خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

آزمون استخدام بخش خصوصی، شرکت های صنعتی، تجاری و فناور برای دومین دوره بدون اخذ هزینه های اضافه ثبت نام برگزار می شود.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری مهر، محمدحسین قمری دبیر شورای سیاستگذاری آزمون استخدام بخش خصوصی، شرکت های صنعتی، تجاری و فناور در نشست خبری که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد اظهار داشت: سال گذشته ۶۰ هزار شرکت کننده در ۲۶۶ عنوان شغلی در این آزمون شرکت کردند.

وی با بیان اینکه ۲۰ هزار نفر تحت مصاحبه حضوری در ۷ استان قرار گرفتند، گفت: ۲۸ هزار فرصت شغلی در بیش از ۱۱۰۰ شرکت خصوصی و دانش بنیان  برای افراد وجود داشت که در نهایت ۶۳۰۰ نفر مشغول به کار شدند.

وی با بیان اینکه بنا داریم دومین دوره آزمون استخدام را برگزار کنیم، گفت: در دومین دوره پیش بینی شده ۸ دسته شغلی برای ۲۲۲ عنوان شغل وجود داشته باشد.

به گفته قمری، شروع ثبت نام از امروز است و مرحله غیرحضوری آزمون آبان ماه برگزار خواهد بود؛ همچنین مرحله حضوری این آزمون آذر ماه ۹۷ برگزار می شود.

دبیر شورای سیاستگذاری آزمون استخدام با بیان اینکه مبلغ ثبت نام برای این آزمون با سال گذشته یکسان است، گفت: طراحی و اجرای این دوره از آزمون مبتنی بر شایستگی های شغلی بومی احصا شده است.

وی با اشاره به تفاوت های این دوره از آزمون با سایر آزمون های استخدامی رایج گفت: عدم اخذ هزینه های اضافه تحت عناوینی همچون مصاحبه، معرفی و ... در طی فرآیند آزمون از داوطلبان، اولویت بندی داوطلبان صرفا بر اساس شایستگی ها و توانمندی های شغلی به جای تکیه بر عوامل فعلی مانند مدرک و معدل از جمله ویژگی های این آزمون استخدامی به شمار می رود.


فراهم شدن فرصت شغلی شرکت های خارج از کشور
قمری با بیان اینکه درصدد آمده ایم تا برای افراد شرکت کننده شرایطی برای حضور در خارج از کشور به وجود بیاید، گفت: طبق تفاهم نامه ای که با وزارت کار داشته ایم، بنا داریم از افرادی که شایستگی شغلی دارند در شرکت های خارجی که نیاز به نیروی متخصص در زمینه مهندسی و فنی دارند استفاده کنیم؛ در این صورت امکان دارد افراد با شایستگی برتر بتوانند در شرکت های خارجی نیز مشغول به کار شوند.

دبیر شورای سیاستگذاری آزمون استخدام افزود: ارزیابان این مصاحبه استخدامی متشکل از مدیران شرکت ها، اعضای هیات علمی، خبرگان شغلی و متخصصان می شوند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آزمون اولیه اینترنتی است و امکان تقلب برای افراد شرکت کننده وجود خواهد داشت، گفت: ما سعی کردیم تا جای ممکن امکان تقلب را در این آزمون کاهش دهیم. از جمله سوالات متفاوت، قابل کپی نبودن، زمان محدود برای پاسخ و ... را برای آزمون در نظر گرفته ایم اما باز هم ممکن است امکان تقلب وجود داشته باشد.

قمری افزود: در آزمون اولیه که اینترنتی است ممکن است فردی جای فرد دیگری آزمون دهد اما در نهایت در مصاحبه حضوری باید خود فرد حضور داشته باشد که در این صورت تقلب در این زمینه مشخص می شود زیرا افراد بر اساس شایستگی های شغلی و توانمندی هایشان گزینش خواهند شد؛ مرحله حضوری درصد تقلب را کمتر می کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص اینکه به گفته داوطلبان سوالات این آزمون روانشناسی و سخت بوده است، گفت: آزمون اولیه بر اساس شخصیت شناسی افراد بوده که این نمی تواند سخت باشد زیرا افراد بر اساس ویژگی های خود پاسخ می دهند.

قمری ادامه داد: آزمون شخصیت شناسی تاثیری در جذب افراد نداشته و صرفا برای تکمیل اطلاعات است؛ اما درصدد هستیم این سوالات را در مرحله دوم که امسال قرار است برگزار شود کوتاه تر کنیم.

دبیر شورای سیاستگذاری آزمون استخدام در پاسخ به سوال دیگری اظهار کرد: سوالات این آزمون سخت نبوده و همه بر اساس نیاز شرکت هاست و ما به عنوان واسط بین شرکت ها و داوطلبان عمل می کنیم و سعی کرده ایم که معرفی موفقی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل شرایط اقتصادی حاکم در کشور در ماه های آینده انتظار رشد جذب افراد افزایش پیدا می کند، افزود: نظام تصمیم به جذب یک میلیون نیرو گرفته و برای این در صندوق ارزی بودجه ای اختصاص داده است. از این رو انتظار می رود که داوطلبان جویای کار بیشتر در این آزمون شرکت کنند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید