خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 3.83 (3 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

بانوی خلاق و کارآفرین اصفهانی به همراه خانواده خود با راه‌اندازی واحد پرورش کبک نه تنها دست به تولید و اشتغال‌زایی زده بلکه در جهت تأمین داروی طبیعی بسیاری از بیماران نیز گام بلندی برداشته است.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری تسنیم، امروز در جای جای ایران جوانانی خلاق و پرتلاش، همت را در عمل معنا کرده و با دستانی خالی اما با اتکا به توانمندی‌ها و مهارت‌های خود زمینه شکوفایی اقتصاد کشور را فراهم کرده‌اند.

این جوانان کارآفرین، خود را در سونامی بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی غرق نکرده و با هر چه در چنته داشته‌اند نخستین گام برای حضور در میدان عمل را برداشته‌اند.  

رضوان بصیری نژاد بانوی اصفهانی و فارغ التحصیل رشته طیور در مقطع کارشناسی ارشد و دانشجوی رشته دامپزشکی از جمله این جوانان است که حضور در میدان تولید را به پشت میز نشینی ترجیح داده و با راه‌اندازی واحد پرورش کبک دست به تولید و اشتغال‌زایی زده است.

وی درباره شروع کار خود به خبرنگار تسنیم می‌گوید: کار تولید و پرورش کبک را از سال 89 و با سرمایه اندکی که از فروختن منزل به دست آوردیم شروع کردیم، چون رشته من مرتبط با این کار بود علاقه زیادی به فعالیت در این رشته داشتم، وام‌های مرتبط با اقتصاد مقاومتی را نیز دریافت کردیم و 25 درصد کار با این میزان سرمایه راه اندازی شد.

این بانوی کارآفرین با بیان اینکه همه اعضای خانواده در انجام این کار همکاری داشته و به صورت خانوادگی و با کمک چند نیروی دیگر فعالیت می‌کنیم، ادامه می‌دهد: کم کم کار را گسترش دادیم  تا امروز به جایی رسیدیم که کشتارگاه صنعتی، بسته بندی، لیبل، مجوز دامپزشکی و ذبح حلال را در اختیار داریم.

بصیری نژاد درباره مشکلات پیش روی خود و خانواده‌اش در راه اندازی واحد پرورش کبک و گسترش این کار می‌گوید: ما از ابتدای سال 90 شروع به ساختمان سازی کردیم، دولت هیچگونه کمکی به ما نکرد، 3 سال بدون برق بودیم، در حالی که خانه و زندگی خود را در اصفهان فروخته و به وردشت سمیرم رفته بودیم تا واحد را فعال کنیم.

وی ادامه می‌دهد: 50 میلیون تومان به دولت هزینه دادیم تا برق کشی کنیم، به هر حال کار کم کم راه اندازی شد، سال گذشته نیز از بانک کشاورزی وام گرفتیم که مربوط به طرح بهین یاب بود، البته قرار بود این وام با سود 13 درصد باشد اما 18 درصد شد. در ابتدای کار نیز وعده کمک دادند، به عنوان مثال در زمینه گازکشی؛ اما برای تمامی اهل محل مجانی گاز کشیدند ولی به ما گفتند باید 25 میلیون تومان هزینه بدهید.

این جوان کارآفرین می‌گوید: بسیج سازندگی تا جایی که در توان داشت به ما کمک کرد، در هر حال کار را ادامه داده و امروز 25 هزار کبک در سال تولید می‌کنیم. البته قرار بود در هر دوره کاری 22 هزار کبک پرورش دهیم اما چون بودجه کافی نداشتیم 11 هزار کبک در هر دوره کاری تولید می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 4 نفر به صورت دائمی و 10 نفر به صورت موقت با ما کار می‌کنند، می‌گوید: اگر تولید زیاد باشد می‌توانیم صادرات نیز داشته باشیم، اما در شرایط کنونی مقرون به صرفه نیست.

بصیری نژاد با اشاره به پرورش کبک به عنوان راهی برای کمک به اقتصاد کشور بیان می‌کند: کبک موارد مصرف دارویی دارد، پرنده تمیزی است که گوشت آن برای بیماران مناسب است، ما تنها واحد پرورش کبک در کشور هستیم که تولیدات بدون آنتی بیوتیک و واکسن داریم، همچنین تنها واحد ایران هستیم که کشتارگاه صنعتی مخصوص به خود داریم.

وی با بیان اینکه همه جوانان می‌توانند وارد عرصه تولید شوند، می‌گوید: پرورش کبک حرفه بسیار خوبی است که برای بانوان نیز مناسب است، اما همت می‌خواهد و حمایت. هر کس وارد این کار شود به آن وابسته و دل‌بسته می‌شود و نتایج بسیار خوبی دارد.


منبع: خبرگزاری تسنیم
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید