خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیر تعاونی گژال بانو گفت: خیرین به کارآفرینان در امر خیر اشتغالزایی کمک کنند زیرا بردن نان حلال به سفره همشهری خود همسان با ساخت مسجد و حسینیه و عین ثواب بوده و با دعای خیر خانواده‌های افراد بیکار همراه است.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری تسنیم، چندی پیش فرحناز شیرزاد مدیر تعاونی گژال بانو به عنوان کارآفرین برتر و نمونه شهرستان بندرماهشهر انتخاب شد؛ کارآفرینی که در کنار هیاهوی شرکت‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و اداره کل بنادر توانست تعداد زیادی از بانوان را جذب  و با آموزش آنها اشتغال پایداری در شهرستان ایجاد کند پس فرصتی شد سراغ خانم شیرزاد رفته و سوالاتی را  از او بپرسیم:

- در چه سالی و به چه شکلی و با چه مقدار هزینه‌ای و چند نفر فعالیت  خود را شروع کردید؟
شیرزاد: از سال 1373 در رشته فرش دستباف فعالیت داشته و در سال 1376 با دریافت جواز کسب  عضو اتحادیه شدم و سپس به عنوان نائب رییس اتحادیه وعضو رسیدگی به کمیسیون شکایات وهمچنین نماینده اتحادیه فرش در فنی حرفه ای بندرماهشهر مشغول شدم؛ در خرداد ماه سال 1390 به همراه 6 نفر از دوستان تعاونی فرش کژال بانو را با هزینه اولیه 50 میلیون ریال تاسیس کردم.

- عمده فعالیت شما در چه زمینه‌ای است؟ و هدف شما از این فعالیت چیست؟
شیرزاد: عمده فعالیت ما در تعاونی فرش گژال بانو در زمینه فرش دستباف، تابلو فرش، گلیم وگبه وگلیم تصویری( تاپستری) است و مهمترین هدف ما  از تاسیس این تعاونی کارآفرینی واشتغالزایی بوده تا بتوانیم قدمی هر چند کوچک در جهت رفع معظل بیکاری برداریم.

- چه میزان در آمد بطور ماهیانه یا سالانه دارید؟ و در حال حاضر چند نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم با شما همکاری می‌کند؟
شیرزاد: میزان درآمد سالیانه ما با وضعیت اقتصادی در کشور ارتباط مستقیم دارد و در حال حاضر 25 نفر بصورت مستقیم و33 نفر بصورت غیر مستقیم وحدود 40 نفر بصورت فصلی با مجموعه ما همکاری می‌کنند.

- آموزش و گسترش این فعالیت مد نظر شما هست؟ و چقدر پیشترفت کاری از شروع تا کنون داشته اید؟
شیرزاد: از سال تاسیس تعاونی فرش گژال بانو موفق به اخذ مجوز آموزشی تحت عنوان طرح استاد شاگردی شدیم وبه لطف خدا وتلاش همکارانم حدود 3000 نفر نیرو در بندرماهشهر آموزش داده‌ایم که تعداد زیادی از آنها موفق به دریافت گواهینامه مهارت فنی از کژال بانو شده‌اند. نیروهایی که گواهینامه دارند زیر مجموعه کارگاه بیمه شده و تعدادی از آنها به صورت انفرادی نیز بیمه شده‌اند. برای گسترش کارگاه فرش گژال‌بانو برنامه‌های زیادی داریم که در ابتدا نیاز به ثابت مکان ثابت است.

- برنامه شما برای آینده چیست؟
شیرزاد:  پیدا کردن مکان ثابت و مناسب توسعه تعاونی گژال بانو را کلید خواهم زد و در قدم بعدی آموزش آقایان را شروع خواهیم کرد.

- توقع شما از مسئولین چیست و این توقعات چقدر برآورده شده است؟
شیرزاد: 2 سال پیش مقرر گردید که با توجه به نیاز مبرم مکان مناسبی در اختیارمان قرار بگیرد و با اینکه روال اداری زیادی طی شده اما متاسفانه تا کنون هنوز درگیر بوروکراسی اداری هستیم؛ مکانی که قرار بود در اختیار ما قرار بگیرد تحت عنوان کارگاه ثابت، نمایشگاه و محل آموزش رشته‌های مختص فرش‌بافی،گلیم و گبه جهت ایجاد اشتغالزایی و ارائه مستقیم تولیدات بوده است.

شرکت‌ها و ادارات مختلف هر ساله تحت عناوین مختلف به کارمندان خود هدایایی اهدا می‌کنند چه بهتر است که این هدایا نزد ما سفارش داده شده تا کارآفرینان بومی شهرستان بتوانند کارآموزان بیشتری جذب و اشتغال ایجاد کند؛ از مسئولان شهرستان به خصوص فرماندار محترم تقاضا ویژه‌ای داریم تا فرصتی برای معرفی کارآفرینان به شرکت‌ها و پتروشیمی‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و اداره بندر فراهم کرده و آنها را به خرید تولیدات داخل شهرستان ترغیب کند.

- سخن آخر
شیرزاد: حرف آخر من با خیرین عزیز بوده و از آنها میخواهم به کارآفرینان در امر خیر اشتغالزایی کمک کنند زیرا بردن نان حلال به سفره همشهری خود همسان با ساخت مسجد و حسینیه و عین ثواب بوده و با دعای خیر خانواده‌های افراد بیکار همراه است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید