خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرعامل بانک کشاورزی اعلام کرد: با پرداخت 30 هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی، بیش از 50 هزار شغل در مناطق روستایی و عشایری کشور ایجاد شد.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایرنا ، «روح اله خدارحمی» مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: مرحله نخست پرداخت تسهیلات توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری از محل منابع صندوق توسعه ملی، در بانک کشاورزی با موفقیت انجام شد.
وی اظهارداشت: عملیات مربوط به پذیرش، بررسی و تصویب تعداد 10 هزار و 256 طرح به مبلغ 29 هزار و 762 میلیارد ریال از طرح های مربوط به طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری که از طرح های اولویت دار سال جاری دولت تدبیر و امید به شمار می رود، با موفقیت به انجام رسید و عملیات این مرحله از طرح در بانک کشاورزی تمام شد.
مدیرعامل بانک کشاورزی افزود: از طرح های یاد شده پرداخت تسهیلات به هشت هزار و 714 طرح با مبلغ 16هزارمیلیارد ریال انجام شد و تشریفات مربوط به سایر طرح ها نیز از جمله 86 طرح مصوب کارگروه ملی با مبلغی حدود 10هزار میلیارد ریال در بانک کشاورزی در دست انجام است.
رئیس هیات مدیره بانک کشاورزی گفت: این بانک آماده انعقاد قرارداد با مجریان طرح ها را دارد و پرداخت تسهیلات بلافاصله پس از عقد قرارداد، انجام خواهد شد.
خدارحمی اضافه کرد: اعتبار طرح اشتغال پایدار روستایی با اذن رهبر معظم انقلاب و از محل تخصیص معادل ریالی 1.5میلیارد دلار اعتبار از سوی صندوق توسعه ملی و برای امیدآفرینی و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری کشور تامین شده است.
وی گفت: بانک کشاورزی عاملیت نیمی از اعتبار مذکور را بر عهده دارد و با جذب کامل اعتبار یاد شده، ظرفیت بیش از 50 هزار شغل جدید در مناطق روستایی کشور ایجاد شده است.
خدارحمی افزود: عملیات پذیرش و بررسی طرح های اشتغال زا کماکان در شعب بانک کشاورزی ادامه دارد و مرحله دوم پرداخت تسهیلات این طرح با اختصاص اعتبار جدید در شش ماهه دوم سال انجام خواهد شد.
گفتنی است، اجرای طرح اشتغال فراگیر از تابستان سال گذشته و با تصویب لایحه برداشت 1.5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با عاملیت بانک توسعه تعاون، پست بانک، کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید کلید خورد و با توجه به زمانبر بودن فراهم شدن زمینه های اجرا و تصویب آیین نامه های مرتبط با آن در دولت، از بهمن 96 وارد مرحله عملیاتی شد.
کمک به افزایش عدالت اجتماعی و رفع محرومیت، حفظ محیط زیست و ارزش های قومی، فرهنگی و اجتماعی و جلوگیری از مهاجرت از اهداف اجرای این طرح است.
800 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت توسط بانک کشاورزی در 6 ماهه گذشته ( بهمن 96 لغایت تیر97 ) به طرح های کوچک و بزرگ به منظور توسعه پایدار مناطق روستایی و عشایری کشور اختصاص یافت که از این میزان مبلغ یکهزار و 200 میلیارد تومان علاوه بر مبلغ مزبور تا پایان امسال به متقاضیان پرداخت می شود.
سهم بانک کشاورزی از دریافت اعتبار برای طرح توسعه پایدار روستایی در مرحله نخست سه هزار میلیارد تومان بود که پیش از این 2 هزارمیلیارد تومان برای طرح های کوچک و بزرگ در اختیار بانک قرار گرفته است.
طرح توسعه پایدار مناطق روستایی و عشایری بهمن ماه سال 1396 آغاز شد و مبلغ 1.5 میلیارد دلار از منابع ارزی صندوق توسعه ملی توسط بانک مرکزی تبدیل به ریال و در اختیار چهار بانک قرار گرفت که یکی از آنها بانک کشاورزی است.
طرح های معرفی شده از سوی متقاضیان باید توجیه اقتصادی داشته باشد و این تسهیلات شامل طرح توسعه اشتغال مناطق روستایی و عشایری دارای جمعیت کمتر از 10 هزار نفر می شود که این طرح ها شامل ایجاد گلخانه های کوچک، متوسط و بزرگ، کشت و فراوری گیاهان دارویی و استفاده از دام های اصلاح نژاد شده می شود که البته طرح های بزرگ در کارگروه ملی مورد بررسی و تصویب قرار می گیرد.
کشت و فرآوری گیاهان دارویی و ایجاد کسب و کارهای کوچک از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی محسوب می شود و ایران به دلیل برخورداری از آفتاب مناسب و اقلیم متفاوت دارای ظرفیت خوبی در کشت و فرآوری گیاهان دارویی است.
اکنون 1900 شعبه بانک کشاورزی در سراسر کشور فعال است که با تدوین برنامه بهینه سازی شبکه تلاش داریم سالانه 100 تا 150 شعبه را در یکدیگر ادغام و یا کاهش دهیم.




نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید