خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مرکز تکثیر، پرورش و تولید زالوی طبی در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه خلیج فارس بوشهر به صورت آزمایشی راه اندازی شد.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایرنا، عضو هیات علمی دانشگاه خلیج فارس بوشهر در جمع خبرنگاران گفت: مرکز تکثیر و پرورش زالوی طبی با پرورش یکهزار قطعه زالوی سایز کوچک (سوزنی) در دانشکده کشاورزی این دانشگاه در شهرستان دشتستان آغاز بکار کرده است.
حسن حبیبی افزود: راه اندازی این مرکز تکثیر برای آشنایی و آموزش دانشجویان با فرصت های جدید اشتغال و کارآفرینی و ایجاد انگیزه برای آنان است.
وی ادامه داد: انجام تحقیقات کاربردی و تولید محصولات جانبی برای عرضه به بازار مصرف از دیگر هدف های راه اندازی این مرکز است.
حبیبی یادآور شد: این صنعت در کشور ما نوپاست و می توان در آینده با گسترش و توسعه آن و تولید محصولات دارویی از این موجود با ارزش نقشی مهم در بازار های داخلی و خارجی ایفا کرد.
وی ادامه داد: برخی مزایای کار و سرمایه گذاری روی این نرم تنان شامل سرمایه اولیه کم و زود بازده بودن، امکان پرورش در فضاهای کوچک، تغذیه ارزان قیمت، نیاز به کمترین مراقبت های ممکن در میان سایر گونه های آبزیان پرورشی، تقاضای بالا از طرف بازار مصرف داخلی و خارجی، ارز آوری زیاد و تولید فراوردهای جانبی شامل روغن، پودر و عصاره زالو است.
حبیبی گفت: در بسیاری از کشورها صنعت پرورش زالو به سرعت در حال گسترش است اما کشور با وجود ظرفیت های بالایی که در این زمینه دارد تاکنون نتوانسته جایگاهی در صادرات این محصول در میان رقبای خارجی کسب کند.
وی یادآور شد: کشورهایی مانند روسیه، مالزی و تایلند سالانه بیش از 50 میلیارد دلار درآمد از محل فروش زالو و فرآورده های دارویی و بهداشتی آن دارند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید