خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: از 980 میلیارد ریال سهم اعتبار اشتغال روستایی و عشایری این استان 840 میلیارد ریال تاکنون پرداخت شده است.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایرنا، حمید رضا پناه به مناسبت هفته تعاون در جمع خبرنگاران افزود: این میزان اعتبار به 426 طرح در بخش روستایی پرداخت شده است که با اجرای این طرح ها یکهزار و 300 فرصت شغلی جدید در مناطق روستایی و عشایری استان فراهم می شود.
وی اظهار داشت: استان بوشهر در بخش پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری رتبه سوم را کسب کرده است.
پناه بیان کرد: همچنین در بخش اشتغال فراگیر نیز تاکنون 230 میلیارد ریال به متقاضیان در استان بوشهر پرداخت شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به تسهیلات مشاغل خانگی گفت: 200 میلیارد ریال سهم مشاغل خانگی در این استان بود که تاکنون 170 میلیارد ریال از این میزان در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.
وی یادآور شد: امسال نیز سهم استان بوشهر در بخش مشاغل خانگی 200 میلیارد ریال است.
پناه اضافه کرد: ازهفته دولت سال 1396 تا هفته دولت سال جاری تلاش بر این بود که در بحث آموزش ایمنی در کار، آموزش های لازم با برگزاری کارگاه ها ارائه شود که ارائه 9هزار و 700 نفر ساعت آموزش در کارگاه ها باعث کاهش 20 درصدی حوادث شده است.
وی وظیفه اصلی اداره بازرسی را نظارت بر اجرای قانون کار در سطح کارگاه ها عنوان کرد و گفت: پارسال هفت هزار و 500 بازرسی از کارگاه ها انجام و 6 هزار و 355 ابلاغیه به دلیل برطرف کردن نقص کارگاه ها برای کارفرماها صادر شد.
دبیرکارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان بوشهر یادآور شد: برنامه رسیدگی به پرونده های مراجع حل اختلاف در هیات تشخیص 25 روز است که با توجه به آموزش هایی که در سطح هیات ها انجام شد و با افزایش شعبه های رسیدگی در استان این زمان به 11 روز کاهش پیدا کرده است.
وی افزود: زمان رسیدگی به پرونده ها در هیات حل اختلاف بر اساس استاندارد برنامه ها 30 روز بود که این زمان به 13 روز کاهش یافته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص مشمولان مقرری بگیر بیمه بیکاری گفت: در زمان حاضر 2 هزار و 300نفر از افرادی که به صورت غیرارادی از کار بیکار شده اند در این استان از مزایا بیمه بیکاری برخوردار هستند.
وی ارائه مشاوره حضوری و تلفنی به سه هزار و 700 نفر، بررسی 300 پرونده بازنشستگی پیش از موعد و ایجاد210 تشکل کارگری را از جمله دیگر خدمات ارائه شده به جامعه کارگری در استان بوشهر عنوان کرد.
این مقام مسئول گفت: شمار تعاونی های فعال دراستان بوشهر سه هزار و 12 شرکت است که از این شمار یکهزار و یک تعاونی در بخش خدمات، 854 شرکت کشاورزی، 551 مورد صنعتی و 126 تعاونی روستایی است.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره کارآفرینان و تعاونی های برتر در شهرستان دشتی و ایجاد 10 دفتر مشاوره در حوزه کارآفرینی در استان بوشهر، افزود: از میان 10 تعاونی و 6کارآفرین برتر این استان، 2 تعاونی ملی و یک کارآفرین ملی انتخاب شدند.
پناه، مشکلات مالیاتی، نرخ ارز و کارت الکترونیک را از جمله مشکلات تعاونی های مرزنشینان عنوان کرد و افزود: از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکاتباتی برای گرفتن تخفیف از مجلس برای مرزنشینان انجام شده است.
وی یادآور شد: همچنین در بحث نرخ ارز و کارت الکترونیک هم طبق پیگیری هایی که انجام شد مشکل این تعاونی ها برطرف شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: از سال گذشته تاکنون هفت ساختمان ملکی در این استان افتتاح شده است و هفت پروژه ورزشی نیز در دست اجراست.
پناه، از انعقاد تفاهم نامه با سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر برای آموزش در کارگاه ها خبر داد و افزود: این تفاهم نامه ها برای پیشگیری از اعتیاد، بحث فرزند پروری و خانواده انجام شده است و در سال گذشته یکهزار نفر در سطح کارگاه ها از آموزش های لازم برخوردار شدند.
وی گفت: با توجه به اینکه 30 درصد از فارغ التحصیلان دانشگاهی بدون مهارت هستند دولت با اجرای طرح کاروزی فارغ التحصیلان این گروه از جوانان سعی دارد که این مشکل را برطرف کند و در این زمینه هم فارغ التحصیلان و هم کارفرمایان می توانند در سامانه کاورزی ثبت نام کنند.
دبیرکارگروه اشتغال استان بوشهر افزود: طرح کارورزی فقط به بخش خصوصی و تعاونی ها مربوط می شود و شرکت ها و ادارات دولتی نمی توانند کارآموز جذب کنند و تاکنون 528 نفر جذب و قرارداد مرحله اول و دوم پرداخت شده است و پرداخت مرحله سوم منوط به ارائه گواهی فنی و حرفه ای است.
رئیس بانک توسعه تعاون استان بوشهر گفت: ارائه تسهیلات اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی از اولویت های این بانک است و در این زمینه رتبه اول کشور را کسب کرده ایم.
مجتبی حسینی افزود: با توجه به اینکه 50 درصد بودجه به همه بانک ها ابلاغ شد، بودجه بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرین امید و پست بانک هر کدام 163 میلیارد ریال بود که بانک توسعه تعاون توانست بودجه اولیه خود را پرداخت کند.
وی با بیان اینکه بانک توسعه تعاون 130 درصد از بودجه را پرداخت کرده است، بیان کرد: ابن بانک 49 میلیارد ریال بیشتر از بودجه ابلاغ شده پرداخت کرده است.
حسینی یادآور شد: بانک توسعه تعاون بوشهر با پرداخت 20 میلیارد ریال برای سه پرونده در بحث اشتغال فراگیر در بین 10 بانک رتبه پنجم را کسب کرد.
وی با تاکید بر اینکه 50 درصد بودجه تسهیلات پایدار روستایی از بودجه داخلی بانک ها و 50 درصد بودجه از طرف صندوق توسعه ملی است، گفت: در بحث اشتغال فراگیر با استفاده از منابع داخلی وسرمایه گذاری بعضی از مشتریان در بانک ها این تسهیلات پرداخت شده است.
حسینی یادآور شد: این بانک همچنین توانست 100 در صد بودجه ابلاغی تسهیلات تکلیفی کمیته امداد، بهزیستی و ازدواج را دراستان پرداخت وجزو بانک های برتر کشوری معرفی شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید