خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

نماینده مردم ماهشهر،هندیجان،امیدیه و بندرامام با گله مندی از فراهم نبودن فرصت های شغلی در شهرستان ماهشهر گفت: یکی از دلایلی که موجب شده در این حوزه کمتر کار شود وجود مجتمع های پتروشیمی است که انتظار مردم را برای اشتغال در این صنعت دوچندان کرده است.

به گزارش کارآفرین ناب، علی گلمرادی با تاکید بر رسیدگی به مشکلات کارآفرینان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:
انتظار جوانان برای اشتغال در صنعت پتروشیمی در شهرستان ماهشهر موجب شده مردم نگاهی به کار آفرینی و اشتغال در حوزه های دیگر نداشته باشند.
وی ادامه داد:مشاغل و کسب کارهایی که نقش خدماتی و پشتیبانی صنعت پتروشیمی را دارند و نیز مشاغلی چون دامپروری، کشاورزی ، فرش بافی، صنایع دستی و کسب کارهای خانگی که می توانند ثروت آفرینی برای اهالی شهرستان ماهشهر را داشته باشند مورد غفلت قرار گرفته اند.
وی با اشاره به پیگیری انجام شده برای کمک به حل مشکلات کار آفرینان در شهرستان ماهشهر اظهار داشت: اخیرا نشستی با حضور کارآفرینان شهرستان ماهشهر برگزار و مطالبات آنان مورد بررسی قرار گرفت و مسئولان مربوطه نیز راه کار اجرایی برای رفع مشکلات کارآفرینان از جمله فراهم کردن زیرساخت مناسب از جمله آب، برق، آموزش و تسهیلات بانکی ارزان را مطرح کرده و تصمیم لازم برای تامین آنها اتخاذ شد.
وی افزود: مقرر شد کمیته هایی تخصصی در این رابطه تشکیل شده و در صورت نیاز به منظور رفع موانع توسعه کارآفرینی در شهرستان جلساتی با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی استان برگزار شود.
نماینده مردم ماهشهر،هندیجان،امیدیه و بندرامام در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در این راستا تلاش می شود از ظرفیت مجلس شورای اسلامی برای رفع موانع قانونی توسعه کارآفرینی استفاده شود.
گلمرادی در بخش دیگری با تاکید بر لزوم افزایش خرید داخلی صنایع پتروشیمی از تولیدات و خدمات موجود در شهرستان ماهشهر گفت: بر اساس ماده 47برنامه ششم توسعه صنعت پتروشیمی موکلف شده از ظرفیت های بومی منطقه استفاده کند این مهم در بکارگیری نیروی انسانی و هم در حوزه های مختلف خرید و تدارکات مورد نیاز مجتمع های پتروشیمی صدق می کند لذا ضرورت دارد صنایع پتروشیمی در تامین نیازهای خود از ظرفیت های موجود در منطقه استفاده کنند.
وی ادامه داد: بسیار دیده شده ماموران خرید شرکت ها اقلام مورد نیاز این شرکت ها را از نقاط خارج از منطقه خریداری می کنند که این رویه اجحاف در حق مردم این منطقه است چرا که بخشی از درآمد حاصل از نفت و پتروشیمی باید در قالب خدمات و امکانات در منطقه محل استقرار توزیع شود تا به رونق اقتصادی منطقه کمک کند.
به گزارش ایرنا، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر در سال 1376 در زمینی به وسعت 2 هزار و 600 هکتار تاسیس و اینک 22 مجتمع پتروشیمی در آن فعال هستند.
ماهشهر در جنوب خوزستان و در ساحل خلیج فارس، پس از عسلویه قطب پتروشیمی کشور است.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید