خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

«حسن دولت شناس» نمونه ای از جهاد جوانان ایرانی است که در دومین استان محروم کشور، حقوق سربازی اش را از طریق کارآفرینی به ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه در گردش رساند.


خراسان جنوبی علی رغم محرومیت ها و برخی از محدودیت ها، دارای جوانانی انقلابی، ارزشی، توانمند و جهادگر است. افرادی که در هشت سال دفاع مقدس لحظه ای غفلت نکرده و با حداقل ها، بزرگترین پیروزی را خلق کردند.

 بعد از گذشت سال ها از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز جهاد ادامه دارد. نه جهادی از جنس توپ، تانک و اسلحه، بلکه اینبار دشمن جنگ فکری و اقتصادی به راه انداخته تا مخیله جوانان را از رویاهایی دست نیافتنی پرکند و از آن ها عروسک های غربی بسازد. غافل از اینکه جوانان امروزی ما همان گهواره نشینان هشت سال دفاع مقدس هستند و مشامشان به جهاد آشناست.

امروز جوانان ایرانی در گوشه گوشه از این کشور بلند می شوند و با کمترین امکانات، کارآفرینی می کنند تا با تکیه بر توان داخلی، دشمن را در جنگ اقتصادی اش نا امید کنند.

 جوانان ما به خوبی درک کرده اند که دشمن چیزی جز نابودی برای انقلاب نمی خواهد و این را هم  اثبات خواهند کرد که دشمن هیچ اقدامی نمی تواند بکند چراکه جوانان ایرانی بیدار و هوشیار هستند و زیر سایه منویات و هدایت های رهبر فرزانه انقلاب همواره در خط مقدم جبهه های جنگ قرار می گیرند.


جهادی دیگر در کویر
«حسن دولت شناس» نمونه ای از جهاد جوانان ایرانی است که در دومین استان محروم کشور، پس انداز ۸۰۰ هزار تومانی خود را در عرض هفت سال تلاش به ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه در گردش رسانده و برای دوستانش هم اشتغالزایی کرده است.

 

                                          حقوق دوران سربازی ام را پس انداز کردم تا بتوانم بعد از پایان یافتن این دوران مقدس، قدم اولیه  را برای کارآفرینی بردارم



هدفش چیزی جز خدمت نیست و برای این کارآفرینی، حقوق سربازی اش را پس انداز می کند و بعد از اندکی آموزش وارد میدان می شود. اکنون جوانی که شاید مانند هزاران فرد دیگر چهره ای ناآشنا داشت، در بین مردم به شهرت رسیده و از در شهرستان سرایان به مرکز کشور «شترمرغ» داد و ستد می کند.

ساعتی را پای صحبت هایش می نشینیم تا از سختی ها و شیرینی های کارهایش برایمان سخن بگوید. امید است این جهادگر کویری الگویی موفق برای سایر جوانان باشد تا دشمن بیشتر و بیشتر نا امید شود.


شروع کار با حقوق سربازی
این جهادگر کویری در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: از کودکی به کارآفرینی و اینکه بتوانم با توان خودم، کاری دست و پا کنم، فکر می کردم.

حسن دولت شناس با بیان اینکه به پروش شترمرغ علاقه خاصی دارم، اظهار کرد: حقوق دوران سربازی ام را پس انداز کردم تا بتوانم بعد از پایان یافتن این دوران مقدس، قدم اولیه  را برای کارآفرینی بردارم.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۰، با پایان یافتن دوران سربازی، ۸۰۰ هزار توامان پس انداز داشتم که با این میزان سرمایه، ۱۶ جوجه شترمرغ خریدم.

 


دولت شناس بیان کرد: به دلیل اینکه تجربه کافی در این زمینه نداشتم، ۱۴ جوجه  معادل ۷۵ درصد از آن ها تلف شده و ۲۵ درصد را به ثمر رساندم.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه در گام اول به گونه ای شکست خورده بودم، راه را ادامه دادم تا به هدف نهایی خود برسم.


حمایت خاصی نشدم
این جهادگر با بیان اینکه در امر پرورش شتر مرغ حمایت خاصی نشدم، گفت: شاید تنها رمز موفقیت، تلاش، همت و صبر خودم بود که به اینجا رسیده ام.

وی بیان کرد: هر سال به گسترش و توسعه کارم فکر می کردم و سختی های راه برایم معنا و مفهومی نداشت.

دولت شناس با بیان اینکه در سال ۹۳، قریب به ۱۵ میلیون تومان از بسیج سازندگی تسهیلات گرفتم، اظهار کرد: همچنین برای کسب تجربه و آشنایی با این رشته، دوره های آموزشی پروش شترمرغ را در دانشکده کشاورزی بیرجند گذراندم.

وی ادامه اد: علی رغم اینکه در رشته کنترل کیفی در صنعت سیمان تحصیل کردم اما توانستم به خوبی در پرورش شترمرغ گام بردارم چراکه به این کار علاقه زیادی داشتم.


۱۰۰ میلیون تومان سرمایه در گردش دارم
دولت شناس با بیان اینکه پرورش شترمرغ سالانه ۲۵ میلیون تومان سود دارد، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه در گردش دارم.

وی بیان کرد: زنجیره کامل پرورش شترمرغ اعم از تخم گرفتن، جوجه درآوردن و پرورش دادن را انجام می دهم و از کارم بسیار رضایت دارم.

دولت شناس با بیان اینکه  در حال حاضر ۱۲۰ قطعه شترمرغ دارم، اظهار کرد: همچنین توانسته ام برای یک نفر اشتغال ایجاد کنم.

وی با اشاره به بازار فروش شترمرغ بیان کرد: با توجه به تجربه هایی که در این کار کسب کرده ام، در بازار فروش مشکلی ندارم و شترمرغ را پروار کرده و به صورت زنده به کرج و تهران ارسال می کنم.


نوسانات قیمت دان مهم ترین مشکل
دولت شناس با اشاره به مشکلات پیش روی این حرفه بیان کرد: در حال حاضر ناآرامی های اقتصادی ونوسانات قیمت دان از مهم ترین مشکلات پیش رو است.

وی با بیان اینکه هر کیلو گرم دان به قیمت دو هزار تومان است، اظهار کرد: هر شترمرغ  هم تا دوره کشتار خود ۳۵۰ کیلوگرم دان مصرف می کند.

                               از مسئولان خواستارم در صدور مجوز حمل و نقل همکاری لازم را داشته باشند چرا که در حال حاضر همیشه برا اخذ مجوز  مشکل دارم



این جهادگر با بیان اینکه دوره های کشتار هفت ماهه است، افزود: همچنین چون تخم را از مولد می گیریم، یک هفته در میان ۱۲ قطعه جوجه داریم.

وی صدور و اخذ مجوزهای حمل و نقل را از دیگر مشکلات پیش رو دانست و اظهار کرد: از مسئولان خواستارم در این امر همکاری لازم را داشته باشند چرا که در حال حاضر همیشه برا اخذ مجوز حمل و نقل مشکل دارم.

وی با اشاره به برنامه های آینده خود، بیان کرد: در نظر داریم این واحد را توسعه داده و به صنعتی تبدیل کنم که در این زمینه نیازمند ۵۰۰ میلیون تومان هستم.


سخنی با جوانان
وی  در توصیه به جوانان بیان کرد: شرط اصلی ورود به هر حرفه ای، علاقه است بنابراین از جوانان می خواهم صبر، عشق و علاقه را  بیش از هر چیز دیگر در نظر بگیرند.

دولت شناس با بیان اینکه هر کاری در گام های اولیه ممکن است با شکست رو به رو باشد، اظهار کرد: جوانان نباید با اولین شکست از ادامه مسیر برگردند بلکه باید استوارتر از قبل گام بردارند.

وی ادامه داد: همچنین از جوانان خواستارم به این فکر نباشند که بخواهند در دو سال ابتدای کار، خواسته های بزرگ شان مانند ماشین، خانه و غیره را از کنار شغلشان برآورده کنند.

دولت شناس با بیان اینکه جوانان نباید زیاد به دنبال کار دولتی باشند، اظهار کرد: برای افرادی که به دنبال کارآفرینی و پیشرفت هستند، کار دولتی محدودیت است.

بعد از گفتگو با این جوان مطمئن شدم هنوز هم جوانانی هستند که از دل کویر برای چرخش اقتصاد کشور قدم بر می دارند و هدفشان را با تلاش، همت و صبر به سرانجام می رسانند.


منبع: خبرگزاری مهر
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید