خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

بانوی کارآفرین جوان که همیشه دغدغه کارآفرینی داشته با راه‌اندازی کارگاه خیاطی در زرقان زمینه امرار معاش ۳۰ نفر را فراهم کرده است.


زنان در کشورهای رو به توسعه، امید اول برای ارتقای خانواده‌ها و رشد و توسعه‌ کشورهای خود محسوب می‌شوند. موفقیت زنان کارآفرین در جوامع نه ‌تنها سبب سودهای اقتصادی می‌شود، بلکه منافع اجتماعی و فرهنگی هم ایجاد می‌‌کند. زنان به دلایل متعدد از جمله بیکاری، کاهش دستمزدها و نارضایتی از شغل قبلی، وارد کارآفرینی می‌شوند. چون کارآفرینی راهی برای برون‌رفت از بیکاری معمول است.

نجمه خادم الرسول از جمله جوانانی است که دغدغه کارآفرینی و اشتغال‌زایی برای زنان دارد، او که دانش‌آموخته رشته روانشناسی است و به گفته خودش در سیستم دولتی استخدام نشده است به فراخور جلسات مشاوره‌ای که در خانه فرهنگ زرقان برگزار می‌کرده کم‌کم دغدغه کارآفرینی پیدا می‌کند.

وی در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید: یکی از دغدغه‌های ذهنی بیشتر زنانی که برای مشاوره به من مراجعه می‌کردند یافتن شغل و کسب درآمد بود و همین موضوع نیز مرا برای کارآفرینی و ایجد اشتغال برای بانوان مصمم‌تر کرد.

خادم‌الرسول می‌افزاید: اسفند ماه سال گذشته بود که مطلع شدیم بسیج سازندگی برای اشتغال‌زایی تسهیلات پرداخت می‌کند. طرح پیشنهادی خود را به رئیس بسیج سازندگی زرقان ارائه دادیم و با حمایت و پشتیبانی وی توانستیم 15 میلیون تومان وام دریافت کنیم البته کل این 15 میلیون تومان برای خرید مواد اولیه هزینه شد.

این کارآفرین جوان حدود یک ماه بعد از دریافت وام کارگاه خیاطی راه‌اندازی ‌می‌کند و 20 فرودین ماه 97 با حدود 5 نفر این کارگاه را افتتاح می‌کند اما امروز با گذشت کمتر از 5 ماه این کارگاه رونقی به خود گرفته و در حال حاضر 30 نفر در آن مشغول به فعالیت هستند.

بیشتر افرادی که در این کارگاه مشغول به فعالیت هستند زنان بدسرپرست یا خودسرپرست هستند، خادم‌الرسول می‌گوید: بانوانی که در ابتدا با ما همکاری کردند از قبل کار خیاطی انجام می‌دادند اما چون به تنهایی در خانه کار می‌کردند درآمد چندانی نداشتند و خودشان پیشنهاد دادند که با راه‌اندازی کارگاه به کسب و کار خود رونق دهند و سفارشان بیشتری دریافت کنند.

حالا با رونق گرفتن کسب و کار این کارگاه خیاطی زنانی که در اینجا مشغول به فعالیت هستند از کسب و کار خود راضی هستند و از این طریق زندگی خود و خانواده‌شان را می چرخانند.

خادم‌الرسول می‌گوید: روز‌به‌روز که پیش می‌رویم وسایل بیشتر نیاز داریم که از درآمد کارگاه این وسایل را تامین می‌کنیم البته هر ماه قسط این وامی که بسیج سازندگی دریافت کردیم نیز از طریق درآمد کارگاه پرداخت می‌کنیم.  

وی می‌افزاید: همیشه دوست داشتم کاری کنم که خیرش به بقیه برسد وهمیشه این دغددغه من بود که چکار کنم که منبع درآمدی برای یک عده ایجاد شود.

این کارآفرین دغدغه‌مند در توسعه کسب و کارش مصمم است و دوست دارد این کارگاه را آنقدر گسترش دهد که تمام زنان شهرش که مشغول به فعالیت‌هایی هستند که در شان و منزلت‌شان نیست در اینجا مشغول به کار شوند و کسب درآمد حلال کنند.

یکی از آرزوهای این کارآفرین جوان ارائه طرح‌های اسلامی _ ایرانی در پوشاک بانوان است، مانتوها و لباس‌هایی که در عین پوشیدگی شیک و به روز باشد و بتوانند فرهنگ اسلامی _ ایرانی را به همه معرفی کند.

وی به هم سن و سال‌های خود توصیه می‌کند که منتظر استخدام در سیستم دولتی نباشند بلکه با تکیه بر توان و ایده‌های خود برای خود و چند نفر دیگر شغل ایجاد کنند و می‌گوید: وقتی می‌خواستم این کارگاه را راه‌اندازی کنند خیلی‌ها به من گفتند که این کار اشتباهی است و در این اوضاع خراب بازار شکست می‌خوری اما با همین بازارخراب و با همین گرانی که نخ از 2 هزار تومان به 8 هزار تومان افزایش یافته  باز هم ما توانستیم این کار را راه‌اندازی کنیم.

خادم‌الرسول می‌افزاید: اگر انسان نیت و ارداه قوی برای کار و به دست آوردن روزی حلال داشته باشد خدا هم آنقدر راه‌های مختلف برای آدم باز می‌کند و کارها را آسان می‌کند که تعجب خواهیم کرد.

 


پرداخت 2.2 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در زرقان
کسب و کار این کارگاه خیاطی در کمتر از 5 ماه آنقدر گرفته است که حامد خادمی، مسئول بسیج سازندگی سپاه زرقان، از این کارگاه به عنوان طرح برتر و موفق بسیج سازندگی زرقان نام برده و گفته است:  این کارگاه در مدت اندک توانسته برای 30 نفر اشتغال‌زایی کند.

سرهنگ دوم پاسدار شهرام قاسمی، فرمانده سپاه ناحیه زرقان، نیز گفته است: بسیج سازندگی این ناحیه در سال گذشته با پرداخت 2 میلیارد و 250 میلیون ریال تسهیلات به مردم بخش زرقان توانسته کارگاه‌هایی در عرصه‌های بلدرچین، زنبورعسل، قارچ، شترمرغ، کشت گیاهان دارویی، مرغ‌های خانگی، خیاطی و غیره راه‌اندازی و تعداد افرادی را به صورت مستقیم و غیرمستقیم شاغل کند.

وی با بیان اینکه بانوان به عنوان عاملان رشد و پرورش نیروی کار سهم ویژه‌ای در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند، بیان کرده است: در سال‌های اخیر کارآفرینی زنان زمینه ورود آن‌ها را به فعالیت‌های اقتصادی فراهم کرده است.


گزارش از ثریا ستاری
منبع: خبرگزاری تسنیم
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید