خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس کارگروه تخصصی گردشگری کانون کارآفرینی فارس گفت:متاسفانه آنچه تاکنون در حوزه کارآفرینی در صنعت گردشگری فارس مشاهده شده، مطلوب نبوده است و تا رسیدن به نتیجه ایده آل فاصله داریم.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از روابط عمومی کانون کارآفرینی فارس، احمدرضا نقیب زاده در نشست کارگروه تخصصی گردشگری این کانون افزود: حمایت دولت از بخش خصوصی در این حوزه لازم است تا رشد گردشگری و افزایش درآمدزایی از طریق صنعت گردشگری مشاهده شود.
وی ادامه داد: بخش خصوصی، رکن کارآفرینی محسوب می شود که حمایت از آن موجب افزایش اشتغالزایی می شود و همچنین نیاز امروز صنعت گردشگری استان است.
نقیب زاده گفت:کانون کارآفرینی فارس ، زمینه ساز همکاری بین بخش خصوصی و بخش دولتی است و کارگروه تخصصی گردشگری این کانون با بهره گیری ازهمکاری بخش های دولتی و خصوصی می تواند کارآفرینی را در حوزه گردشگری توسعه دهد.
در این جلسه علیرضا ظهیرامامی رئیس کانون کارآفرینی فارس اظهار کرد: کانون کارآفرینی فارس برای ارائه راهکار کارآفرینی، رفع موانع بیکاری وایجاد اشتغال ،کارگروه های مختلفی را در حوزه های مختلف ایجاد کرده است که کارگروه تخصصی گردشگری یکی از این کارگروه هاست که همچون اتاق فکری ،موانع کارآفرینی در حوزه گردشگری استان را شناسایی می کند.
رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی ،صنایع و معادن شیراز هم گفت: زمینه سازی برای گفت و گوی بخش دولتی و بخش خصوصی قطعا به حل مشکلات کارآفرینی در زمینه های مختلف خصوصا درزمینه گردشگری کمک شایانی می کند. مشکلات ما تاکنون مشکلات بزرگی بوده که حل آنها از عهده کسی بر نیامده است.
اصغر ظریفکارفرد افزود: تنها کاری که می توان برای گردشگری فارس انجام داد این است که بخش های دولتی و خصوصی را با هم هماهنگ و زمینه های گفت و گوی آنها را فراهم کرد.
وی بیان کرد: تاکنون بخش دولتی و بخش خصوصی، حرف مشترک کم داشته اند و نشده که از پس حل مشکلات برآیند اما زمینه سازی برای ایجاد این هماهنگی وهمکاری را کانون کارآفرینی فارس انجام می دهد و فعالیت های این کانون را ما به فال نیک می گیریم.
محمود فخری رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی فارس از رقابتی که بخش دولتی با بخش خصوصی ایجاد کرده ،انتقاد و بیان کرد:دولت به جای حمایت از بخش خصوصی،گاهی خودش هم وارد عرصه رقابت شده و یکی از رقبای ما در بخش خصوصی می شود.
سید حسن سیادتان رئیس جامعه هتلداران فارس هم گفت:پیگیری خواسته های بخش خصوصی توسط کانون کارآفرینی فارس برای رفع موانع اشتغالزایی درصنعت گردشگری استان مثمرثمر خواهد بود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس نیز گفت: با وجود همه مشکلات ما در کنار بخش خصوصی خواهیم بود. با تشکیل کمیته های تخصصی در کانون کارآفرینی فارس می توان خواسته های بخش خصوصی را به گوش سایرمسئولان رساند و به حل مشکلات ناشی از بیکاری کمک کرد.
سهراب مختاری ادامه داد: منعطف شدن قوانین سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری یکی از راهکارهای افزایش اشتغال در این حوزه هاست.
نماینده اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: با وجود آنکه قدم های زیادی برای افزایش اشتغال در زمینه های میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان برداشته ایم اما ظرفیت استان، آنگونه نیست که پاسخگو باشد.
محمد کاظم بهادری پور که مسئول نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس است ادامه داد:تعداد دفاتر خدمات مسافرتی استان را به حدود 240 دفتر رسانده ایم و برای صدور مجوز متقاضیان ،تبصره هایی را هم در نظر گرفته ایم اما متاسفانه باید گفت که در حال حاضر راه اندازی این دفاتر هیچ توجیه اقتصادی ندارد. بر خی از آنها نیز به ناامیدی رسیده اند که می بایست تسهیلاتی برای آنان درنظر گرفته شود.
وی افزود:کانون کارآفرینی می تواند در کنار اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان به موضوع افزایش اشتغال در گردشگری و حوزه های مرتبط بپردازد.ارائه مشاوره تخصصی به کارآفرینان این حوزه،ظرفیت سنجی بازارکار و هدایت جوانان به سمت و سوی شغل های مورد علاقه شان موثر است.
هاله فولادفر مدیر کل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری فارس هم بیان کرد:ما علاقه مند به حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی هستیم و در چارچوب وظایف و اختیارات در زمینه افزایش اشتغال و رفع موانع آن در کنار این بخش فعالیت خواهیم کرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید