خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرمرکز دیجیتال فرهنگی قزوین گفت: با حمایت جدی از جوانان و ایده های کاربردی استارت آپ ها در استان قزوین جان دوباره گرفته و مسیر کسب و کار، اشتغال و رونق اقتصاد هموار می شود.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری مهر، سعید پورایمانی در مراسم افتتاح اولین کسب و کار نوین در فضای مجازی و عرصه سرگرمی در قزوین در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گفت: در شرایط اقتصاد کنونی که شاهد حذف بسیاری از مشاغل سنتی هستیم باید توجه به کسب وکارهای نوین در فضای مجازی جدی گرفته شود و بتوانیم با حمایت از جوانان کارآفرین خوش فکر در این مسیر گامهای موثری برداریم.

وی افزود: پیش بینی می شود در چند سال آینده ۴۰ درصد مشاغل واسطه ای در کشور حذف شود و به جای آن کسب و کارهای نوین و اینرنتی جایگزین شود لذا ما نیز باید بستر این کار را در استان مهیا کنیم تا از غافله عقب نمانیم.

پورایمانی بیان کرد: در یکی دوسال اخیر شاهد رویکرد بهتر مسئولان در حمایت از کسب و کارهای نوین بودیم و امیدواریم امسال و سال اینده شاهد پویایی و شکوفایی استارت آپ ها در استان قزوین باشیم.


استارت آپ ها می تواند در اشتغال سالم و کاهش آسیب ها موثر باشند
مدیر مجتمع دیجیتال فرهنگی کاسپین قزوین تصریح کرد: در حوزه دیجیتال شاهد افزایش کسب و کارهای مجازی نوپا هستیم و امروز با حضور چند جوان خوش فکر اولین فعالیت در عرصه واقعیت مجازی شکل گرفته است.

پورایمانی بیان کرد: جوانان توانمند و خوش فکری داریم که می توانند با کمترین هزینه به کارآفرینی و اشتغال کشور کمک کنند و با مدیریت استارت آپ ها به کسب و کارهای نوین همت گمارند.

وی گفت: یک زمان در استارت آپ ها در حد صفر بودیم اما امروز در این کسب و کار نوپا وضعیت بهتری داریم و تلاش می کنیم در استان قزوین هر ماه یک استارتاپ نوپا را معرفی کنیم.


ایجاد فضایی برای سرگرمی و تفریح سالم جوانان
وی اضافه کرد:اولین فضای واقعیت مجازی درقزوین باارائه بیش از ۷۰ نوع بازی و سرگرمی و مدل آموزشی فراهم شده که جوانان، نوجوانان وحتی بزرگسالان می توانند خود را در فضای واقعی و مجازی حس کرده و تجربه جذابی از فعالیت های مختلف را در این فضا بدست آورند.

پورایمانی یادآورشد: پتانسیل واقعیت مجازی بسیار بالاست و در حد جراحی مغز و اعصاب، خلبانی، واقعیت پرواز و دهها مورد دیگر کاربرد دارد واگر بتوانیم توان جوانان خود را در این عرصه تقویت کنیم در اینده نیز می توانیم کارهای خوبی را عملیاتی کنیم.

وی اظهارداشت: امکانات واقعیت مجازی می تواند در حوزه آموزشی هم استفاده می شود و اداراتی مانند آموزش و پرورش با کمک برنامه ریزان قادرند از این ظرفیت استفاده کنند و تا ۳۰۰ برابر تاثیرگذاری مطالب آموزشی خود را بالا ببرند.

پورایمانی بیان کرد: در این مجموعه اتاق فرار هم به عنوان یک بازی جدید ارائه می شود که گروههای ۴ تا ۵ نفره می توانند با حل ۸ معما قدرت تخیل و حافظه خود را تقویت و در یک بازی و محیط واقعی معماها را حل کنند.

مدیر مرکز دیجیتال کاسپین قزوین گفت: کسب و کارهای نوپا همیشه مورد توجه و اهمیت بوده و از طریق استارت آپ ها با کمترین هزینه می توان از این روش به اشتغال جوانان کمک کرد.

وی اضافه کرد: امروزه همه نمی توانند میلیاردها تومان هزینه کرده و با احداث یک واحد صنعتی چند شغل ایجاد کنند اما استارتاپ ها با برنامه ریزی مالی می توانند با کمترین سرمایه گذاری به موفقیت برسند و شغل ایجاد کنند.

پورایمانی بیان کرد:اکثر جوانها در این عرصه بدون تجربه هستند و باید مشاوره بگیرند و با فرهنگ کار آشنا شده و سپس با یک تیم کاری قدرتمند وارد کار شوند تا به نتیجه برسند.

وی افزود: استارت تاپی که امروز فعالیت خود را آغاز می کند یک نمونه موفق در استارتاپ است که عده ای جوان وارد کسب و کار مجازی شده اند و با ۲۰۰ میلیون تومان آورده شخصی برای ۵ نفر شغل ایجاد کرده اند.

مدیرمرکز دیجیتال کاسپین قزوین اظهارداشت: در استان در حوزه کسب و کارهای دیجیتال در گذشته ضعیف عمل کردیم اما در یک سال اخیر شاهد شناسایی استعدادهای خوبی هستیم و باید مدیران مربوط حمایت کرده و بستر کار را فراهم کنند و با دادن مشاوره و بازاریابی از این عرصه حمایت کنند.

وی نقش رسانه ها را در تبلیغ کسب و کارهای نوین موثر دانست و اظهارداشت: در حوزه جریان سازی اقتصاد نیازمند حمایت دولت و رسانه ها هستیم تا جوانان کارآفرین حمایت شوند.

استارتاپ ها باید در رسانه مشکلاتشان را بگویند و با کمک مسئولان این موانع برطرف شود و بدون شک امروز فضای بسیار خوبی ایجاد شده و استارتاپ ها اگر استقبال شود شاهد کاهش آسیب های اجتماعی و بزه خواهیم بود.

پورایمانی اضافه کرد: در حوزه استارتاپ ها تنگناهایی داریم البته در استارتاپ های فروشگاهی، خوراک، پوشاک، آموزشی، سرگرمی در استان قزوین ظرفیت های خوبی داریم که باید فعال شوند.

وی بیان کرد: با حمایت از کسب و کارهای مجازی می توانیم به اشتغال کمک کرده و در حمایت از این راه باید در آموزش نیروی انسانی، تامین تجهیزات و امکانات لازم و شناسایی حامی مالی به راه اندازی استارت آپ ها کمک کنیم.

وی از همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری و اتاق بازرگانی در حمایت از استارت آپ ها تشکر و اظهار امیدواری کرد با تداوم همکاری ها بتوان به پویایی کسب و کارهای نوین کمک کرد.

پورایمانی اظهارداشت: امسال و نیز سال آینده زمان شکوفایی استارت تاپ ها در استان قزوین است.

امیرحسین وطن خواه مدیر استارتاپ بازی و سرگرمی هم گفت: بازی و سرگرمی در فضای مجازی یک کار نوپاست و باید این نوع کارها معرفی شود و در این فضای ایجاد شده ۵ بازی برای کودکان و ۶۵ بازی و سرگرمی فکری و آموزشی برای افراد ۱۶ تا ۶۰ سال پیش بینی شده و همه بازیها مملو از هیجان است و به فکر نیاز دارد.

وی بیان کرد: برای راه اندازی و تجهیز این مجموعه مجازی ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده و ۵۰ کلیپ و ری اکشن پیش بینی کرده ایم که تکنولوژی بکار گرفته شده بسیار پیشرفته است.

وطن خواه بیان کرد: این تکنولوژی بسیار پیشرفته است و نظارت می کنیم تا از بازیهایی نزدیک به فرهنگ ایرانی استفاده شود و همه انتخاب ها سالم است.

وی بیان کر: یک ماه است با مرکز دیجیتال استان قزوین آشنا شده ایم و خیلی کمک کردند تا بتوانیم این فضای کسب و کار استارت آپی را راه اندازی کنیم.

وطن خواه یادآورشد: انتظار داریم مسئولان جوانان را باور کنند و به آنها اعتماد داشته باشند و اجازه دهند خود را ثابت کنیم و آنچه نیاز داریم رویکرد مثبت مسئولان و همراهی با ایده پردازان است تا بتوانیم توانمندی خود را عملیاتی کنیم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر