خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

تولید کنندگان گیلانی با پرورش ۲۱ هزار قطعه بوقلمون مادر، سالانه ۴۵ درصد جوجه بوقلمون کشور را تولید می‌کنند.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه در گیلان چهار واحد پرورش بوقلمون مادر به ظرفیت پرورش ۲۱ هزار قطعه بوقلمون مادر دارد گفت: سالانه چهار میلیون قطعه معادل ۴۵ درصد جوجه بوقلمون کشور در این واحد‌ها تولید می‌شود.
آقای اکبرنژاد با اشاره به اینکه ۹ واحد پرورش بوقلمون گوشتی هم در گیلان فعال است افزود: سالانه ۵۰۰ تن گوشت بوقلمون در استان تولید و وارد بازار مصرف در گیلان و کشور می‌شود.
وی گفت: از سال ۹۰ تاکنون تولیدکنندگان بوقلمون در گیلان با تولید گوشت با کیفیت توانستند کشور را از واردات این محصول بی نیاز کنند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به نیاز استان به کشتارگاه ویژه بوقلمون افزود : سرمایه گذارانی که اقدام به راه اندازی کشتارگاه بوقلمون کنند از حمایت ویژه جهاد کشاورزی در زمینه دریافت تسهیلات و صدور پروانه ساخت و بهره برداری بهرمند می‌شوند.
آقای اکبر نژاد گفت: متقاضیان می‌توانند در سایت کارا و صندوق کار آفرینی امید نام نویسی کنند تا تسهیلات بانکی با سود ۱۰ تا ۱۸ درصدی بگیرند.
کارشناس ماکیان سازمان جهاد کشاوری گیلان نیز گفت: به رغم اینکه صنعت پرورش بوقلمون از صنعت‌های جوان کشور است، اما مورد استقبال بسیاری از سرمایه گذاران قرار گرفته است.
وهابی با بیان اینکه ۶۵ درصد گوشت بوقلمون سفید و ۳۵ درصد آن گوشت قرمز است اعلام کرد: گوشت سفید این پرنده شامل سینه و بال و گوشت قرمز آن شامل ران و گردن است.
وی با اشاره به اینکه تولید کنندگان برای پرورش بوقلمون از آنتی بیوتیک استفاده نمی‌کنند گفت :  این افراد از جایگزین‌های آنتی بیوتیک برای پرورش بوقلمون استفاده می‌کنند که به دلیل طولانی بودن دوره پرورش این پرنده اثر مواد جایگزین آنتی بیوتیک نیز به تدریج از بین می‌رود.



نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید