خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی با اشاره به اینکه طرح کلینیک مشاوره و اشتغال در روستاها و مناطق محروم اجرا می شود، عنوان کرد: این شیوه از کار برای اولین بار در کشور در حال اجرا است، پیش از این مشاوره شغلی وجود داشته اما پیگیری و همراهی مشاور در روند کار نبوده است.


‌به گزارش کارآفرین ناب، علی اکبرمحمدعلیئی در گفت و گو با ایسنا‌، در رابطه با راه اندازی کلینیک مشاوره و اشتغال عنوان کرد: در این طرح از هر دانشگاهی متناسب با ماموریت و تخصص خود استفاده شده است؛ با توجه به اینکه رسالت دانشگاه علمی کاربردی، مهارت آموزی و کارآفرینی درجامعه است، بسیج دانشجویی این دانشگاه تصمیم گرفت تا با استفاده از این ظرفیت و با حضور در مناطق محروم و کم برخوردار این طرح را اجرا کند.

وی افزود: در جلسه‌ای با حضور معاونین استاندار و مدیرکل امور روستایی، بنا شد که 5 بخشداری معرفی و از هر بخشداری یک روستا به عنوان پایگاه انتخاب شود؛ تقریبا از مردادماه کلینیک‌ها کار اصلی خود را شروع کردند و روستای کرمجگان از توابع بخش کهک به عنوان اولین روستا انتخاب شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی ادامه داد: مسئولین مناطق باید برای گرفتن مشاوره اعلام نیاز کنند و با توجه به نوع نیاز روستا، مشاورین کلینیک به ارائه کار مشاوره‌ای می پردازند؛ نوع نیاز روستاها به مشاوره با یکدیگر متفاوت است و هر روستا متناسب با نیاز خود مشاوره دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه معمولا مشاورین شغلی تا حصول نتیجه مراجعه کنندگان خود را همراهی نمی کنند، گفت: بزرگ ترین ضعف و مشکل مشاوره‌هایی که از طرف ارگان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی به مردم ارائه می‌شود، عدم همراهی مشاور با کارآفرین تا حصول نتیجه است؛ مشاورین کلینیک مشاوره و اشتغال، از شروع اولین جلسه مشاوره تا زمانی که محصول مراجعه کننده در بازار به فروش برسد، در کنار آن‌ها هستند.

محمدعلیئی اظهار کرد: با ایجاد بسترهایی می‌توان مشاغلی را راه اندازی کرد که نیاز به سرمایه زیادی ندارد، به عنوان مثال در روستای کرمجگان، تعدادی خانه برای تولید محصولاتی مانند گیاهان دارویی، سبزیجات، صیفی‌جات، نان، محصولات محلی و به طور کلی هر محصولی که توان و ظرفیت تولید وجود داشته باشد، توسط دهیار و شورای روستا مشخص شده است.

وی تصریح کرد: موفقیت در این طرح به معنی ایجاد شغل، با کمترین هزینه ممکن است؛ اگر این بستر شناسایی و اجرا شود، میتوان آن را در دیگر روستاها اجرایی و تولید ثروت کرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی با اشاره به اینکه طرح کلینیک مشاوره و اشتغال در روستاها و مناطق محروم اجرا می شود، عنوان کرد: این کار برای اولین بار در کشور و در استان قم در حال اجرا است، قبلا مشاوره شغلی وجود داشته اما پیگیری و همراهی مشاور در روند کار نبوده است.

وی ادامه داد: تمام کسانی که کار مشاوره را انجام می‌دهند، از اساتید دانشگاه علمی کاربردی، فارغ التحصیلان رشته‌هایی مانند مشاوره شغلی و کارآفرینی و همچنین نخبگان پارک علم و فن آوری هستند؛ مشاوره‌ها برای مردم کاملا رایگان است و تمام هزینه‌های آن توسط دانشگاه علمی کاربردی استان قم تامین می‌شود.

محمدعلیئی در پایان خاطرنشان کرد: کارهای مطالعاتی طرح از بهمن ماه سال گذشته شروع شده و از مرداد ماه با اعزام مشاورین وارد فاز عملی شده است و تا پایان تابستان سال جاری ادامه دارد.



نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید