خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

چشم امید زنان سرپرست خانوار به دستان سخاوتمند و دل‌های مهربانی است که آنها را تنها نمی‌گذارند، زنان توانمندی را که چرخ زندگی را می‌چرخانند، باورکرده و نه از روی منت و دلسوزی بلکه با اشتیاق و احترام دست یاری به سوی آنها دراز کنیم.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری فارس، نمایشگاه و فروشگاه دائمی صنایع دستی شهرستان بستان‌آباد ۲۰ خرداد ماه سال‌جاری همزمان با روز صنایع دستی با حضور مدیرکل امور روستایی و مدیرکل امور زنان استانداری و کارشناسان صنایع دستی استان افتتاح شده است.

لیلا اسلامی، مدیر موسسه خیریه یاران مهر اوجان در گفت‌وگو با فارس در مورد اهداف برگزاری این نمایشگاه و فروشگاه گفت: حمایت از قشر آسیب‌پذیر جامعه و خانواده‌های کم برخوردار، ایجاد اشتغال و درآمدزایی، حمایت از زنان کارآفرین،توانمندسازی زنان روستایی، خوداتکایی زنان خودسرپرست و سرپرست خانوار  تشکیل یافته است.

اسلامی ادامه داد: طی سال‌های متمادی با اداره صنایع دستی شهرستان و ستاد دهه فجر در برگزاری نمایشگاه‌های مختلف صنایع دستی همکاری داریم.

اسلامی با اشاره به حضور در نمایشگاه بین‌المللی تهران خاطرنشان کرد: در اسفند ماه سال۹۶ به نمایندگی از شهرستان بستان‌آباد با همکاری بخشداری در نمایشگاه بین‌المللی تهران حضور پیدا کرده و به عنوان غرفه برتر استانی شناخته و معرفی شده و توسط دکتر خدابخش استاندار آذربایجان‌شرقی مورد تجلیل قرار گرفتیم.

همچنین ۲۹تیرماه امسال به مناسبت روز دختر نمایشگاه مشترک توانمندی‌های زنان کارآفرین در شهرستان سراب با انعکاس خوب در رسانه‌ها برگزار شد.

مدیر موسسه خیریه " یاران مهر اوجان" با اشاره به اینکه در این موسسه هدف‌گذاری بر روی توانمندسازی زنان قرار دارد، خاطرنشان کرد: مددجویان تحت پوشش بنیاد خیریه «مهر اوجان» به جای تکدی‌گری، توانمندسازی همدیگر را باور کرده و با کمک هم صنایع دستی ساخته شده را به فروش می‌رسانند.


وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ‌گونه حمایت دولتی از مسوولان به این موسسه و نمایشگاه صورت نگرفته است، افزود: فروشگاه و نمایشگاه دائمی زنان این موسسه خودگردان است و تاکنون هیچ حمایت دولتی دریافت نکرده‌ایم و فقط برخی مسوولان همچون شهردار و فرماندار بستان‌آباد،شورای شهر و برخی دیگر از مسوولان برای بازدید و خرید شخصی به این نمایشگاه آمده‌اند.

اسلامی در پاسخ به این سوال که نهادهای دولتی چگونه می‌توانند موسسه را حمایت کنند با ذکر مثال‌هایی گفت: بهترین نوع حمایت باور کردن و اعتماد به کار زنان توانمند است،به طور مثال در روز ۱۶ تیر برای همایش دهیاران استان ۲۵۰ تخته فرش دستبافت روی صندلی به عنوان هدیه همایش از نمایشگاه صنایع دستی خریداری شد،همچنین در روز ۲۵ تیر برای همایش سراسری مدیران بیمه روستایی، ۱۰۰ تخته فرش به عنوان هدیه برنامه از نمایشگاه موسسه خیریه «مهر اوجان» خریداری شده است که نهادهای دولتی و بخش خصوصی می‌توانند برای برنامه‌های خود با خرید صنایع دستی بانوان این موسسه، آنها را حمایت کنند.

در نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی موسسه «بنیاد موسسه خیریه مهر اوجان»  عروسک‌های پنج میل، لباس‌های محلی زنانه و مردانه، تابلوفرش دستباف، گلیم ، جوراب‌های پشمی، انواع کریستال ، عرقیجات گیاهی و گیاهان دارویی از جمله مواردی است که در این نمایشگاه به چشم می‌خورد.

فریده موحد، یکی از بانوانی است که در نمایشگاه صنایع دستی عروسک‌های زیبا و دوست داشتنی می‌بافد، عروسک‌هایی که به روی بازدیدکنندگان لبخند می‌زنند تا با فروش آنها چرخ زندگی یک خانواده بچرخد.
وی ۱۶سال است که با دستگاه ماشین‌بافی لباس‌های زیبا بافته و آنها را به فروش می‌رساند و در کنار کار با ماشین عروسک‌های بافتنی و سایر زیورآلات بافتنی نیز بافته و از این طریق به فعالیت می‌پردازد.
موحد، با وجودی که خودش از نظر جسمی با مشکلاتی روبه رو بوده ولی از روحیه بسیار خوب و شادابی برخوردار است، چنانچه می‌گوید: با وجودی که مریض هستم ولی همچنان به خدا امید داشته و زمانی که به خیریه می‌آیم بیشتر از سایر دوستان و همکاران کار می‌کنم و خدا را شاکرم.
زلیخا دلاوری یکی دیگر از بانوان توانمند و بسیار کوشا موسسه خیریه «یاران مهر اوجان» است که در جمع‌آوری کمک‌های خیریه مردم نوع‌دوست شهرستان بستان‌آ‌باد فعال است،
وی، مادر سه فرزند بوده و همسرش در سال ۶۰ در منطقه عملیاتی شهرستان سقز شهید شده است.
دلاوری، استقبال عموم مردم از نمایشگاه را خوب ذکر کرد و گفت: استقبال مردم خوب است و هر چقدر که شهروندان از موسسات خیریه حمایت کنند، باعث می‌شود که بانوان نیز به کاری که انجام می‌دهند دلگرم‌تر شوند.

دلاوری، بافنده ماهر و توانمند فرش، گلیم و جوراب های پشمی است.وی در کنار بافندگی آشپز ماهری نیز است و ظاهرا کاچی ( قویماخ‌هایی) که درست می‌کند به مذاق خیلی‌ها خوش می‌آید.
وی می‌گوید: در کنار کارهای تزئینی و بافتنی انواع غذاها از جمله آش ،سیب‌زمینی و در مراسم معنوی همچون دعای توسل ، زیارت عاشورا و دعای ندبه با نیت قربه الی‌الله کاچی درست می‌کنم.
دلاوری در ادامه از اهدای یک تخته فرش به حرم حضرت ابوالفضل خبرداد و گفت: ما در منزل فرش نقشه هریس می‌بافیم و همسر برادرم به نام «صغری زرین» یک تخته فرش به ابعاد یک متر در 20/1متر بافته بود که پس از بافت این تخته فرش فوت کرد.
وی افزود: بعد از فوت وی،من و برادرم این تخته فرش را به حرم حضرت ابوالفضل هدیه کردیم.

 


فاطمه -ر، یکی از مددجویان این موسسه خیریه است که دو فرزند دختر و دو فرزند پسر دارد.
شوهر وی که راننده کامیون‌های سنگین است، یک سال پیش تصادف کرده و آنها برای رضایت گرفتن و آزادی شوهرش از زندان وام گرفته‌اند و حالا برای بازپرداخت وام‌های دریافتی مجبور است که پابه پای شوهرش کار کند تا بتواند بخشی از بار زندگی را بر دوش بکشد.
فاطمه، حالا با کمک‌هایی که از سوی خیران به این موسسه می‌شود، گذران زندگی می‌کند،وی هم مادر است و هم همسر، از یک سو باید هوش و حواسش به فرزندانش باشد و از سوی دیگر کمک خرج شوهر تا بتوانند از پس بدهی ها برآیند.
برای همین است که او فرزندانش را نیز با خود همراه کرده و در این نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی آشپزی کرده و آنها را به فروش می‌رساند.
اگر در هنگام ورود به شهرستان بستان‌آباد در پارک «صبا» برای یک استراحت کوتاه توقف کنید و به این نمایشگاه سر بزنید، می‌توانید آش دوغ خوشمزه، سمبوسه و انواع دسرهای لذیذ و خوش طعم این بانو را نوش جان کنید تا دعای خیر و از سر صدق این بانو بدرقه راهتان شود.

مریم میرحسینی، یکی از همکاران افتخاری موسسه خیریه «مهر اوجان» است،آن چنان که خودش می‌گوید، در موسسه خیریه هر کاری که بتواند و از دستش می‌آید انجام می‌دهد،

وی پنج سال است با این موسسه خیریه همکاری می‌کند و در تهیه عرقیجات گیاهی، تهیه و تولید سرکه سیب، کارهای خیاطی، دوخت و دوز و سایر اموری که در این رابطه بتواند کمکی به خانم‌ها بکند، همکاری می‌کند.
حسینی، مادر یک قهرمان است. پسرش مهدی یوسفی ورزشکار قهرمان پرس سینه است که دارای ۶مدال طلا، ۳نقره و یک برنز است.
پسر قهرمان میرحسینی ۷سال پیش در سن ۱۷ سالگی در اثر تصادف مویرگ چشم‌هایش پاره شده و نابینا شده است.
این پسر قهرمان ۲۴ ساله به خاطر وضعیت جسمی خود هیچ منبع درآمدی ندارد و به گفته مادرش تیم ملی نیز هیچ‌گونه حمایتی از وی ندارد.
حسینی، از وضعیت به وجود آمده برای پسرش ناراحت است و عدم حمایت مسوولان نیز او را دل آزرده کرده است چرا که آنها تمام هزینه‌ها را خودشان تامین می‌کنند.
آنها حتی برای رئیس جمهور نامه نوشته اند و خواستار حمایت شده‌اند ولی هیچ نوع حمایتی صورت نگرفته است.

زنان سرپرست خانوار، چشم امیدشان به دستان سخاوتمند و دل‌های  مهربانی است که آنها را تنها نمی‌گذارند، زنان توانمند که چرخ زندگی را می‌چرخانند، باور کنیم و نه از روی منت و دلسوزی بلکه با اشتیاق و احترام دست یاری به سوی آنها دراز کنیم.

در آستانه بازگشایی مدارس، موسسه خیریه «یاران مهر اوجان» دست همکاری به سوی تمام خیران و علاقه‌مندانی دراز کرده است که با نذورات و خیرات خود بتوانند در راه کسب علم و گشودن دریچه‌های دانش و آگاهی  فرزندان این خطه از میهن اسلامی گام‌های اساسی بردارند و در ثواب دانایی این دانش‌آموزان کوشا باشند.

قطعا که دست‌ها و دل‌های تمام مهرورزان این مرز و بوم راضی نمی‌شوند که کودکانی از تحصیل باز بمانند چرا که یادگیری و آموزش دریچه‌ای است به سوی فرهنگ،دانایی و آینده‌ای که فرزندان این سرزمین را به سوی خود فرامی‌خواند.

نمایشگاه و فروشگاه دائمی صنایع دستی بنیاد خیریه «یاران مهر اوجان» در ورودی پارک  «صبا» جنب کتابخانه عمومی بستان‌آباد دایر است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید