خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه ، با بیان اینکه اکنون سه هزار تعاونی در استان با یک میلیون و 197 هزار نفر عضو فعال است، گفت: این تعداد تعاونی زمینه اشتغال بیش از 45 هزار نفر را فراهم آورده است.

به گزارش کارآفرین ناب، حسن عزیزی در گفت و گو با ایرنا افزود: چهار شرکت تعاونی استان توانستند در سطح کشور به عنوان تعاونی برتر ملی، تعاونی سبز برتر و سفیر ملی تعاون کشور در سیزدهمین جشنواره ملی تعاونی های برتر کشور انتخاب و مورد تجلیل قرار گیرند.
او در ادامه گفت: سرمایه در بخش تعاون سرمایه ای کاملاً مردمی است و چرخه های ثروت را عادلانه تقسیم می کند و با حمایت دولت و با تدوین برنامه های توسعه ای از چالش های اقتصاد به راحتی عبور می کند.
وی اظهار داشت: یکی از اهرم های توسعه اقتصادی و تقسیم عادلانه ثروت و شاید به جرات بتوان گفت یکی از قطب های بزرگ حرکت به سوی ترقی و تحول و حتی یکی از شاخه های اصلی اقتصاد مقاومتی تعاون است.
وی از الزامات اقتصاد مقاومتی، مردمی کردن اقتصاد دانست و گفت: دولت تدبیر و امید در تدوین برنامه های خود به مردمی کردن اقتصاد نگاهی ویژه دارد و این بار دولت است که از مردم می خواهد حمایتش کنند و برنامه های ابلاغی را برای اجرا مردم در دست بگیرند.
وی ادامه داد: از دیگر مولفه های اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی به نفت است و در این زمینه هم، با توسعه فعالیت های اقتصادی در چرخه های تعاونی می توانیم یاری گر دولت خود باشیم فرزندان بیکار ما در کنار هم و با انباشت سرمایه های اندک یک بنگاه اقتصادی می شوند این را باید بیاموزند و باور کنند تا شهر و دیارشان در مسیر تغییر قدم بردارد.
وی به مولفه های دیگر اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: کارآفرینی از دیگر مولفه های اقتصاد مقاومتی است و خلاقیت، ابتکار، ریسک پذیری و سرمایه گذاری از خصوصیات بارز کارآفرینان است و بنگاه های تعاونی باید ابداع گر و خلاقانه به اقتصاد بدون نفت نگاه ویژه داشته باشند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه گفت: نتیجه اینکه پایه های اصلی اقتصاد مقاومتی در اختیار مردم است، رونق اقتصادی و چرخه های تولید و تقسیم ثروت از ظرفیت های اندک و تبدیل تهدیدها به فرصت ها و خلاقیت و ابداع گری در نهاد تعاونی ها نهفته است و تعامل با دولت این پتانسیل عظیم را به کارگاهی فراملی و وسیع برای تحول و تغییر تبدیل می کند.
عزیزی در خصوص خصوصیت منحصر به فرد تعاونی ها افزود: تعاونی ها سدی در برابر توسعه و منفعت طلبی های شخصی هستند و این در شرایط اقتصاد مقاومتی، پله ای برای ارتقا و بهبود وضعیت محسوب می شود تعاونی ها ظرفیت مناسبی برای ارائه خدمات قبل، حین و بعد از تولید خواهند بود و توازن بازار با همین شیوه ارایه خدمات به دست خواهد آمد و حذف واسطه ها و دلالان از افزایش قیمت ها جلوگیری می کند و تورم را مهار کرده و وضعیت بازار را به حالت تعادل می رساند.
وی همچنین ادامه داد: در دولت دوازدهم از آنجایی که در سند اقتصاد مقاومتی به فعال سازی سرمایه های انسانی، توسعه کارآفرینی و ارتقای درآمد و نقش طبقات کم درآمد و متوسط و اقتصاد دانش بنیان با ترویج مصرف کالاهای داخلی اشاره دارد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تمام مقوله ها مرتبط بوده و سیاست های آن به گونه ای طراحی شده که در دولت دوازدهم با حمایت از تعاونی های دانش بنیان و اشتغال بزرگ در بنگاه های کوچک قدم در عرصه ای عظیم تر برای حمایت از تعاونی ها بگذارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه همچنین اظهار داشت: تشکیل تعاونی های توسعه و عمران شهرستان، دانش بنیان- فراگیر ملی، صنایع دستی و گردشگری، صنعت و کشاورزی و در نهایت طرح روستا تعاون در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته و انشاالله با حمایت خود مردم به سرانجام خواهد رسید.
وی در ادامه گفت: طرح روستا تعاون یکی از پایگاه های فعال برای ظرفیت های تولید و اشتغال روستا ها محسوب می شود که در صورت تقویت ظرفیت های شغلی علاوه بر ایجاد اشتغال به رفع فقر و محرومیت از چهره روستاها و پیشگیری از مهاجرت بی رویه روستائیان و بازگشت پذیری آنها منجر خواهد شد.
عزیزی افزود: آنچه نیاز امروز اقتصاد است ترغیب جوانان تحصیل کرده به سمت فعالیت های غیر دولتی با هدف تحول اقتصاد مردم محور می باشد جوانان ما سرمایه و فرصت فردای نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و این قشر را به سمت و سوی مهارت آموزی سوق دهیم و اجازه بدهیم خودشان کارفرما و حافظ سرمایه هایشان باشند باید بیاموزند با انباشت سرمایه های خورد و در کنار هم سرمایه کلان اقتصادی را برای اشتغال مولد فراهم آورند.
کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد و براساس آمارها نرخ بیکاری در این استان حدود 20 درصد است.
براساس آمارهای رسمی در این استان حدود 173 هزار نفر جویای کار هستند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید