خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از تشکیل مجمع خیرین اشتغال و کارآفرین استان تهران خبر داد و افزود: بررسی و احصای ظرفیت‌های اشتغال فراگیر، شناسایی ظرفیت‌ها و ارائه پیشنهادات عملی برای اعمال مشوق‌های مادی و معنوی به دستگاه‌های اجرایی از اهداف این مجمع خواهد بود.


به گزارش کارآفرین ناب، نعمت الله ترکی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره لزوم حمایت از کارآفرینان و ایجاد مشاغل جدید گفت: تهران شرایطش با سایر استانها متفاوت است بر همین اساس باید مجمع خیرین اشتغال و کار آفرین استان تهران تشکیل می شد. این مجمع بررسی و احصای ظرفیت های اشتغال فراگیر، شناسایی ظرفیت‌ها و ارائه پیشنهادات عملی برای اعمال مشوق های مادی و معنوی به دستگاه‌های اجرایی، ارائه متد و برنامه جهت استعداد سنجی از نیروهای متقاضی اشتغال، کمک برای توسعه مشاغل خرد و خانگی و ایجاد ارتباط و همکاری با شبکه فروش ملی و بین المللی برای عرضه تولیدات تشکل‌های خیریه و واحدهای تحت حمایت خیرین کارآفرین را به عنوان اهداف اصلی خود پیگیری می‌کند.


وی افزود: نرخ اشتغال در استان تهران ۶۵ درصد در بخش خدمات و ۳۰ درصد در بخش صنعت و معدن و ۵ درصد کشاورزی است. چون تهران در بخش خدمات بیشترین درصد اشتغال  را دارد موجب می شود بیکارهای سایر استانها به سمت تهران بیایند چون فرد با یک موتور سیکلت در کوتاه مدت در تهران صاحب درآمد و اشتغال  شده و می تواند روزی ۱۰۰ هزارتومان درآمد داشته باشد. همچنین در تهران ما ۶۵۰ هزار واحد صنفی و ۵۰۰۰ واحد صنعتی داریم که همان ۳۰ درصد را شامل می‌شود.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران ادامه داد: اشتغال در تهران به  ۲ قسمت تحصیلکرده ها و سایر تقسیم می شود که مشاغل خانگی و سایر بخش عمده‌ای از اشتغال تهرانی‌ها است. به جرات باید گفت فرصت‌های زیادی در تهران داریم برای همین به بخش خصوصی رجوع کردیم و دولت باید فقط پشتیبانی کند.


وی تاکید کرد: در ایران کسی بگوید بیکار هستم درست نیست چون فرد یا اهل کار نیست یا حرفه نمی‌داند و کار در ایران زیاد است. با این حال این مجمع می‌تواند با حمایت دولت نقش موثری در احیای صنایع و توسعه اشتغال و کارآفرینی نقش داشته باشد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید