خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس پژوهشگاه شاخص پژوه گفت : بزرگ ترین چالش های حوزه کارآفرینی نبود تغییر بنیادین در نظام آموزش و مبتنی بر یک نظام خلاقیت و کارآفرین ، بی اعتمادی ، بیکاری و بی انگیزگی است.

به گزارش کارآفرین ناب، امیر محمود زاده در گفت و گو با ایرنا در باره راهکارهای مناسب برای بهبود ارتباط صنعت با دانشگاه اظهار کرد: مراکز دانشگاهی باید با مجهزشدن به اتاق فکرهای کارآفرین و دفاتر خاص برای نهادهای غیر دولتی فعال در حوزه کارآفرینی به بهبود تعامل صنعت و دانشگاه کمک کنند.
وی افزود: از سوی دیگر موسسات آموزش عالی باید از مدرسین ماهر کارآفرینی برای ارتقای مهارت های دانشجویان بهره مند شوند.
رئیس پژوهشگاه شاخص پژوه با اشاره به اهمیت ایجاد واحدهای کارآفرینی در دانشگاه ها، گفت: استادان باید به منظور تربیت دانشجویان باسواد، اطلاعات خود در حوزه پیوست های کارآفرینی را افزایش دهند.
محمود زاده بهره مندی از مدل های جنوب شرق آسیا بویژه چین و هند در حوزه کارآفرینی را راهکاری مناسب برای برقراری ارتباط صنعت با دانشگاه توصیه کرد.


مردم در حوزه های اقتصادی با دولت همکاری کنند
رئیس پژوهشگاه شاخص پژوه در ادامه درباره رشد و توسعه کارآفرینی در کشور اظهار کرد: مبحث کارآفرینی در کشور ما هنوز گسترش پیدا نکرده است و در گذر از مراحل نخستین قرار دارد.
محمودزاده ادامه داد: یکی از مهم ترین علت های عدم توسعه ایران در حوزه کارآفرینی همکاری نکردن مردم با دولت در حوزه های اقتصادی است.
وی با اشاره به مردم محوری کارآفرینی در کشورهای پیشرفته دنیا، گفت: اگر دولت در مباحث مربوط به کارآفرینی دخالت نکند و امور را به بخش خصوصی و خانواده ها واگذار کند، بی شک شاهد نتایج بهتری در این عرصه خواهیم بود.
رئیس پژوهشگاه شاخص پژوه با اشاره به اهمیت بهره مندی از مدل های کارآفرین محور، یادآور شد: انجام اقدامات مثبت برای افزایش کارآفرینی در نسل های جدید باید در نظام آموزش و پرورش تغییرات بنیادی ایجاد شود.
محمودزاده ادامه داد: باید با استفاده از شبکه های مجازی و روش های شبکه ای بانوان کارآفرین را به هم پیوند داد تا درنهایت اجازه ورود به حوزه تولید علم و کارآفرینی برای بخش خصوصی و بانوان داده شود.


فرصت ورود دختران به رشته های جدید مهندسی داده شود
رئیس پژوهشگاه شاخص پژوه همچنین درباره تحصیل دختران در رشته های فنی و مهندسی اظهار کرد: در جامعه جهانی هیچ محدودیت و تفکیکی برای جنسیت دختر و پسر در تحصیل و کار در رشته های فنی وجود ندارد.
محمودزاده افزود: در بسیاری از رشته های فنی مانند معماری، شهرسازی و مکانیک دختران بسیار قوی تر، ظریف تر و علمی تر عمل می کنند.
وی به اهمیت برگزاری کارگاه های آموزشی و اتاق فکرهای مشترک اشاره کرد و گفت: باید با ایجاد فرصت های جدید شغلی ، علمی ومهارتی اجازه بانوان را برای کسب و کارهای شبکه ای و شبکه مجازی آماده کرد.
رئیس پژوهشگاه شاخص پژوه افزود: باید فرصت ورود دختران به رشته های جدید مهندسی داده شود.



نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید