضوری و صرف هزینه های زیاد به کاهیم و نوع فعالیت خود را از حالت سنتی به خدمات الکترونیک ارتقاع بخشیم.قصد ما این است که مغازه های فعال خود در محیط بازار و سطح شهر را به یک انبار واحد و برزگ تبدیل نماییم و از طریق راه اندازی یک سایت مرجع و کاملا قابل اعتماد محصولات مورد نیاز بازار مصرفی جامعه را به شکل کاملا استاندارد و در سریع ترین زمان ممکن در مکان های مورد نظر درخواست کنندگان در اختیارشان قرار دهیم.
تاکنون با چه موانعی برای کسب و کارتان مواجعه شده اید و چگونه می توان آن ها را برطرف کرد؟
همانطور که در جریان هستید در چندین سال گذشته که کشور ما دچار بحران اقتصادی بوده و از طرف کشورهای صنعتی و بزرگ مورد تحریم قرار گرفته است. تا حدودی فعالیت ما در خرید و فروش اجناس مورد نیاز بازارمصرفی نیز تحت الشعاع همین موانع بوده و با نوسانات زیادی از جمله رکود بازار،گرانی ارز،تورم و.....مواجه شده ایم.
پول در موفقیت کسب و کار چه نقشی دارد؟
به هرحال نمی توان اهمیت مسائل مالی را در شروع کسب و کار جدید نادیده گرفت.به طور مثال برای خرید اجناس مورد نیاز بازار مصرفی و وارد کردن این دسته از کالاها به کشور باید حتما پشتوانه خوبی از لحاظ مالی دارا بود.
برای کسانی که می خواهند کسب و کاری راه اندازی کنند چه پیشنهادی دارید؟
بنده نیز به عنوان یکی از کسبه شاغل در بازار تهران و کسی که از ابتدا شروع فعالیت با پشتکار و تلاش و همت به اهداف خود رسیده به جوانان هم سن و سال شما پیشنهاد می کنم اول در مورد هدف شان تحقیق نمایند تا با مشکلات و پستی و بلندی های کار مورد علاقه خود تا حدودی آشنا بشوند و خود را برای تمام مرحله های سخت آماده نمایند. و نیز از مطرح نمودن ایده های نو و کارساز خود در این راستا دست نکشند و با استفاده از تجارب بزرگان این صنف و از همکاری با نیروهای جوان و فعال و دارای جسارت را نیز استفاده نمایند.

گزارشگر:مجید منصوری مطلق

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

  • مهمان - مرتضی

    سلام بنده 19 سالمه و به کار لوازم التحریری علاقه دارم و دوست دارم بعد چند سال مغازه برای خودم داشته باشم اگه میشه کمک و اهنماییم کنید. واهل تهران هستم

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید