خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

تعدادی از کارآفرینان روستایی قم در جلسه‌ای با حضور معاون رئیس جمهور، مشکلات بانکی را بزرگترین دغدغه خود عنوان کردند و خواستار رفع آن شدند.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری مهر، نشست صمیمی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با کارآفرینان روستایی قم با حضور استاندار قم و جمعی از مسئولان غروب سه‌شنبه در تالار معصومیه فرمانداری قم برگزار شد.

در این جلسه که با یک ساعت و نیم تأخیر برگزار شد، کارآفرینان به بیان مشکلات خود پرداختند که مشکلات بانکی دغدغه بزرگ آنها بود.

در این جلسه بابایی تولید کننده نئوپان در خصوص مشکلات خود بیان کرد: مشکلات بانکی، وثیقه، مسائل ارزی و مشکلات شهرک‌های صنعتی و همچنین شهرداری گریبان‌گیر فعالیت ما شده است.

وی پیشنهاد داد: کمیته ویژه‌ای برای کارآفرینان تشکیل شود تا با توجه به اینکه سال حمایت از تولید ملی است بتوان مشکلات کارآفرینان را آسان‌تر برطرف کرد.

این تولیدکننده نئوپان بیان کرد: یکی از بزرگترین مشکلات کارآفرینان در دریافت وام از بانک، وثیقه است زیرا افرادی که وثیقه ملکی ندارند نمی‌توانند وام دریافت کنند.


هزینه بالای انشعابات روستایی
در ادامه اسدالله‌زاده مدیر شرکت سینا پلیمر بیان کرد: برای حل مشکلات کارآفرینان بهتر است از کارگاه فناوری و مراکز رشد دانشگاه‌ها و ستاد نانو الگوبرداری شود و با توجه به پتانسیل دفتر توسعه روستایی می‌توان کمیته‌ای را تشکیل داد که به تمامی افرادی که کسب و کار ممتازی دارند کمک کنند.

وی یکی دیگر از مشکلات را هزینه انشعابات روستایی عنوان کرد و افزود: برای انشعاب دائمی 25 میلیون تومان از سازمان آب و فاضلاب روستایی درخواست کردیم اما انشعاب موقت می‌دهند و پنج برابر نیز محاسبه می‌کنند.

مختاری، مدیر شرکت کیمیا جهان نیز در این جلسه بیان کرد: برای اولین بار در ایران ماکت زیر کفش را بدون دستگاه تولید کرده‌ام اما متأسفانه بانک‌ها هیچ همکاری نمی‌کنند.

وی چک‌های برگشتی را یکی از مشکلات کارآفرینان عنوان کرد و افزود: من که وام چهار میلیاردی می‌خواهم بگیرم به دلیل چک برگشتی یکی از اعضا با مشکل مواجه می‌شوم.

احمدی مدیرعامل شرکت گردونه جام نیز بیان کرد: در زمینه تولیدات پکیج ساختمانی و آبگرمکن خانگی با سرمایه در گردش مشکل داریم و طرح راکد مانده در حالی که به بهره‌برداری رسیده است.

پی‌سپار، تولید کننده جوراب نیز بیان کرد: فعالیت صادراتی و ارزآوری داشتم و از تهران به یکی از روستاهای دورافتاده قم عزیمت کردیم اما فعلاً کارگاهم غیرفعال است و مسئولان نیز همکاری نداشتند.


با تخلف بانک‌ها برخورد می‌شود
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری نیز در این جلسه به مشکل تأمین سند برای دریافت تسهیلات روستایی اشاره کرد و گفت: وثیقه عبارت است از سند ملکی و مسکونی روستایی، سفته، محل اجرای پروژه ماشین آلات و سند واحدهای تولیدی بنابراین هیچ کدام از بانک‌ها حق قبول نکردن این اسناد را ندارند و در صورت گزارش روستائیان درباره تخلفات بانک‌ها برخوردهای لازم انجام می‌شود.

ابوالفضل رضوی گفت: روستائیان باید نسبت به مشکلات و چالش‌های پیش روی خود طلب کار بوده و آن‌ها را از مسئولان مطالبه کنند.

در ادامه این جلسه استاندار قم نیز در جمع کارآفرینان بیان کرد: حمایت از اشتغال فراگیر روستایی یکی از سیاست‌های اصلی استان بوده و باید از تمام کارهایی که مرتبط با توسعه اشتغال و عمران روستایی است حمایت‌های لازم صورت گیرد.

سید مهدی صادقی گفت: با تلاش‌های مجموعه مسئولان و کارآفرینان روستایی چندین طرح اشتغال‌زا در روستاهای استان فعال بوده و شاهد ارتقاء در فعالیت‌ها و اقدامات روستایی خواهیم بود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید