خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان گفت: ۸۴ درصد مشاغل خانگی که طی هفت سال گذشته در استان تشکیل شده، توسط بانوان محقق شده است.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری مهر، محمدرضا یوسفی در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان، با یادآوری اینکه ۸۴ درصد مشاغل خانگی را که طی هفت سال گذشته در استان تشکیل شده، توسط بانوان محقق شده است، افزود: اگر بخواهیم مجموعه آمار مشاغل خانگی که از ابتدای سال ۹۰ تا به امروز محقق شده است را ارائه دهیم، برای این میزان مشاغل خانگی در طول هفت سال گذشته در حدود ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه ۸۴ درصد مشاغل خانگی را که تا به امروز در استان زنجان تشکیل شده، توسط بانوان محقق شده و این خود جایگاه ارزشمند این قشر و توجه بیش از پیش به آنها را می‌رساند، تصریح کرد: بانوانی که در عرصه مشاغل خانگی فعالیت می‌کنند، در طول هفت سال گذشته حدود ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی دریافت کرده‌اند.

یوسفی با بیان اینکه توجه به اشتغال بانوان در این عرصه از آن جهت حائز اهمیت است که به واسطه مشاغل خانگی ۵۶۶۸ نفر به صورت مستقل، ۶۶۰۰ نفر به صورت پشتیبان حقیقی و ۱۱۰۰ نفر نیز به صورت پشتیبان حقوقی فعالیت می‌کنند، ادامه داد: امیدواریم با توجه بیش از پیش به این مهم و رونق مشاغل خانگی، شاهد فعالیت بیش از پیش بانوان در این عرصه که باعث رونق اقتصادی خانواده‌ها می‌شود، باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه امروز مقوله کارآفرینی، مهم‌ترین اولویت در ایجاد مشاغل خانگی به‌شمار می‌رود، اظهار کرد: یکی از راه‌کارهای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال، اقتصاد مقاومتی و تکیه بر امکانات موجود و ظرفیت‌های جامعه است، از این‌رو بهترین راه برای توسعه جامعه و ایجاد اشتغال پایدار، تشکیل شرکت‌های تعاونی است.

یوسفی همچنین از به اجرا گذاشته شدن برنامه ملی بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری در ۱۳۳۴ محله و ۵۴۳ شهر خبر داد و افزود: برای تحقق این مهم، ابتدا باید همایش‌ها و جلسات ترویجی در محلات تشکیل شود و افراد جامعه هدف توجیه شوند که برای این منظور اجرای چهار همایش پیش‌بینی شده است.

وی به مزایای ایجاد مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: پایین بودن هزینه راه‌اندازی مشاغل خانگی نسبت به سایر مشاغل و مهم‌تر از همه انعطاف‌پذیری و امکان اشتغال برای اقشار گوناگون باعث شده تا ایجاد مشاغل خانگی در اولویت برنامه‌های اشتغال‌زایی قرار گیرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید