خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: ۳۳ میلیارد تومان برای ۷۳ طرح روستایی در استان پرداخت شده است.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری مهر، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان مهمترین برنامه های انجام شده در روستاها را تشریح کرد.

اکرم نجفی در این نشست با تبریک ۱۵ مهرماه روز روستا و عشایر گفت: روز روستا فرصتی برای اطلاع رسانی در خصوص کارهای انجام شده در بخش روستایی است و در این میان رسانه ها نقش مهمی دارند.

وی افزود: دنبال مهاجرت معکوس و ماندگاری روستاییان در روستا هستیم لذا باید توسعه همه جانبه را در بخشهای رفاه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مورد توجه باشد تا بتوانیم اهداف پیش بینی شده در توسعه روستا را عملیاتی کنیم.

وی گفت: بر اساس آخرین سرشماری در استان قزوین ۸۲۳ روستای دارای سکنه داریم و در ۶۳۰ روستا دهیاری دایر شده است.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین یادآورشد: ۹۵ درصد از اعتبارات ارزش افزوده معادل ۸۱ میلیارد تومان در سال گذشته به روستاها و دهیاری ها داده شد و امسال در نیمه اول ۴۰ میلیارد تومان به دهیاری ها پرداخت شده است.

نجفی گفت: برای روستاهای فاقد دهیاری هم اعتباراتی پیش بینی شده که سال قبل سه میلیارد و۸۰۰ میلیون تومان و امسال دو میلیارد و۳۰۰ میلیون داده شده است.


بهره برداری از ۳۵۴ پروژه روستایی
وی اظهارداشت: در هفته دولت امسال ۳۵۴ پروژه با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار توسط دهیاری ها به بهره برداری رسید که شامل:زیرسازی و بهسازی معابر، خدمات عمومی ساخت غسالخانه، سرویس بهداشتی، بوستان روستایی و مرکز آتش نشانی است.

نجفی اضافه کرد: مدیریت پسماند در روستاها اهمیت زبادی دارد تا سلامت مردم تضمین شود به همین دلیل کارگروه پسماند روستایی از سال ۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده و ساماندهی پسماند روستاها در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهارداشت: انتقال پسماند روستایی به محمد آباد و ایجاد مراکزی در بخشهایی که قادر به انتقال نیستند پیش بینی شده و برای همه روستاها سطل زباله و خودروی مکانیزه خریداری کرده ایم و در ۸ بخش همه دهیاریها زباله ها را به سایت محمد آباد منتقل می کنند.

مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری قزوین یادآورشد:در ۵ بخش به صورت مشترک زباله ها انتقال داده می شود و سه بخش طارم، کوهین و الموت شرقی احداث جایگاه مشترک در دستور کار است و در این زمینه آموزش مردم برای مشارکت َبیشتر را در اولویت قرار داده ایم.


اشتغال روستایی را جدی گرفته ایم
وی اظهارداشت: در اشتغال روستایی جدی هستیم و از محل تفاهم نامه ها تاکنون ۳۳ میلیارد تومان برای اجرای ۷۳ طرح روستایی در استان پرداخت شده و۴۰ طرح به بهره برداری رسیده است.

نجفی گفت:در ارزیابی ها مقرر شد استانهایی که بیش از۳۰ میلیارد تومان در اشتغال روستایی جذب کرده بودند بتوانند تسهیلات بیشتری بگیرندکه خوشبختانه امسال ۲۵ میلیارد تومان به قزوین هم اختصاص داده شده است.

وی اظهارداشت: طرح سامانه کارا از دیگر طرحهایی است که اجرا می شود البته بانکها سخت گیری دارند اما استان چهارم کشور در اجرای این طرح هستیم.

نجفی اظهارداشت: در بخش تسهیلات تاکنون ۹۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت شده و برای ۱۹۲۹ نفر در ۲۵ رسته شغل ایجاد کرده است.

وی گفت: باید ۴۵ درصد این تسهیلات در بخش کشاورزی داده شود ومانیزتسهیلات را در عرصه های کشت گلخانه ای، گیاهان دارویی و صنایع دستی در اولویت قرار داده ایم.


استارت آپ های روستایی تقویت می شوند
مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری قزوین بیان کرد: استارت آپ ها از دیگر موَضوعاتی است که باید با جدیت دنبال شود و هیچ چاره ای نداریم و باید دنبال ایده های نوین برویم و رویدادهای استارت آپ در این عرصه بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: در عرصه استارت آپ ها رویداد دهکار با حضور ۵۰ نفر با ۲۷ ایده در قزوین برگزار شد و در استارت آپ روستایی منطقه ای هم ۴۱ نفر با ۱۵ ایده شرکت کردند.

نجفی بیان کرد: در کنار استارت آپ های روستایی چند اقدام پیگیری شده که برپایی کارگاه آموزشی روشهای کسب و کار موفق، فروش و بازاریابی کالا، تلاش کردیم هم دهیاران وهم روستائیان در دوره ها شرکت کنند.

وی اظهارداشت: پس از برگزاری استارت آپ های روستایی خوشبختانه به دستاوردهای خوبی رسیدیم و ایده اکو ویلیج» در حال مطالعه در بخش اکو توریسم است‌ و ایده «تولید آب از رطوبت هوا» و «تولید عروسکهای محلی» در حال بازاریابی است.

نجفی گفت: در کشور عراق بزودی نمایشگاهی برپا خواهد شد که عروسک های محلی الموت در آن شرکت داده خواهند شد و این حرکت فرصتی برای معرفی توانمندی روستایی استان است.

وی بیان کرد: همچنین ایده «تولید زعفران در پشت بام» در حال ارزیابی برای تولید و فروش است و ما هم با تسهیل گری تلاش می کنیم این ایده ها به تجاری سازی منجر شود.

نجفی گفت: سامانه معرفی کارگران روستا به کارآفرینان راه اندازی شده و ایده «بازی ده» می تواند به رونق گردشگری کمک کند زیرا این طرح به صورت بازی مطرح شده و شما می توانید به صورت سرگرمی و بازی با توانمندی های روستا آشنا شوید.

ی اظهارداشت: امروز باید دنبال ایده های نوین و جذاب باشیم تا بتوان به نتیجه کار امیدوار شد و در این شرایط با روش های سنتی و فقط ساخت و ساز ها نمی توان به توسعه روستایی رسید و حفظ محیط زیست روستا و معرفی مناسب و جذاب ضروری است.

نجفی گفت: مشکل ما در استارت اپ ها این است که شتاب دهنده نداریم و باید برای این افراد کلاس آموزشی بگذاریم و آنها را از فضای آکادمیک خارج کنیم تا وارد فضای میدانی شود.

وی اظهارداشت: باید دانشگاهیان با فضای روستایی آشنا شوند و یک متولی تعیبن و یک مرکز شتاب دهنده تشکیل شود و ما در برگزاری استارت آپ ها دنبال سرمایه گدار هستیم و ایده ها را در پارکهای علم و فناوری مطرح می کنیم.


برگزاری جشنواره عکس روستایی
وی از برگزاری جشنواره عکس روستایی هم خبرداد و اظهارداشت: جشنواره استانی عکس روستا در دو بخش حرفه ای و آماتور با محورهای طبیعت روستا، معماری روستا، گردشگری روستا، تولیدات روستا، اشتغال، آداب و رسوم روستا برگزار می شود.

نجفی اضافه کرد: علاقمندان از ۱۵ مهرماه تا ۱۵ آذر ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند و پس از داوری تعداد سه عکس برتر در بخش حرفه ای و سه عکس در بخش آماتور انتخاب و در جشنواره دهه فجر ارایه می شود.

تامین امکانات ورزشی در ۳۰ روستا
مدیر کل روستایی استانداری قزوین اظهارداشت: برای توسعه فعالیتهای ورزشی تعداد ۳۰ روستا را در استان انتخاب کردیم و وسایل ورزشی مورد نیاز آنها خریداری و به روستاها انتقال داده شد.

وی گفت: همچنین تاسیس خانه های ورزش در روستاهای استان در اولویت است و امیدواریم بتوانیم به ورزش روستاها کمک کنیم.

وی بیان کرد: دنبال تقویت اینترنت روستاها هستیم و در حال حاضر ۱۲۰ روستا زیر پوشش نسل چهارم اینترنت قرار گرفته و ۳۸۰ روستای استان هم در دستور کار است.

نجفی اظهارداشت: ۱۲۰ دهیاریها به شبکه دولت متصل شده است و درصددیم این تعداد را افزایش دهیم ولی در حال حاضر ۶۸۰ روستا حداقل یک پوشش ارتباطی دارد.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین تصریح کرد: اگر پس از دو سال مهلت افتتاح طرح روستایی به اشتغال منجر نشود سود تسهیلات از شش درصد به ۱۸ درصد خواهد رسید و معمولی حساب می شود.

وی گفت: دهیاری ها از شش منبع درآمد دارند که یک مورد ارزش افزوده است و عوارص ساخت و ساز، طرح های اقتصادی، تعاونی دهیاری ها از جمله منابع مالی است اما باید فعالیتهای اقتصادی روستاها به سمت درآمد زایی باشد تا بتوانیم به مهاجرت معکوس برسیم.

نجفی اظهارداشت: متاسفانه عوارض سوخت و سیگار برای روستاها قطع شده است و اگر دهیاریها می خواهند به منبع درآمدی پایدار برسند باید به فکر تقویت اقتصاد روستا و معیشت آنها باشند.

وی بیان کرد: از سفر ریس جمهور قرار بود ۲۳ میلیارد تومان برای راههای روستایی داده شود که ۴ میلیارد تومان داده شده اما خوشبختانه در سفر آقای نوبخت قرار شد همه اعتبارات مصوب سفر پرداخت شود.

نجفی تعداد جمعیت عشایر استان را ۱۷۰۰ نفر اعلام کرد و یادآورشد: در سال آینده آمارگیری جدیدی از عشایر صورت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: در خصوص بیمه عشایر و کشاورزان کارهای خوبی شده و تعداد بیمه شدگان از ۱۱ هزار  نفر به ۳۲ هزار نفر رسیده است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید