خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیر صندوق کارآفرینی امید گلستان گفت: از اردیبهشت ماه امسال تاکنون بیش از 110 میلیارد ریال وام از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به افراد واجد شرایط در استان پرداخت شد.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایرنا حسین پهلوری در نشستی خبری به مناسبت هفته دولت و آغاز بهره داری و کلنگ زنی 18 طرح با اعتبار 185 میلیارد ریال در استان، اظهار داشت: این تسهیلات ارزان قیمت بیشتر به روستائیان برای اجرای 413 طرح با ایجاد اشتغال 497 نفر در قالب سامانه کارآ پرداخت شده است.
به گفته وی، در این مدت پرونده 751 طرح با پیش بینی 400 میلیارد ریال و ایجاد یکهزار و 81 نفر به صندوق کارآفرینی امید استان معرفی شده که از طریق 12 نمایندگی صندوق در سطح استان بررسی و به متقاضیان واجد شرایط پرداخت خواهد شد.
پهلوری گفت که صندوق کارآفرینی امید در بهره مندی از اعتبارات اختصاصی صندوق توسعه ملی در سال مالی 96 رتبه چهارم را کسب کرد.
وی افزود: 270میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای این صندوق به منظور پرداخت وام اشتغال پیش بینی شده که تاکنون برای 160میلیارد ریال آن قرارداد میان صندوق و متقاضی بسته شده است.
به گفته وی، پرداخت این وام ها با سود 6 درصد برای روستاییان و چهار درصد ویژه مرزنشینان از محل اعتبارات اختصاصی صندوق توسعه ملی تا پایان سال 97 ادامه خواهد یافت.
مدیر صندوق کارآفرینی امید گلستان به دریافت ضمانت بانک ها نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این ضمانت شامل سند مالکیت منزل روستایی، زمین کشاورزی، مجتمع دامپروری، وسایط نقلیه و سفته است، ولی دراین استان 700 روستا درگیر اوقاف و بنیاد علوی بوده و فاقد سند مالکیت هستند که این مساله باعث تاخیر در پرداخت وام شده است.
وی خواستار اتخاذ راهکار مناسب توسط دستگاه های مرتبط برای رفع مشکل افراد واجد شرایط استفاده از وام ارزان قیمت از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و سایر منابع اشتغالزا در این روستاها شد.
پهلوری همچنین از اجرای طرح 14 روستای بدون بیکار دراستان خبر داد و گفت: روستاهای مستعد کشت یک محصول در شهرستان ها با همکاری جهادکشاورزی شناسایی و زیرپوشش این طرح قرار می گیرند.
وی افزود: این طرح از سوی این صندوق که جزو چهار بانک عامل مجری است از ماه آتی عملیاتی می شود.
مدیر صندوق کارآفرینی امید گلستان در مورد طرح های هفته دولت نیز گفت: طرح های کلنگ زنی این مناسبت شامل هتل و تالارپذیرایی روستای نصرآباد، ایجاد کارگاه تولید نبات و سوهان در گزن قاری، کارخانه یخ بسته بندی در لاملنگ، راه اندازی کارگاه های شیرینی ترکمنی و آجیل و بسته بندی در آق قایه است.
به گفته وی، برای اجرای این طرح ها 97 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
پهلوری همچنین افتتاح سه اقامتگاه بوم گردی در روستاهای علی آباد، مینودشت و آق قلا، کارگاه تولید مصنوعات چوبی در کلاله، دو مزرعه پرورش اسب در صوفیان کلاله، استخرهای پرورش ماهی درکردکوی و آق قلا، کارگاه فرآوری دوغ شتر در آق آباد گنبدکاووس را از جمله 12 طرح آماده بهره برداری در هفته دولت برشمرد.
وی اضافه کرد: امسال این صندوق 180میلیارد ریال وام قرض الحسنه نیز پرداخت کرده که 110 میلیارد ریال در حوزه اشتغال روستایی بوده است.
استان گلستان طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 95، یک میلیون و 869هزار نفر جمعیت دارد که 47.23درصد آنان در مناطق روستایی ساکن هستند.
اکنون امرار معاش بیشتر ساکنان مناطق روستایی گلستان بر پایه کشاورزی و دامپروری است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید