خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت ایران از برنامه ریزی برای تبدیل شدن این دانشگاه به دانشگاه نسل سومی و کارآفرین خبر داد.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایرنا، ابوالفضل واحدی در چهل و نهمین کنفرانس ریاضی ایران در دانشگاه علم و صنعت، به تدارک نودمین سالگرد تاسیس دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه های پیشرو در کشور اشاره کرد و افزود: دانشگاه علم و صنعت ایران با هشت هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی یکی از ارکان نظام آموزش عالی کشور است.
وی با بیان اینکه در فرایند 90 ساله، دانشگاه از بعد کمی و کیفی تحولات و پیشرفت های چشمگیری داشته است گفت: دانشگاه علم و صنعت ایران در رتبه بندی های علمی جهان جایگاه شایسته ای داشته است.
واحدی از جمله این موفقیت ها به کسب رتبه زیر 60 آسیا در رتبه بندی تایمز در سال 2015 و جایگاه نخست این رتبه بندی در سال 2016 و جایگاه اول در رتبه بندی کیو اس 2018 اشاره کرد.
وی گفت: این دانشگاه با داشتن دانشکده منحصر به فرد در ایران مانند دانشکده های راه آهن و خودرو و منطقه جزو دانشگاه های ممتاز است.
معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: در طول پیشینه 90ساله، دانشگاه به لحاظ کمی توسعه خوبی داشته است همان گونه که نظام آموزش عالی کشور توسعه کمی خوب و فراتر از آنچه باید داشته است.
واحدی گفت: در دو دهه گذشته، دانشگاه با توجه به نیازهای کشور و اتفاقاتی که در محیط آکادمیک رخ داد رفتن به سمت تبدیل شدن به دانشگاه نسل دومی را سرلوحه خود قرار داد و رسیدن به فاز سوم و دانشگاه نسل سومی که دانشگاه کارآفرین است مد نظر دانشگاه قرار دارد و در برنامه سند راهبردی چهارم دانشگاه، این مساله دیده شده است.
وی همچنین به چالش نظام آموزش عالی کشور در رشته ریاضی اشاره کرد و گفت: تعداد داوطلبان گروه ریاضی در حال افت بوده و این مساله تداوم پیدا کرده است؛ در سال 89 تعداد داوطلبان گروه علوم ریاضی 320 هزار نفر بود که در سال 1397 به 144 هزار 437 نفر رسیده است و با تداوم این روند، کشور دچار خسران خواهد شد، در حالی که در گروه علوم تجربی این تعداد از 460 هزار نفر به 624 هزار نفر در این مدت رسیده است.
وی افزود: این نشان دهنده توجه نکردن به معیشت و رفاه دانش آموختگان رشته ریاضی است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید