خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار از دستور رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص مرحله دوم بودجه ۱.۵میلیارد دلاری اشتغال روستایی خبرداد.


به گزارش کارآفرین ناب، عیسی منصوری در گفتگو با خبرگزاری مهر، درباره تخصیص مرحله دوم بودجه ۱.۵ میلیارد دلاری اشتغال روستایی و عشایری از محل منابع صندوق توسعه ملی گفت: برای ادامه اجرای این طرح و تخصیص مرحله بعدی منابع صندوق توسعه ملی، مکاتبات مربوطه از طرف وزارت کار با ریاست جمهوری انجام شد و رئیس جمهور نیز دستور تخصیص این منابع را صادر کرد.

منصوری گفت: فرایند تخصیص مرحله دوم منابع صندوق توسعه برای اشتغال در حال انجام است تا پس از ابلاغ از سوی سازمان برنامه و بودجه، در اختیار چهار بانک عامل کشاورزی، توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و پست بانک قرار گیرد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار با اشاره به ارزیابی عملکرد استان‌ها در اجرای مرحله نخست برنامه اشتغال روستایی و عشایری و نحوه تخصیص منابع گفت: عملکرد هر استان به تفکیک در اجرای این طرح ارزیابی شده است که با سازوکارهایی در مرحله دوم تخصیص منابع صندوق، مسئولین استان‌های کم کار را موظف به اصلاح عملکرد خواهیم کرد.

معاون وزیر کار همچنین درباره اختصاص یک میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای حفظ و توسعه اشتغال با تصویب نشست شب گذشته شورای عالی هماهنگی اقتصادی گفت: این مصوبه فارغ از منابع ۱.۵ میلیارد دلاری اشتغال روستایی و در چارچوب اجرای تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۷ برای حفظ و توسعه اشتغال است.

وی ادامه داد: معادل یک میلیارد دلاری که بر اساس مصوبه دیشب شورای عالی هماهنگی اقتصادی از صندوق توسعه ملی برای اشتغال تخصیص می‌یابد، از محل منابع داخلی بانک‌های عامل نیز همان مقدار برای حفظ و توسعه اشتغال در سال جاری تخصیص پیدا خواهد کرد و سرجمع این دو عدد، در قالب وام به طرحهای اشتغال زای روستایی پرداخت می شود.

به گزارش مهر، با ابلاغ آیین نامه اجرایی برنامه اشتغال فراگیر در سال ۹۷ در اواخر تیرماه، در مجموع ۶۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های اشتغال، بازسازی و نوسازی صنایع هدفگذاری شده است.

بر اساس این آیین نامه که اواخر تیرماه ابلاغ شد، مقرر شد از محل منابع صندوق توسعه ملی ۱۵ هزار میلیارد تومان در چارچوب مصوبات هیأت امنای صندوق، ضوابط، مقررات و اساسنامه نزد بانکهای عامل سپرده گذاری و با تلفیق منابع  بانکها به طرح های برنامه اشتغال فراگیر تخصیص داده شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید