خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون پژوهشی دانشگاه امیرکبیر گفت: یکی از چالش‌های ما عدم توجه به کارآفرینی و تجاری‌سازی است که در این راستا سعی شده تا همه عناصر از ایده تا محصول در مراکز فناوری ایجاد شود.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر دکتر حسین حسینی تودشکی در مراسم بازدید وزیر ارتباطات از برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر رسیدن به ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا و قرار گرفتن در میان دانشگاه‌های نسل سوم را از اهداف این دانشگاه تا افق ۱۴۰۴ عنوان کرد.

وی با اشاره به ایجاد ۶ پردیس تخصصی، ۱۶ دانشکده، ۱۳ پژوهشکده و ۱۴ هزار دانشجو در این دانشگاه، خاطر نشان کرد: ۵۰ درصد از این دانشگاه در تحصیلات تکمیلی مشغول به فعالیت هستند ضمن آنکه در سال گذشته ۱۴ نفر از دانشجویان المپیادی جذب این دانشگاه شدند.

حسینی از رشد ۳۳ درصدی دانشمندان یک درصد برتر (پژوهشگران پر استناد) خبر داد و یادآور شد: ۱۷ نفر از اساتید این دانشگاه جزو دانشمندان یک درصد برتر و یک نفر دیگر نیز جزو یک صدم درصد با ۲۰ هزار ارجاع است.

معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر به تولیدات علمی محققان این دانشگاه اشاره کرد و افزود: بر اساس آمار اسکوپوس تعداد مقالات مشترک با محققان خارجی از ۵۱۹ به ۸۹۰ مقاله افزایش یافته است که این میزان بر اساس گزارش وب آو ساینس از ۴۸۲ یه ۷۲۸ مقاله افزایش دارد. تعداد مقالات علمی منتشر شده محققان این دانشگاه از ۱۳۵۰ در سال ۲۰۱۰ به ۲۲۰۲ در سال ۲۰۱۷ افزایش داشته است و برای ارتقای بیش از این نیاز به برنامه‌ریزی‌های بیشتر است.

به گفته وی سرانه چاپ مقالات به کل هیات علمی دانشگاه از ۴.۰۲ در سال ۱۳۹۳ به ۴و۱۸ در سال ۹۶ رسیده و تعداد مقالات مشترک بر اساس پایگاه اسکوپوس در سال ۹۶ تعداد ۸۹ مقاله و بر اساس وب او ساینس ۲۲۸ مقاله بوده است.

معاون پژوهش‌و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به رتبه بندی این دانشگاه در سطح ملی و بین‌المللی یادآور شد: در سال ۱۳۹۶ بر اساس رتبه بندی تایمز دانشگاه امیرکبیر در رتبه ۸۰۰-۶۰۱ در دنیا و رتبه آن در آسیا ۱۱۰-۱۰۱ و در میان دانشگاه‌های صنعتی کشور رتبه ۲ را کسب کرده است

حسینی با اشاره تعداد ثبت پتنت‌های این دانشگاه، اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های منتشر شده از کانون ثبت پتنت ایران، ۳۳ درصد پتنت‌های ثبت شده در این کانون مربوط به دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

معاون فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به هدف‌گذاری این دانشگاه برای رسیدن به دانشگاه‌های کارآفرینی، خاطر نشان کرد: بر این اساس اقدام به راه‌اندازی مراکز نوآوری و فناوری شد، ولی یکی از چالش‌های ما در این حوزه دیده نشدن کل فرآیند کارآفرینی و تجاری‌سازی است که در این راستا سعی شده تا همه عناصر از ایده تا محصول در مراکز فناوری ایجاد شود.

حسینی تعداد شرکت‌های مستقر در برج فناوری این دانشگاه را ۱۲۳ شرکت دانست که از این تعداد ۲۱ شرکت در واحد پیش رشد، ۱۴ شرکت دانش‌بنیان، ۳۶ تیم در واحد رشد و ۵۲ تیم در بخش شتاب‌دهنده‌ها مستقر شده‌اند.

معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به اقدامات بین‌المللی‌سازی این دانشگاه، توضیح داد: بر این اساس اقدام به پذیرش دانشجویان خارجی کردیم که عمده این دانشجویان از کشورهای عراق با ۱۱۷ نفر، لبنان با ۵۸ نفر و همچنین کشورهای پاکستان و افغانستان هستند.

وی ارتقای ۱۰۰ پله‌ای در رتبه‌بندی QS  و افزایش ۲ برابری امتیاز برنامه‌های بین‌المللی در رتبه تایمز را از دستاوردهای دیگر این دانشگاه نام برد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید