خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران از حمایت‌های این دانشگاه از دانشجویان کارآفرین در قالب ارائه تسهیلات مختلف نظیر مشاوره، آموزش و وام خبر داد.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایسنا، دکتر زالی در نشست خبری که به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی در وزارت کار برگزار شد، بین‌المللی سازی، ارتقای مسئولیت‌های اجتماعی و اخلاقی و تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرینی را سه هدف راهبردی و استراتژیکی دانشگاه تهران عنوان کرد و گفت: این دانشگاه به عنوان نماد آموزش عالی کشور برنامه‌ها و اهدافی که در پیش گرفته به سمت تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم است. به طوری که دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران علاوه بر تربیت دانشجوی کارآفرین، سعی دارد فرهنگ کارآفرینی را در کشور ترویج دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران طی ۱۰ سال گذشته اقدامات خوبی را برای نهادینه سازی و ترویج فرهنگ کارآفرینی در کشور انجام داده است. به طوری که پایش شاخص‌های کارآفرینی یکی از مهمترین این اقدامات بود تا براساس آن نقاط ضعف و قوت این عرصه را شناسایی و درنهایت برنامه ریزی‌های لازم را برای رفع مشکلات و تقویت نقاط قوت انجام می‌دهد.

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: دیده‌بان جهانی کارآفرینی که یک کنسرسیوم جهانی این عرصه است ۱۰۰ کشور عضو آن هستند که حدود ۷۰ کشور به صورت فعال در این کنسرسیوم حضور دارند به طوری که هر ساله شاخص‌های کارآفرینی را در کشورهای عضو رصد می‌کند و براساس آخرین پایشی که انجام گرفته ۱۶ شاخص استاندارد جهانی تعریف شده است.

دکتر زالی خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین شاخص‌های کارآفرینی «قصد کارآفرینانه» است که براساس این شاخص کارآفرینی یک کار آگاهانه تلقی می‌شود که با برنامه‌ریزی و هدف اتفاق می‌افتد. به طوری که طی بررسی‌های انجام گرفته در سال ۲۰۱۷ نرخ کارآفرینی و قصد کارآفرینانه در کشور ۳۷.۳۸ درصد است یعنی از هر ۱۰۰ نفر ایرانی ۱۸ تا ۶۴ ساله ۳۷ نفر می‌خواهند در سال‌های آینده کسب و کار راه‌اندازی کنند و این یکی از نقاط قوت جامعه ما محسوب می‌شود که در بین ۵۰ کشور دنیا رتبه کارآفرینی آگاهانه را کسب کرده است.

به گفته وی میانگین شاخص کارآفرینی آگاهانه براساس بررسی کنسرسیوم جهانی ۳۳ درصد است، گفت: نگرش مثبتی در عرصه کارآفرینی در کشور شکل گرفته است.

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران همچنین خاطر نشان کرد: یکی دیگر از شاخص‌های کارآفرینی نرخ استارتاپ‌ها و کارآفرینی نوپا است. درواقع باید گفت که شکل و شمایل رقابت در عرصه‌های جهانی عوض شده است و با توجه به پتانسیل بالای کشور در عرصه جهانی نرخ استارتاپ‌ها در سال ۲۰۰۸، ۹.۷۱ درصد بوده است. درواقع ما در رتبه میانگین شاخص جهانی قرار گرفته‌ایم و در بین ۵۰ کشور دنیا رتبه ۲۵ از آن ما شده است.

دکتر زالی رتبه کشور در شاخص کسب و کار پایدار رتبه ۱۳ در بین ۱۵ کشور جهان عنوان کرد و گفت: در عرصه کارآفرینی زنان نیز باید گفت رتبه ۶.۴۵ درصد را کسب کردیم. اگرچه تمامی کشورهای دنیا از این نظر رتبه قابل قبولی ندارند اما میانگین جهانی کارآفرینی نوپای زنان ۱۰.۵۷ درصد است و ما باید در این عرصه تلاش بیشتری داشته باشیم.

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران به اقدامات این دانشکده برای حمایت از دانشجویان کارآفرینی اشاره کرد و گفت: ارائه مشاوره‌های کارآفرینی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان به کمک کارآفرینان برتر این عرصه، حمایت مالی از طرح‌های کارآفرینانه دانشجویانی که توانسته‌اند ایده‌های آنها در طرح‌های توجیهی پذیرفته شود و ایجاد ارتباط بین صاحبان ایده و رهبران کارآفرینی و همچنین برخی برنامه‌های دیگر از جمله این حمایت‌ها می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه نگرش مثبتی نسبت به کارآفرینان در کشور شکل گرفته است، گفت: براساس شاخص منزلت اجتماعی کارآفرینان ما توانستیم رتبه هشتم را در بین ۵۰ کشور دنیا از آن خود کنیم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید