خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

برخی مدیران استان در حالیکه همواره دم از ایجاد اشتغال در استان می‌زنند، با مانع تراشی از امکان ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار جلوگیری کردند.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایسنا، چهارم خرداد ماه سال جاری جمعه بازاری با عنوان خاتون به منظور توانمندسازی بانوان کارآفرین و سرپرست خانوار با حضور جمعی از مسئولان شهر در پارکینگ طبقاتی عبدالعلی سنندجی افتتاح شد.

هدف از افتتاح این بازار توانمندسازی بانوان کارآفرین و سرپرست خانوار اعلام و مقرر شد جمعه‌ها و روزهای تعطیل بانوان صاحب این غرفه‌ها تولیدات خانگی خود اعم از محصولات غذایی، ترشیجات، پوشاک، زیورآلات و تزئینات، گل  و گیاه و غیره را در این بازار به فروش برسانند.

۹۵  نفر از بانوان کارآفرین و سرپرست خانوار در سنندج توسط ادارات بهزیستی، کمیته امداد و سازمان‌های مردم نهاد فعال در این حوزه برای حضور در این بازار به شهرداری معرفی شده و  ۹۵  غرفه به این افراد تعلق گرفت.

همچنین در آیین افتتاحیه اعلام شد که چنانچه بانوان دیگری هم تمایل به عرضه محصولات تولیدی خود در این بازار دارند، می‌توانند به شهرداری مراجعه و غرفه دریافت کنند.

این بازار در کمتر از دو ماه به تعطیلی کشیده شد که دلیل آن هم از سوی رئیس سازمان مشاغل شهری شهرداری سنندج، عدم استقبال مردم و اقرار به نامناسب بودن مکان عنوان شد .

سلطنت پوری به دنبال پیگیری وضعیت بازار و ایجاد فرصت شغلی برای این زنان از سوی خبرگزاری ایسنا، اعلام کرد: به منظور حمایت از بانوان کارآفرین، تصمیم به انتقال بازار به یکی از پارک‌های سطح شهر گرفته شد که در هیئت مدیره سازمان سیما و منظر شهرداری سنندج با پارک سپیدار موافقت شد و در حال حاضر این اقدام به موافقت فرمانداری نیاز دارد و در صورت موافقت، بانوان می‌توانند دو روز در هفته در پارک سپیدار سنندج محصولات خود را عرضه کنند .

اما خبرگزاری ایسنا این مسئله را دنبال کرد و بر اساس گفت‌وگویی که با فرماندار سنندج داشت، وی اظهار کرد: موافقت خود را با ایجاد این بازار در پارک سپیدار سنندج اعلام کرده است اما همچنان از راه‌اندازی مجدد بازار جلوگیری به عمل آمد و دلیل آن را از رئیس سازمان مشاغل شهری شهرداری سنندج جویا شدیم که وی مخالفت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت را دلیل عدم راه اندازی بازار عنوان کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در این رابطه به ایسنا گفت: تنها در صورتی مجوز ایجاد این بازار را خواهیم داد که تمامی محصولاتی که در آن به فروش می‌رسد خانگی باشد و محصولات هیچ صنف و هیچ شغل دیگری در آن به معرض فروش گذاشته نشود و در غیر اینصورت اجازه راه‌اندازی بازار را نخواهیم داد.

منیره محمدی، پیمانکار این بازار و مدیرعامل انجمن دیاری ژیان این را دلیلی برای مخالفت می‌داند و می‌گوید: 80 درصد محصولاتی که در این بازار به فروش می رسد، محصولات خانگی و ساخته دست خود این زنان است و 20 درصد نیز سایر محصولات مرتبط است و نمی توانم این تضمین را بدهم که به هیچ عنوان محصولی جز محصولات خانگی به فروش نرسد.

اما راه‌اندازی این بازار که قرار بود تا 15 مهر ماه در پارک سپیدار انجام و سپس به دلیل شرایط جوی به محل پیشین خود انتقال داده شود، به دلیل مخالفت مسئولان با بهانه‌های مختلف و پاسکاری این مسئله و طی روند طولانی اداری، میسر نشد و در حال حاضر پیمانکار این طرح به دنبال راهاندازی مجدد آن در پارکینگ عبدالعلی سنندجی است و به گفته وی به دلیل تغییر مدیریت پارکینگ فعلا امکان راه‌اندازی آن وجود ندارد.

و چنین است که با وجود اطلاع از وضعیت بیکاری و اشتغال، طرحی همچون جمعه بازار خاتون سنندج که به منظور ایجاد اشتغال و حمایت از زنان سرپرست خانوار و کارآفرین ایجاد شده بود، به دلیل مکان نامناسب و پرهزینه و مانع تراشی برخی مدیران منجر به شکست می‌شود و به گفته خود این افراد ناچار به فروش محصولات خود از طرق دیگری شده‌اند که در شأن آن‌ها نبود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید