خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون توسعه روستایی رئیس جمهور گفت: بحث اینترنت پرسرعت در روستاها که به جد آن را پیگیری کرده‌ایم باید حتما دنبال شود که باعث فعال‌سازی اقتصاد روستا و فضای کسب و کار برای روستاییان خواهد شد.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایلنا، سید ابوالفضل رضوی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری در نشست خبری رویدادهای استارت‌آپی روستایی کشور اظهار کرد: اولین رویداد استارت‌آپی روستایی به میزبانی استان قزوین در دانشگاه آزاد اسلامی این استان و با حضور استان‌هایی مانند گیلان، مازندران، اردبیل برگزار خواهد شد.

وی در زمینه موضوعات استارت‌آپی خاطرنشان کرد: بحث استارت‌آپ‌ها برای کشور ما شاید بحث جدیدی باشد و هنوز تعریفی از استارت‌آپ در کشور به خوبی ارائه نشده باشد. استارت‌آپ به معنی سرعت دهنده، روان‌ساز کار و امور، نفع رساننده و برطرف‌کننده واسطه ها و امور غیرضروری است به همین دلیل ما فکر کردیم این کار را شروع کنیم که برای ما و روستاییان طرح جدید و نوپایی است  تا بتوانیم از محل عملیاتی کردن این شرکت‌ها خدمات بیشتری به مردم ارائه دهیم.

رضوی افزود: در ابتدای امر باید همایش‌هایی را در نقاط مختلف کشور برگزار کنیم که در همین راستا کشور را به 6 منطقه تقسیم کردیم و مرحله اول کار را در استان قزوین برگزار خواهیم کرد.

معاون توسعه روستایی رئیس جمهور با اشاره به ارگان‌هایی که در این همایش کمک خواهند کرد تصریح کرد: صندوق کارآفرینی امید، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاونت وزارت علوم در این امر ما را یاری خواهند کرد. معاونت عمرانی استانداری قزوین هم مسوولیت برگزاری کار را خواهد داشت.

وی افزود: این همایش از 10 شهریور تا 13 شهریور برگزار خواهد شد که در روز اول به ایده‌پردازی خواهیم پرداخت و در روز دوم پس از گروه‌بندی امکاناتی در اختیار تیم‌ها قرار داده می‌شود و کار از فردی به تیمی تبدیل می‌شود. هدف ما آموزش کار گروهی و مشارکتی است. توسعه پایدار زمانی انجام خواهد شد که مردم به صورت جمعی با هم حرکت کنند و اثرگذاری جمعی داشته باشند.

رضوی در ادامه تصریح کرد: موضوعات ما بحث‌های گردشگری، کشاورزی، بهداشت،‌ درمان و سلامت، فناوری ارتباطات و اطلاعات و ‌تولیدات دانش بومی است که این بخش برای ما بسیار مهم محسوب می‌شود. بحث صنایع تبدیلی، محیط زیست، بازاریابی و فروش محصولات روستاییان از اولویت‌های دیگر ماست.

رضوی در رابطه با اینترنت پرسرعت تشریح کرد: بحث اینترنت پرسرعت در روستاها که به جد آن را پیگیری کرده‌ایم باید حتما دنبال شود که باعث فعال‌سازی اقتصاد روستا و فضای کسب و کار برای روستاییان خواهد شد.

وی با اشاره به تمایل معاونت توسعه روستایی به کار با دانشگاه‌ها تاکید کرد: هر زمان که دانشگاه‌ها به ما کمک کنند و آمادگی انجام فعالیت‌های مختلف استارت‌آپی را داشته باشند ما حتما استقبال خواهیم کرد. دانشگاه آزاد قزوین اولین دانشگاهی بود که این کار را شروع کرد و سابقه انجام کارهای نوآورانه را داشته است.

معاون توسعه روستایی رئیس جمهور با تاکید بر نقش وزارت ارتباطات در توسعه روستاها عنوان کرد: نقش وزارت ارتباطات حتما برای ما موثر و تعیین‌کننده است. بحث اینترنت پرسرعت برای استارت‌آپ‌ها بحث لازم و ضروری است و در هر دو دولت یازدهم و دوازدهم وزارت ارتباطات در بحث اینترنت پرسرعت کوتاهی نکرد و به جد کار کرده است.وزیر جوان ارتباطات هم با روستاییان تعامل دارد و پیگیر مشکلات آنهاست.

وی افزود: ما در ابتدای امر در استارت‌آپ‌ها خواستیم که مقرشان را در روستاها بگذارند که در این صورت تسهیلات و وام 4 درصدو 6 درصد بنا بر مکان روستاها پرداخت می‌شود. بانک سینا هم به این استارت‌آپ‌ها هم وام 8 درصد خواهد داد. سعی کردیم این نکته که روستاها به توسعه نزدیک شوند را فراموش نکنیم.

رضوی در خصوص دخالت دولت در امور استارت‌آپ‌ها خاطرنشان کرد: ‌ما طبق قانون حق حمایت از استارت‌آپ‌ها را نداریم و در امور این شرکت‌ها دخالت نخواهیم کرد. یکی از مشکلات در اقتصاد کشور این است که بیشتر امور در اختیار دستگاه‌های دولتی است و باعث منفعل شدن بخش خصوصی شده است. امام در بحث جهاد سازندگی به با هم بودن و کنار هم بودن مردم تاکید داشت. در هفته دولت مهم‌ترین وظیفه ما شنیدن حرف‌های مردم است و این امر از وظایف اصلی ماست که بر صندلی دولت نشسته‌ایم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید