خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 3.36 (7 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

کارآفرینی و ایجاد کسب‌ وکار از دیدگاه بسیاری از شهروندان مستلزم داشتن شرایط مناسب مالی و تجربه فراوان است، شاید پیچیدگی‌ها و سختی‌های موفقیت در این عرصه باعث شود تا خیلی‌ها دست به این خطر نزنند و فرصت و سرمایه خود را در راه‌های دیگری صرف کنند، اما افرادی مانند سپیده حاذقی نیز هستند که کار در این عرصه را تقریبا با هیچ شروع کرده‌اند و به جایگاهی که می‌خواستند رسیده اند.


خانم حاذقی به عنوان بانوی کارآفرین 27 ساله تبریزی که صاحب یکی از معتبر‌ترین کارگاه‌های تولید لباس و مد بچگانه و برند معروف در کشور است، از دشواری های راهی که شروع کرده و به موفقیت منتج شده است، به ایرنا می گوید.


سپیده حاذقی اظهار می کند: کارم از یک شوخی شروع شد و ایده ابتدایی کسب و کارم را کسی جدی نمی‌گرفت ولی اکنون که سه سال از آن زمان گذشته، خیلی‌ها سعی می‌کنند در این وادی قدم بگذارند و سودی کسب کنند.


وی ادامه می دهد: با اینکه در رشته تحصیلی غیر هنری فارغ التخصیل شده ام ولی به کارهای هنری، مد و لباس علاقه دارم و ایده شکل گیری کسب و کار در زمینه لباس و مد بچه‌گانه نیز پس از تولد فرزندم با دوخت مدل های مختلف برای او توسط یکی از دوستانم پیشنهاد شد.


این بانوی کارآفرین خاطرنشان می‌کند: در دو سه ماه اول کار، با کمک مادرم و یکی از بستگان با نخ و سوزن و چرخ خیاطی خانگی، در منزل کار می‌کردیم و در فضای مجازی محصولات را تبلیغ می کردیم و به فروش می رساندیم.


وی اضافه می کند: با افزایش سفارشات، چند بانوی دیگر استخدام کردیم که هر کدام از آنها نیز در منزل خود، کار و محصولات را آماده می‌کردند.


حاذقی می‌گوید: به پیشنهاد خانواده طبقه بالای خانه پدری را برای ادامه کار انتخاب کردیم؛ در ابتدا فقط توانستم یک چرخ خیاطی صنعتی خریداری کنم، به خاطر دارم موقع خرید چرخ خیاطی به این فکر می کردم که آیا از عهده هزینه آن بر خواهم آمد یا نه، ولی خدا را شکر استقبال مشتری‌ها چشمگیر بود و هم اکنون حدود 20 تا 30 دستگاه چرخ خیاطی و اطوی صنعتی خریداری شده و ما با مجموعه ای 33 نفری مشغول به کار هستیم.


وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای بانوان برایم یک افتخار است، اضافه می‌کند: برخی از کادر مجموعه، هیچ سر رشته ای از کار خیاطی و هنری نداشتند و به مرور کار یاد گرفتند، با این مسئله مشکلی نداشتیم و سعی می‌کردیم در کنار کار، آموزش نیز داشته باشیم.


این بانوی کارآفرین تاکید می‌کند: سختی کار زیاد است، ولی اکنون توانسته ام با مجوز کسب فروشگاه در یکی از مجتمع های تجاری تبریز، با نماد اعتماد الکترونیک و مجوز ساماندهی مشاغل خانگی وزارت ارشاد در فضای مجازی، به کسب و کار مشغول شوم.


وی بر لزوم تسهیل صادرات محصولات تولید داخل تاکید می‌کند و می‌گوید: مشتری‌های خارجی نیز داریم که فعلا با توجه به مشکلات گمرکی و هزینه بالای ارسال، ارسال از طریق بستگان ایرانی آنها انجام می گیرد، ولی اگر شرایط صادرات مهیا باشد، توان رقابت با برندهای خارجی را نیز داریم.


وی در خصوص مشکلات بیمه ای گفت: برای اینکه کادر خود را بیمه کنم، تلاش بسیاری کردم ولی با درهای بسته برخورد کردم، گفتند باید فعالیت خود را از حالت مشاغل خانگی بیرون بیاوری و در مکان تولیدی و صنعتی فعالیت کنی.


منبع: ایرنا
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید