خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

سعید طاهرخانی معلول توانمند شهرستان تاکستان گفت: باوجود معلولیتی که دارم هیچ تفاوتی را میان خود و سایر افراد جامعه احساس نمی‌کنم بلکه همیشه خود را توانمندتر از سایر افراد می‌بینم.


سعید طاهرخانی یکی از معلولین جسمی حرکتی شهر تاکستان است که در حال حاضر دانشجوی دکترا در رشته شیمی آلی و دارای افتخاراتی ازجمله، مشاور اقتصادی فرمانداری شهرستان تاکستان، کارآفرین برتر، قهرمان ورزشی بوده و مؤلف مقالات و کتب تخصصی دانشگاهی، مدرس دانشگاه و پژوهشگر است.

معلولیت سعید طاهرخانی به‌صورت مادرزادی است که باعث ایجاد مشکل حرکتی وی شده است، این نخبه علمی و توانمند در عرصه علم و کارآفرینی به مناسبت روز جوان در گفت‌وگو به خبرنگار ایسنا می‌گوید: زمانی که وارد مدرسه استثنایی شدم و ثبت‌نام من در پایه پیش‌دبستانی صورت گرفت آموزگار کلاسم دریافت که بهره هوشی من بیش از آن چیزی است که او بخواهد مطالب کتب استثنایی را به من بیاموزد؛ به همین جهت با تصمیم شورای مدرسه باید در مدارس عادی شهر ثبت‌نام می‌شدم، به همین دلیل به همراه والدین جهت ثبت‌نام به مدرسه‌ای که در هم‌جواری منزل بود مراجعه کردیم اما متأسفانه مدیر وقت از پذیرش من در دبستانش امتناع کرد و خانواده‌ام از سر ناچاری مرا در یکی از مدارس شبانه‌روزی تهران ثبت‌نام کردند.

وی اضافه می‌کند: می‌توانم از آن روزها به‌عنوان بدترین دوران تحصیلم یاد کنم چراکه منجر به جدایی از والدینم شد، پس‌از آن بر اساس دستورالعمل تلفیقی به شهر محل سکونتم برگشتم و ادامه تحصیل دادم، در حال حاضر دانشجوی دکترا در رشته شیمی آلی هستم و به دلیل علاقه وافر در این زمینه توانسته‌ام مقالات، کتاب‌ها و تألیفات زیادی در این رشته تحریر کنم.

طاهرخانی ادامه می‌دهد: من از ابتدای دوران تحصیلم در مقطع ابتدایی و راهنمایی علاقه زیادی به درس علوم تجربی داشتم، این علاقه در دوران دبیرستان به اوج خود رسید و ثمره این تلاش منجر به تحصیلات عالی من در دانشگاه شد.

این معلول توانمند می‌گوید: بعد از اتمام تحصیلات عالی دانشگاهی سال‌های زیادی در شرکت‌های مختلفی نظیر شرکت فیروز در زمینه تولید، فرمول نویسی، محصولات آرایشی و بهداشتی مشاوره داده‌ام و آشنایی زیادی در رابطه با داروها در این زمینه دارم.

این نخبه با ابراز خرسندی اعلام می‌کند: قصد دارم شرکتی را که تولیدکننده مواد آرایشی، بهداشتی و مواد شوینده است به‌زودی در شهر تاکستان افتتاح کنم و مورد بهره‌برداری قرار دهم.

وی با توجه به اشتغال‌زایی در میان معلولان خاطرنشان می‌کند: بیش از ۹۸ درصد معلولان شهرستان تاکستان فاقد شغل هستند که با برنامه‌ریزی و راه‌اندازی این شرکت و افزایش خطوط و واحدهای تولیدی می‌توان برای تعداد زیادی از آنها اشتغال‌زایی کرد.

وی می‌افزاید: در حوزه معلولین کارهای فنی، آزمایشی و کامپیوتری، تحقیقات، کتاب‌ها و مقالات زیادی نوشته‌ام که از سوی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به‌عنوان کارآفرین برتر سال ۹۶ انتخاب‌شده‌ام.

طاهرخانی در ادامه به اختراعاتش اشاره می‌کند و می‌گوید: من محصولی به‌عنوان کِرم ضد زخم بستر و سوختگی اختراع کرده‌ام که در مراحل پایانی ثبت خود قرار دارد.

این نخبه به مشکلات موجود در میان معلولان اشاره و تصریح می‌کند: من تلاش کرده‌ام بر همه مشکلات خود غلبه کنم و در برابر هیچ مشکلی کمر خم نکرده‌ام، اما یکی از مهم‌ترین مشکلات و دغدغه معلولین مناسب‌سازی شهری است که باید به مددجویان و معلولین توجه بیشتری شود و با صرف‌نظر از ترحم به معلولین و رعایت اشتغال 3 درصدی معلولین زمینه اشتغال آنان از سوی مسئولین فرادست در اولویت امر قرار گیرد.

وی همچنین در خصوص فعالیت‌های ورزشی خود عنوان می‌کند: در مسابقات قهرمانی کشور جانبازان و معلولان زیر ۲۳ سال توانستم مقام سوم را در رشته بوچیا در کلاس bc3 به دست آورم.

این معلول توانمند اظهار می‌کند: باوجود معلولیتی که دارم هیچ تفاوتی را میان خود و سایر افراد جامعه احساس نمی‌کنم بلکه همیشه خود را توانمندتر از سایر افراد می‌بینم و عقیده دارم انگیزه، تلاش و پشتکار موفقیت هر انسانی را رقم میزند.


منبع: ایسنا
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید