خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

سامانه مدیر عامل مرکز شتابدهنده پیشگامان از رونمایی نرم‌افزار شهروند محور «شهربین» برای رصد و گزارش مسائل و مشکلات شهری در یزد خبر داد.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایسنا، «محمدکاظم کشورشاهی» در جمع خبرنگاران ضمن اعلام خبر رونمایی سامانه آنلاین مدیریت شهری با عنوان «شهربین»، این اپلیکیشن در راستای تحقق شهر هوشمند با شعار «ذره‌بین هوشمند شهر» و با هدف ارتباط بیشتر شهروندان با شهرداری یزد جهت رفع مشکلات شهری از طریق پیگیری گزارشات ارسالی شهروندان به شهرداری به صورت آنلاین است.

وی رصد و گزارش مشکلات شهری، ایده‌پردازی برای رفع مسائل شهری و  نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را از ویژگی‌های این نرم‌افزار خواند و گفت: شهروندان می‌توانند از طریق این سامانه هرگونه مسئله و مشکل یا ایده‌ای در حوزه شهر را از طریق عکس یا فایل مدیا گزارش کنند تا در اسرع وقت موضوع به واحدهای اجرایی شهرداری جهت رسیدگی ارجاع شود.

کشورشاهی به برخی مزیت‌ها و ویژگی‌های این اپلیکیشن نیز اشاره و خاطرنشان کرد: امروزه در بسیاری از کشورهای توسعه یافته میزان مشارکت مردم در مباحث مدیریت شهری از شاخص‌های توسعه یافتگی تلقی می‌شود لذا ارتقای مشارکت شهروندان یزدی در این شهر شناخته شده‌ی جهانی نیز ضرورت دارد.

مدیر عامل تنها شتابدهنده تعاونی کشور در بخش دیگری از سخنانش گفت: شتاب‌دهنده‌ در واقع امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم برای رشد سریع استارتاپ‌ها را فراهم می‌کند.

وی افزود: از آنجا که تعداد قابل توجهی از صاحبان ایده برای ایجاد و توسعه کسب و کار خود از توانایی کار تیمی، قدرت مالی، دانش و شبکه ارتباطی کافی به صورت همزمان برخوردار نیستند، شتابدهنده مجموعه کاملی از خدمات مورد نیتاز برای رشد کسب و کارهای نوپا نظیر فضای کاری مناسب، حمایت مالی، مشاوره‌های فنی، کسب و کاری و حقوقی، کلاس‌های اموزشی و امکانات زیرساختی را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

به گفته‌ی کشورشاهی، در حقیقت اصلی‌ترین رسالت شتاب‌د‌هنده، در کنار کمک به تقویت اکوسیستم کارآفرینی نوپا، حمایت همه جانبه از استارتاپ‌ها برای تبدیل آنها به شرکت‌هایی است که پس از خروج از شتابدهنده بتوانند به تنهایی در بازار، رقابت کرده، رشد کنند و به بلوغ برسند.

وی عنوان کرد: شتابدهنده پیشگامان رسالت خود را در حوزه کسب و کارهای نوپا با هدف ایجاد بستری مناسب جهت پرورش ایده، کمک به ایجاد کسب و کاری پایدار و تسهیل رشد استارتاپ تا رسیدن به مرحله تجاری سازی به انجام می‌رساند.

به گفته وی، این شرکت افتخار دارد به عنوان اولین شتابدهنده IT و دانش‌بنیان یزد با مجوز رسمی از معاونت علمی و پژوهشی ریاست جمهوری بیش از یک سال و اندی فعالیت می‌کند.

کشورشاهی خاطرنشان کرد: تاکنون دو سایکل توسط مرکز انجام شده که در سایکل اول 90 ایده ثبت شده که از این تعداد 14 ایده به مرحله پیش‌ شتابدهی و پس از یک دوره آموزشی دو، سه ماهه، تعداد چهار ایده به مرحله بعد راه یافته است.

وی ادامه داد: در سایکل دوم نیز 100 ایده در مرکز ثبت شد که 14 ایده به مرحله پیش شتابدهی و از این مرحله پنج ایده نهایی شد.

مدیر عامل مرکز شتابدهنده پیشگامان مستقر در دانشگاه یزد ابراز امیدواری کرد که علی رغم ریسک بالای فعالیت‌های استارتاپی به ویژه در حوزه فناوری اطلاعات، با همکاری استارتاپ‌های شکل گرفته در این مرکز بتواند در کنار اهداف مورد نظر این استارتاپ‌ها، به چشم‌انداز خود یعنی قرار گرفتن در جمع پنج شتابدهنده برتر کشور دست یابد.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید