خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

چهارمین کنفرانس بین‌المللی کارآفرینی با تاکید بر بهبود محیط کسب و کار در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از دانشگاه تهران، چهارمین کنفرانس بین‌المللی کارآفرینی با محوریت بررسی آخرین دستاوردهای علمی در خصوص دانش کارآفرینی و بهبود محیط کسب و کار و استخراج سیاست‌ها، راهبردها و راهکارهای اجرایی کارآمد و مؤثر برای توسعه کارآفرینی در کشور در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد.

در افتتاحیه این کنفرانس که رضا ویسه، معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس جمهور، روزنانی، رئیس دانشکده مطالعات دانشگاه یو پی ام مالزی، ذوالقرنین، رئیس دانشکده کسب وکار دانشگاه یو پی ام، بلگیس، رئیس دانشگاه اوندوکوزمائیس ترکیه و جمعی از اندیشمندان و صاحبنظران داخلی و خارجی حضور داشتند، محمدرضا زالی، رئیس دانشکده کارآفرینی و رئیس کنفرانس، در سخنانی گفت: توسعه کارآفرینی به‌عنوان یک استراتژی ملی پیشرفت کشورها در خلأ شکل نمی‌گیرد بلکه نیازمند محیط کسب و کار مطلوب یا نسبتاً مطلوب است و رویکرد اصلی این کنفرانس رویکرد اجرایی علمی است تا رویکرد صرفاً علمی.

رئیس دانشکده کارآفرینی در ادامه افزود: در واقع دراین کنفرانس تلاش می‌شود با بهره‌گیری از پتانسیل‌های بخش خصوصی و دولتی کشور و با استفاده از تجربیات سایر کشورها، پیشنهادهای علمی، اجرایی و کاربردی را برای بهبود محیط در همین شرایط رکود تورمی شدید ارائه شود و پس از کنفرانس از طریق رؤسای پنل‌ها در اختیار دولت و مجلس قرار گیرد.

هم‌چنین علی عبدالعلی‌زاده، مشاور مالی وزیر کشور با بیان اینکه نظام عمرانی کشور نظام پیمانکاری است، مشارکت بخش عمومی و خصوصی را «دگرگونی در نظام عمرانی کشور» دانست و افزود: در حال حاضر نظام عمرانی کشور یک نظام پیمانکاری است، به این معنا که دستگاه اجرایی (دولت) به خودی خود، ایده‌پرداز، تجهیز کننده منابع و هم انتخاب‌کننده کارگر و کارفرما بوده و خود ساخت و بهره‌برداری از طرح را برعهده دارد، در حالی که در نظام توسعه‌گری تمام وظایف با دولت نیست. از لحاظ کیفی در نظام پیمانکاری، دستگاه اجرایی عملکرد پیمانکار را کنترل می‌کند، اما در نظام توسعه‌گری به دلیل اینکه مردم تجهیز منابع کرده و بهره‌بردار خواهند بود ایده‌پردازی از انحصار دولت درآمده است.

در پایان رضا ویسه، معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس جمهور ضمن تقدیر از برگزاری این کنفرانس در شرایط کنونی کسب وکار کشور، پایین بودن بهره‌وری و بازده دارایی را از بزرگ‌ترین چالش‌های شرکت‌های دولتی دانست و گفت: درآمدهای دولت باید صرف ایجاد زیرساخت‌های سودآور شود و اصلی‌ترین راهکار بهره‌وری شرکت‌های دولتی واگذاری شرکت‌ها و بنگاه‌ها به بخش خصوصی در فضای رقابتی، بهره‌ور و با انگیزه است.

وی با اشاره به بحران ارزی و فرصت مناسب برای تأمین ارز از طریق افزایش صادرات، کارآفرینی را نتیجه فعالیت صحیح بخش‌های مختلف اعم از مهندسی، خدماتی و غیره دانست و گفت: در گام اول باید زیرشاخه‌های کارآفرینی اصلاح شود و این اصلاح از طریق دانشگاه‌ها صورت پذیرد.

وی در پایان اظهار داشت: دانشکده‌های کارآفرینی باید از خودشان شروع کنند و با حداکثر بهره‌وری و فضایی که دارند، بهره‌ورترین نیروها را تربیت کنند. سپس این فرهنگ‌سازی از دانشگاه‌ها به مدیران دولتی، صنعتگران، بازرگانان تسری یابد و تبدیل به فرهنگ غالب جامعه شود.

در این کنفرانس 4 پنل کاربردی، توسعه مشارکت عمومی خصوصی در کشور، چالش‌های توسعه مراکز شتابدهی کسب وکارها و استارت‌آپ‌ها در کشور، توسعه کارآفرینی منطقه‌ای و روستایی مبتنی بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی سازمانی در شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی دو کارگاه تخصصی تأمین مالی استارت‌آپ‌ها و طراحی مدل کسب و کارهای نوآورانه و اولین نمایشگاه استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های فناور با شرکت بیش از ۱۵ شرکت دانش‌بنیان نیز برگزار شد.

از دیگر دستاوردهای مهم این کنفرانس می‌توان به امضای تفاهم‌نامه‌هایی در سطح بین‌المللی با دانشگاه اوندوکوزمائیس ترکیه و دانشگاه یو پی ام مالزی و در سطح ملی با کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین به عنوان سهامدار عمده مخابرات ایران اشاره کرد.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید