خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: امسال 29 کارآفرین برتر در حوزه های کشاورزی، خدمات و صنعت استان معرفی شدند که در هفته کارآفرینی طی مراسمی از آنان تجلیل می شود.

به گزارش کارآفرین ناب، محمد امین بابایی در نشست خبری پیرامون هفته کارآفرینی افزود: کارآفرینان برتر شامل سه نفر در حوزه کشاورزی، پنج نفر در حوزه خدمات و 21 نفر در حوزه صنعت هستند.
وی اظهار داشت: این افراد از شهریور ماه پارسال تاکنون و از بین 194 نفر پس از چهار مرحله داوری، انتخاب شدند.
وی گفت: از بین کارآفرینان برتر استانی، 9 نفر برای انتخاب کارآفرین برتر در سطح ملی به وزارتخانه معرفی شد که یک نفر به عنوان کارآفرین برتر ملی از خراسان رضوی انتخاب گردید.
بابایی افزود: به منظور گرامیداشت هفته کارآفرینی که از 21 تا 27 آبان ماه تعیین شده است، 50 برنامه اجرایی و عملیاتی در استان در نظر گرفته شده که مهمترین آنها تجلیل از کارآفرینان برتر است.
وی اظهار داشت: برای تجاری سازی ایده ها نیز تاکنون 17 مرکز مشاوره خدمات کارآفرینی در استان ایجاد شده است که هفت مرکز از این تعداد در سال جاری راه اندازی شد.
وی گفت: این مراکز بستر ورود متقاضیان به بازار کار را تسهیل نموده و مشاوره لازم را به آنان ارائه می دهند.
بابایی افزود: برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز کارآفرینان، 70 مرکز کاریابی در استان فعال شده که ارائه مشاوره به کارآفرینان را در این زمینه بر عهده دارد.
وی با اشاره به فعالیت استارت آپ ها در عرصه کارآفرینی اظهار داشت: امسال 2 مرکز شتاب دهند فضای کسب و کار در استان ایجاد شد، همچنین اقداماتی از جمله تهیه طرح تشکیل شورای راهبری کارآفرینی دانشگاه های استان، برگزاری پنج نشست هم اندیشی مراکز مشاوره کارآفرینی، نشست های تخصصی با دانشگاه های استان در بخشهای مختلف انجام شد.
وی تهیه طرح بوستان کارآفرینی و ارائه به شهرداری مشهد برای اجرا، برگزاری کمپ کارآفرینی برای نوجوانان طی یک دوره 2 ساله، شناسایی اکوسیستم کارآفرینی استان، تشکیل بانک اطلاعاتی سمن های کارآفرینی در استان و شناسایی 12 سمن در این زمینه را از دیگر اقدامات امسال برشمرد.
رئیس انجمن مراکز مشاوره کارآفرینی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: این انجمن متشکل از 17 مرکز مشاوره کارآفرینی است که از این تعداد 13 مرکز در مشهد و چهار مرکز در شهرستان های تربت حیدریه، نیشابور و گناباد قرار دارد.
محمد مشعوف افزود: 15 وظیفه برای مراکز مشاوره در حوزه های مختلف تعیین شده که طی بررسی های به عمل آمده بیش از 60 درصد مشاوره های ارائه شده در سال جاری توسط این مراکز اثربخش بوده است.
وی با اشاره به کاهش ماندگاری کسب و کار در حوزه اصناف اظهار داشت: میانگین ماندگاری واحدهای صنفی در مشهد در سالهای گذشته 6 ماه بود که امسال به چهار ماه رسیده است.
دبیر کانون انجمن های صنفی کاریابی و مشاوره شغلی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: 70 موسسه کاریابی و مشاوره شغلی در استان فعال است که همه افراد جوینده کار می توانند به این مراکز مراجعه کنند.
ناصر مقدم افزود: به مناسبت هفته کارآفرینی، دفاتر کاریابی به جویندگان کار در استان مشاوره رایگان ارائه می دهند.
وی اظهار داشت: در 6 ماه نخست امسال چهار هزار و 593 نفر از جویندگان کار که به موسسات کاریابی مراجعه کرده بودند، جذب بازار کار شدند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید