خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 3.38 (4 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

بانوی هنرمند کرجی در حاشیه ششمین جشنواره لاله‌ها و با هدف حفظ محیط زیست، کارگاه مجسمه سازی با استفاده از ضایعات فلزی، برگزار کرد.


فاطمه صفرپور، کارآفرین کرجی که در حاشیه ششمین جشنواره لاله‌های کرج، حضور یافت، درباره هنرش گفت: به مدت 3 سال، طراحی و ساخت مجسمه‌های فلزی را بدون کسب آموزش و به صورت دیداری فرا گرفتم و در حال حاضر عضو انجمن هنرمندان خودآموخته کشور و به عنوان تنها بانوی سازنده مجسمه با ضایعات و قطعات دورریز خودرو و ماشین آلات در کرج، فعالیت می‌کنم.

وی ادامه داد: اغلب مجسمه‌ها به صورت خلاقانه و با طراحی ذهنی و اتصال قطعات و ضایعات دورریز فلزی ماشین آلات، شکل می گیرد.

این بانوی کارآفرین که به عنوان تنها هنرمند سازنده مجسمه در کرج فعالیت می کند، اظهار داشت: این حرفه را بدون آموزش، فراگرفته و به رغم سختی کار، علاقه به این هنر، باعث ساخت مجسمه‌های زیبا شده است. بیشتر اوقات ساعت ها به دنبال قطعات مورد نظر هستم و با قیمت چندین برابر، مجبور به خرید فلزات بدون استفاده، می شوم.

صفرپور با عنوان اینکه این هنر قابل فراگیری است، ادامه داد: به همت مدیریت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری کرج در ششمین جشنواره لاله ها، کارگاه این حرفه در فضای باز مجموعه دایر شده است که علاقه مندان می توانند از آن استفاده کنند.

وی که دانش آموخته رشته معماری است، در ارتباط با درآمد حاصل از ساخت مجسمه های فلزی، تصریح کرد: معمولا در نمایشگاه و گالری های هنری نسبت به عرضه و قبول سفارش ساخت، اقدام می کنم اما اگر از طرف مسئولان شهر و استان، حمایتی صورت نگیرد، این هنر، توسعه نخواهد یافت در حالیکه در کشورهای مطرح جهان به این هنر مدرن و آموزش و گسترش آن تاکید دارند.

صفرپور گفت: درحال حاضر با سفارش و حمایت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری کرج قرار است مجسمه فلزی به شکل دو بال و با طول 6 متر، تهیه کنم که قرار است در پارک چمران، نصب شود.

وی ضمن اشاره به اینکه با فراهم شدن امکانات، آمادگی لازم برای آموزش مجسمه سازی را دارد،  ادامه داد: به سازمان پسماند و شهرداری، پیشنهاد آموزش ابتدایی از مدارس را دادم که با مواد اولیه سبک و در دسترس برای سنین مختلف از ضایعات دورریز کاغذ، پلاستیک، چوب و در نهایت فلز، مجسمه های زیبا طراحی و آماده کنند.

وی اضافه کرد: فراگیری این هنر می تواند برای بانوان، خصوصا سرپرست خانوار و یا فرزندانشان، منبع درآمد خوبی باشد که اگر مسئولان و مدیران، شرایط و امکانات برگزاری دوره های آموزشی را فراهم کنند، می توانم این هنر را به صورت آموزش رایگان برای این قشر از جامعه، ارایه کنم.

این بانوی هنرمند در نهایت، ابراز تاسف کرد که مسئولان استان البرز و شهر کرج در ارتباط با آموزش و ترویج این هنر مدرن، هیچ حمایت و همکاری با وی نداشتند.



در ادامه توجه شما را به تماشای تصاویری از هنر این بانوی هنرمند که بارها و بارها دستانش برای خلق هنر در پیکار آهن و آتش سوخته است، جلب می نماییم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع گزارش: خبرگزاری ایلنا
عکس از : دامون پورنعمتی (خبرگزاری میزان)

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید