خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری گفت: طبق توافقاتی که با کشور آفریقا داشتیم بناست که شرکت های دانش بنیان فعال در زمینه بیوتکنولوژی و کشاورزی محصولات خود را به این کشور صادر کنند.


به گزارش کارآفرین ناب، دکتر مصطفی قانعی در گفتگو با خبرگزاری مهر با بیان اینکه اشتغال، اقتصاد و تولیدات در کشور افریقا برپایه کشاورزی است، اظهار کرد: بر همین اساس به منظور ایجاد بستری مناسب برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان حوزه کشاورزی ایران در قاره آفریقا تفاهم نامه ای با  این کشور منعقد کردیم.

وی با بیان اینکه ستاد توسعه زیست فناوری به عنوان نهاد متولی زیست‌فناوری در ایران از شرکت‌های حوزه زیست‌فناوری کشاورزی در قاره آفریقا حمایت می کند، گفت: ستاد در صدد است که بستری برای حضور دائمی شرکت‌های دانش بنیان زیست فناوری ایرانی در حوزه کشاورزی از طریق ایجاد مزارع نمایشی کشاورزی و فضاهای متناسب فراهم کند.

وی ادامه داد: همچنین فراهم آوردن بستر شتاب‌دهی صادرات شرکت‌های دانش بنیان زیست فناوری کشاورزی ایرانی و ترویج زیست‌فناوری کشاورزی در کشور اوگاندا از طریق معرفی روش کشاورزی زیستی از جمله وظایف ستاد توسعه زیست فناوری در این تفاهم نامه محسوب می شود.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با تاکید بر اینکه فراهم آوردن زمینه انتقال دانش فنی و قراردادهای انتقال فناوری بین ایران و اوگاندا در حوزه زیست فناوری کشاورزی را ما بر عهده داریم، گفت: ما در صدد هستیم امکانات گسترش همکاری های دو کشور را فراهم آوریم.

وی با تاکید بر اینکه به عنوان مثال کودهای زیستی یک محصولی است که در افریقا می تواند بازار خوبی داشته باشد، گفت: این محصول با استقبال خوبی روبرو شده و قرار است که صادرات داشته باشیم؛ این محصول توسط یک شرکت دانش بنیان به تولید رسیده است.

قانعی با بیان اینکه قبل از صادرات، انتقال دانش فنی و راه اندازی خط تولید نیاز است که آنها محصول را از نزدیک ببینند، گفت: بنابراین آفریقا زمینی هزار متری را به این موضوع اختصاص داده که محصولات فناورانه مربوط به کشاورزی در این مساحت در معرض نمایش قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه این مساحت با عنوان پارک تخصصی فناوری های کشاورزی فعالیت خواهد کرد، گفت: اگر شرکت دانش بنیانی علاقمند به حضور در این پارک فناوری تخصصی باشد بعد از بررسی های ستاد می تواند در پارک حضور بیابد و این زمینه ای برای صادراتش باشد.

وی با بیان اینکه لزوما نباید شرکت ها زمینه صادراتی داشته باشند، بیان داشت: اکنون در حال تعامل با شرکت ها هستیم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید