خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

کتاب «جامعه شناسی خانواده و کارآفرینی فرزندان» منتشر شد.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایسنا، این کتاب تالیف دکتر بیژن زارع، دانشیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه خوارزمی و دکتری تخصصی جامعه‌شناسی از دانشگاه تربیت مدرس از سوی مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان البرز منتشر شده است.

در پیشگفتار کتاب آمده است: «تکوین شخصیت کارآفرین در فرآیند جامعه‌پذیری و از طریق عوامل و آژانس‌های جامعه‌پذیری همچون؛ خانواده، گروه همسالان، مدرسه، رسانه‌ها و محیط کار محقق می‌شود. در کتاب حاضر، ابتدا به ﺗﺄثیر آموزش در تقویت خصوصیات کارآفرینانه فرزندان و در ادامه با ﺗﺄکید بر نقش خانواده در شکل‌گیری ویژگی‌های کارآفرینانه به تفصیل و تحلیل بیشتری پرداخته خواهد شد.»

این کتاب از یک پیشگفتار و هشت فصل تشکیل شده است که در فصل اول با عنوان «وضعیت اشتغال و کارآفرینی کشور» در مقایسه‌های جهانی و منطقه‌ای، موقعیت کشور با استناد به آمارهای ملی و جهانی به تصویر کشیده شده است.

در فصل دوم با عنوان «کارافرینی و آموزش دانشگاهی» ابتدا در مقدمه به سیر تکامل مفهوم کارآفرین و کارآفرینی پرداخته شده و در ادامه یک طبقه‌بندی اجمالی از تعاریف عرضه شده است.

مولف فصل سوم کتاب را به «نقش آموزش در ایجاد و ارتقای روﺣﯿه کارآفرینی» در افراد اختصاص داده است.

در فصل چهارم کتاب با عنوان «رویکردهای نظری به کارآفرینی» ضمن طرح یک مقدمه مبسوط به ارائه رویکردهای مختلف به مقوﻟه کارآفرینی و جایگاه آن در توسعه اقتصادی و ارزش‌آفرینی اقتصادی آن پرداخته شده است.

«نقش خانواده در تکوین شخصیت کارآفرین» عنوان فصل پنجم این کتاب است که نویسنده به جایگاه خانواده در جاﻣﻌه بشری و کارکردهای آن در طول تاریخ زندگی بشر از گذشته‌های دور تاکنون پرداخته است.

در فصل ششم کتاب با عنوان «شخصیت اجتماعی» پس از بحث در زمینه فرآیند جامعه‌پذیری و چگونگی تکوین شخصیت اجتماعی، به ذکر مراحل شکل‌گیری شخصیت اجتماعی فرزندان و جایگاه و نقش خانواده در این‌باره پرداخته شده است.

مولف در فصل هفتم کتاب نیز به «انواع سرمایه‌های خانواده» پرداخته است.

آخرین فصل کتاب هم مواردی از مطالعات تجربی انجام‌یافته درباره ویژگی‌های خانواده و شخصیت کارآفرین فرزندان با رویکرد جامعه‌شناختی ذکر شده است که مطالعات تجربی ذکرشده، حاصل آزمون تجربی ادعای ﻣﺆلف کتاب درباره وجود راﺑطه ساختار قدرت در خانواده، میزان سرماﯾه اجتماعی و فرهنگی خانواده با میزان برخورداری فرزندان از ویژگی‌های کارآفریناﻧﻪ در شخصیت‌شان است.

کتاب «جامعه شناسی خانواده و کارآفرینی فرزندان» در 377 صفحه از سوی مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان البرز به چاپ رسیده است و علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با شماره تلفن 02177503824 و 02634505151 تماس بگیرند.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید