خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان‌ گفت:‌ نخستین رویداد استارتاپ ویکند پزشکی و سلامت شمال کشور آبان امسال در گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری تسنیم،‌ شادمان نعمتی در نشست خبری دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حوزه فناوری سلامت در رشت اظهار داشت: نخستین رویداد استارتاپ ویکند پزشکی و سلامت شمال کشور آبان امسال توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان در تشریح برگزاری نخستین استارتاپ ویکند پزشکی و سلامت شمال کشور بیان داشت:‌ این رویداد استارتاپی حوزه پزشکی و سلامت با مشارکت وزارتخانه بهداشت و درمان،‌ پارک علم و فناوری و وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گیلان برگزار می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد:‌ مردم و رسانه‌ها از ذینفعان عمده دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور هستند و هدف غایی و اساسی این مجموعه‌های علمی،‌ تحقیقاتی و درمانی نیز ارائه خدمات مطلوب‌تر به آحاد مردم جامعه است.

نعمتی رسیدن به رتبه‌های بالا در عرصه دانشگاه‌های نسل سوم را از اهداف دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواند و گفت:‌ دانشگاه‌های نسل سوم در جهان فارغ از مقوله‌ مدرک‌گرایی به مؤلفه‌های مهم و وسیع‌تری نظیر گسترش حوزه پژوهش و تحقیقات و اصلاح فرآیندها تکیه دارند.

وی حرکت به سمت تغییر رویکردها و استقرار زیرساخت‌های دانشگاه‌های نسل سوم توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان را متذکر شد و افزود:‌ دانشگاه علوم پزشکی گیلان قبل از اقدام وزارت بهداشت و درمان جهت گسترش دانشگاه‌های نسل سوم به این حوزه ورود و زیرساخت‌های آن را فراهم کرد.  

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان تأمین مالکیت فکری و معنوی را یکی از مؤلفه‌های دانشگاه‌های نسل سوم دانست و ابراز داشت:‌ دانشگاه علوم پزشکی گیلان تمهیدات و اقدامات خود را در این عرصه بسیار زودتر از سایر دانشگاه‌های بزرگ و مطرح کشور آغاز کرده است.

نعمتی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با وجود همه کمبودها و محدودیت‌ها برنامه خود را در عرصه دانشگاه‌های نسل سوم تدوین کرده است عنوان کرد: جدی‌ترین مانع در حوزه گسترده شدن پژوهش در کنار کمبود اعتبارات مالی عدم نهادینه شدن فرهنگ آن در بین افراد جامعه است.

وی با تأکید بر اینکه لایه‌های مختلف جامعه هنوز به اهمیت پژوهش پی نبرده‌اند تصریح کرد:‌ بسیاری از افراد،‌ اساتید دانشگاهی و دانشجویان به مقوله پژوهش مانند یک وسیله نگاه می‌کنند در حالی‌که این مؤلفه در کشورهای توسعه یافته به عنوان یک زیرساخت و فرهنگ شناخته شده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان هزینه‌هایی که در حوزه پژوهش صرف می‌شود را بسیار اندک اعلام کرد و گفت:‌ کل اعتباری که در کشورمان در حوزه پژوهش صرف می‌شود حدود 120 میلیون دلار است در حالی‌که در سایر کشورهای دنیا به این حوزه توجه جدی‌تری می‌شود.

نعمتی عملکرد نخبگان و جامعه دانشگاهی کشورمان در حوزه پژوهش را به وجود همه کمبودها بسیار مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت:‌ ایران در حوزه پژوهش جایگاه بسیار خوبی در دنیا دارد و بر اساس گزارش‌ها و آمارهای موجود از این حیث از تمام کشورهای منطقه خاورمیانه فراتر است.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان اجرای دو مگاپروژه را در استان آغاز کرده است ابراز داشت:‌ یکی از این‌ طرح‌های بسیار بزرگ دانشگاه علم پزشکی گیلان،‌ مگاپروژه سپیدرود تحت عنوان تشکیل و استقرار چرخه فناوری اطلاعات در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان یکی از بخش‌های مگاپروژه استقرار چرخه فناوری اطلاعات را برشمرد   عنوان کرد:‌ شورای عالی سلامت و مرکز رشد فناوری سلامت یکی از این بخش‌ها هستند که دانشگاه علوم پزشکی گیلان نسبت به تشکل آ‌ن‌ها اقدام کرده‌ است.

 نعمتی ایجاد فرآیندها در دانشگاه علوم پزشکی گیلان تحت عنوان استارتاپ‌ها را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت:‌ برگزاری رویداد جدید استارتاپ ویکند پزشکی و سلامت از جمله این فرآیندها و رویکردهای جدیدی است که در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه استارتاپ‌ها مواد اولیه ایده‌هایی که در آینده باید به محصول تبدیل شوند را فراهم می‌کنند تصریح کرد:‌ ایده‌های پژوهشی نخست در مرکز رشد پرورش داده‌ می‌شوند و پس از حمایت‌های مادی و معنوی به هسته فناور،‌ واحد فناوری و در نهایت به شرکت دانش‌ بنیان تبدیل می‌شوند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان ‌رتبه این دانشگاه در حوزه فناوری سلامت را برشمرد و افزود:‌ در رتبه بندی سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی گیلان از این حیث در رده 34 قرار داشت اما با مدیریت جهادی، جایگاه استان گیلان هم‌اکنون به رده 13 ارتقاء پیدا کرده است.

نعمتی از احداث مجتمع کارگرهای نیمه صنعتی در محدوده سراوان رشت توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد و گفت:‌ ایجاد چنین مجتمع‌هایی توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حقیقت گامی بسیار مهم در راستای حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم است.

وی القای کارآفرینی به دانشجویان به جای مدرک‌گرایی را از اهداف استراتژیک دانشگاه علوم پزشکی گیلان نامید و تصریح کرد:‌ دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راستای حرکت به سمت دانشگاه‌های پیشرو کشور حمایت‌های مالی و معنوی از نخبگان دانشجو را در اولویت خود قرار داده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان به دومین مگاپروژه دانشگاه علوم پزشکی گیلان اشاره کرد و اظهار داشت:‌ تدوین نقشه جامع علم و فناوری از پروژه‌های بسیار بزرگ این دانشگاه محسوب می‌شود که ساز و کارهای اجرایی و عملیاتی آن  به مرحله تدوین و اجرایی شده رسیده است.

نعمتی دریافت مجوز ایجاد آزمایشگاه جامع تحقیقات گیلان از وزارت بهداشت و درمان را متذکر شد و تصریح کرد:‌ در حال حاضر عملیات مربوط به خرید غیر متمرکز اقلام و ضروریات مورد نیاز این آزمایشگاه با کمک‌ها و حمایت‌های وزارتخانه بهداشت و درمان در حال انجام است.

وی استقرار سیستم رجیستری بیماران را در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان مورد اشاره قرار داد و بیان داشت:‌ سیستم رجیستری بیماران از بحث‌های بسیار جدیدی است که معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان نسبت به راه‌اندازی و پشتیبانی آن اقدام کرد.

مدیر فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این جلسه ضمن اشاره به ارتقاء 20 رتبه‌ای این دانشگاه در حوزه فناوری سلامت عنوان کرد:‌ دانشگاه گیلان در بین سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در زمینه‌های مختلفی از جمله واحدهای فناور حدود 402 امتیاز کسب کرد.

جواد وطنی هدف دانشگاه علوم پزشکی گیلان را رسیدن به جایگاه پنج دانشگاه برتر حوزه فناوری سلامت اعلام کرد و افزود:‌ در زمینه صنعتی‌سازی فناوری سلامت دانشگاه گیلان پیشتاز است و امکانات کارگاهی و سوله‌ای خوبی را نیز در اختیار واحدهای فناور خود قرار می‌دهد.

وی به برخی از موفقیت‌های دانشگاه علوم پزشکی در حوزه فناوری سلامت اشاره کرد و گفت‌:‌ کسب جایزه و رتبه‌های اول تا سوم از جشنواره‌های داخلی و خارجی و شرکت فعال در برپایی غرفه در نمایشگاه‌ها و فن بازارهای داخلی و خارجی تنها گوشه‌ای از موفقیت‌های به دست آمده هستند.

وطنی با تأکید بر ثبت ارزشیابی اختراعات انجام شده این دانشگاه در مجامع داخلی و خارجی نیز بیان داشت:‌ ثبت اختراع داخلی و بین‌المللی،‌ ثبت محصولات داخلی در کشورهای غیر اروپایی و آمریکا و موارد متعددی از این دست از دیگر موفقیت‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید