خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

۱۰ اصل برای موفقیت استارتاپ به وسیله شکست ها
۱۰ اصل برای موفقیت استارتاپ

۱۰ اصل برای موفقیت استارتاپ به وسیله شکست ها
اگر نمیتوانید با شکست کنار بیاید پس سبک زندگی بنیانگذاری مناسب شما نیست. این افسانه عامیانه را باور نکنید که شما تنها به یک ایده خوب و کمی کار تفننی نیاز دارید و بعد ازآن پول به سمت شما

سرازیر میشود. زمانی که بخواهید محدودیت ها را کنار بزنید، هیچکس این کار شما را بار اول یا حتی بار دهم نیز تایید نمیکند.
شکست ها در همه اَشکال و ابعاد وجود دارند، ولی بنیانگذاران باید به یک سری اصول رایج که منجر به موفقیت نهایی میشوند، پایبند باشند:

۱- اجازه ندهید یک اشتباه دوبار تکرار شود

به این استراتژی “با شکست جلو برو”، یا یادگیری بیشتر از طریق اشتباه کردن گفته میشود که اعتماد به نفس و تعهدتان را برای تصمیم گیری و به گردن گرفتن عواقب آنها، بدون در نظر گرفتن نتیجه، افزایش میدهد. تکرار دوباره یک اشتباه یا انجام اشتباهات رایج دیگران اشتباه بزرگیست.

۲- از شکست غیرقابل جبران اجتناب کنید

عناصر کلیدی را در تجارت خود حفظ کنید و زود به زود آن ها را آزمایش کنید تا یک شکست کوچک منجر به نابودی کل استارتاپ نشود. به این کار استراتژی “شکست زود به زود” با قابلیت اصلاح پذیری و موفقیت پی در پی براساس آموخته ها گفته میشود.

۳- هر حرکت رو به جلو را به تجربه ای از پیش برنامه ریزی شده تبدیل کنید

به فرصت های اتفاقی برای برپا کردن یک استراتژی اکتفا نکنید.منظور این است که راه درستی هم برای اشتباه کردن وجود دارد و استراتژی ” هوشمندانه شکست خوردن ” به شما یاد میدهد تا از هر محور چیزی بیاموزید . تصمیمات واضحی که برپایه تفکر و اطلاعات واقعی هستند بهتر از دست روی دست گذاشتن و تصمیمی نگرفتن اند.

۴- شکست معتبر یک بنیان گذار را بنیانگذارتر میکند

با الگو گرفتن از سیلیکون ولی ، استراتژی ” اغلب شکست خوردن” وجود دارد که شما را زودتر به موفقیت میرساند. ولی باید مراقب باشید که شکست هایتان را با همان دقت پیروزی هایتان تحلیل کنید تا ببینید آیا این ها میتوانند موفقیت حقیقی، یادگیری واقعی و پروسه تصمیم گیری معقولی را با توجه به پتانسیل موفقیت به نمایش بگذارند یا خیر .

۵- فعالانه جستجو کنید و بازخوردهای منفی را نادیده نگیرید

بنیانگذاران بزرگ فکر میکنند که کمی اصلاح و تغییر لازمه کار است. لذا فعالانه به دنبال بازخوردهای مردم هستند، شکست ها را شناسایی و برطرف میکنند. آن ها از واکنش ذاتی نادیده گیری یا از لجبازی کردن دربرابر مسئولیت شخصی خود، با وجود مدارکی که نشان میدهد استراتژیشان جواب نمیدهد، اجتناب میکنند.

۶- نه تنها ببینید اشکال کار کجا بوده ، بلکه ببینید چه طور میتوانید درستش کنید

از آزمون و خطای اتفاقی خودداری کنید. اگه از یک شکست چیزی نیاموزید، تبدیل به اشتباهی میشود که دوباره تکرار خواهد شد.هر شکست لایق یک تحلیل اساسی می باشد. بدینصورت شما میتوانید مشکل را به طور اساسی برطرف کنید و نه فقط مسبب آن را.

۷- پروسه های تجاری را بعد از هر شکست ثبت و به روزرسانی کنید

شکست های بسیار در یک استارتاپ ناشی از ثبت نکردن پروسه های تجاری مهم، یا کاربردی نبودن آن ها هستند. شکست ها باید موجب پروسه های بهتر و ثبت سازی بهتر شوند و گرنه تبدیل به اشتباهاتی خواهند شد که دوباره تکرار میشوند.

۸- این که زمین و زمان را در شکست مقصر بدانید اشتباه است

معمولا برای یک شکست بهانه های بیشتری نسبت به دلایل منطقی وجود دارد. یادتان باشد زمان ایده آلی برای شروع یک استارت وجود ندارد. این شک و تردید همیشه هست و ما نیز همیشه انسان هستیم و به سرزنش ها بیشتر از دلایل و اطلاعات واقعی گوش میدهیم. همیشه ریشه یک شکست را پیدا کنید.

۹- به خرد عمومی و مشاوران گوش فرادهید ، سپس راه خودتان ر برگزینید

راه های جدید کلید موفقیت یک بنیانگذار هستند، ولی اگر شما گوش ندهید و تحقیق نکنید متوجه نخواهید شد که راه های قدیمی شناخته شده رو به زوال هستند. پیروی کورکورانه از راه های قبلی و نادیده گرفتن خطرات شناخته شده، اشتباهات غیرقابل بخششی هستند.

۱۰- انعطاف پذیری بهترین داروی شکست است

توماس ادیسون انعطاف پذیر بود و پس از ۱۰۰۰ شکست در اختراع لامپ باز هم دست از تلاش برنداشت. بسیاری از متخصصان معتقدند که دلیل اصلی شکست یک استارتاپ، کمبود پول نه بلکه زود جا زدن است. اگه شما به شکست به چشم یادگیری نگاه کنید، دیگر از صبوری تا زمانی که به نتیجه برسید مایوس نخواهید.
ممکن است موفقیت همیشه با شکست شروع نشود ولی یک بنیانگذار دانا باید انتظار شکست را داشته باشد، آن را بپذیرد و به آن به چشم فرصتی برای یادگیری بنگرد. درحقیقت تفاوت بین شکست و پیروزی در یک استارتاپ بسیار کم است . در سبک زندگی بنیانگذاری، چیزی به نام شکست وجود ندارد و هر شکست به چشم یک موفقیت دیده میشود.

منبع: http://karya.ir

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

به سایت خبری و تحلیلی کارآفرین ناب خوش آمدید

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید