خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس اداره توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: نخستین رویداد کارآفرینی با محوریت اسباب بازی‌های الکترونیکی و مکانیکی و اسباب بازی سلامت در استان اردبیل همزمان با هفته جهانی کارآفرینی برگزار می‌شود.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدرضا کاتب در کارگاه آموزشی "کارآفرینی، افسانه یا واقعیت" در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: شکل‌گیری فرآیند آسیب‌شناسی کارآفرینی در برنامه درسی و رشته‌های تحصیلی نیازمند برقراری ارتباط مستمر و موثر میان سه بخش صنعت، دانشگاه و دولت است.

وی گفت: از آنجا که در حال حاضر به دلیل نبود زمینه‌ها و بسترهای لازم برای جذب و اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی و عدم توانایی آنها در خلق فرصت‌ها و ایجاد زمینه کار برای خود، مشکل کاریابی و کارآفرینی به مساله مهمی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی تبدیل شده و می‌تواند به شکل گیری بحران‌ها و آسیب‌های اجتماعی متعددی منجر شود.

کاتب افزود: یکی از راهکارهای مناسب و مطمئن برای حل این مساله توانمند کردن دانشجویان به مهارت کارآفرینی در طول تحصیلات دانشگاهی است که این توانایی می‌تواند جلوی به وجود آمدن بسیاری از چالش‌ها و مسائل را بگیرد اما به دلیل وجود برخی مسائل و آسیب‌ها در برنامه درسی رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، دانشجویان مهارت‌های لازم را در این زمینه کسب نمی‌کنند.

رئیس اداره توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به برنامه‌های حمایتی این اداره کل بیان کرد: نخستین رویداد کارآفرینی با محوریت اسباب بازی‌های الکترونیکی و مکانیکی و اسباب بازی سلامت در استان اردبیل همزمان با هفته جهانی کارآفرینی برگزار می‌شود.

کاتب تصریح کرد: به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی استارتاپ ویکند سما اردبیل با همکاری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل و دانشگاه آزاد اسلامی واحد سما و اداره کل آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تا 25 آبان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به رشد و توسعه اقتصاد جهانی، تغییرات فرهنگی، ساختار جمعیتی جوان استان، نفوذ فرهنگ‌های بیگانه، کیفیت بالا و قیمت ارز ان اسباب‌بازی‌های خارجی افزود: افزایش استفاده از اینترنت، رونق تجارت الکترونیکی، تبلیغات گسترده و دلایلی از این قبیل از جمله مهم‌ترین عوامل گشوده شدن بازارهای یک کشور به روی اسباب بازی‌های وارداتی است، البته در سال‌های اخیر با تولید و عرضه روز افزون انواع بازی‌های رایانه‌ای، دامنه تجارت اسباب‌بازی گسترش چشمگیری یافته به گونه‌ای که دست کم یک نوع از انواع این بازی‌ها به بیشتر خانه‌ها راه یافته است.

رئیس اداره توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به اینکه تجارت اسباب بازی سومین تجارت پرسود جهان است و درآمد کشور چین از اسباب‌بازی دو برابر درآمد نفتی ماست و در حالی که ما در واردات اسباب‌بازی سومین کشور در جهان هستیم، توجه ویژه و گسترده ای را در این حوزه می‌طلبد.

رئیس مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در این کارگاه با اشاره به اهمیت کارآفرینی از نظر ایجاد اشتغال و نقش و ویژگی‌های کارآفرینان در جامعه اظهار کرد: کارآفرینان به عنوان موتور توسعه اقتصادی، نقش‌های مختلفی را در جامعه ایفا می‌کنند.

مهدی حسین‌نژاد با اشاره به ویژگی‌های کارآفرینان افزود: نوآوری، خلاقیت، مخاطره پذیری، اعتماد به نفس، دانش فنی، استقلال، هدف‌گرا و غیره از ویژگی‌های مهم کارآفرینان است و اشتغالزایی، ترغیب و تشویق سرمایه گذاری و تعادل در اقتصادهای پویا از آثار کارآفرینان در جامعه بوده و کارآفرینان عامل نوآوری و روان کننده تغییر و تحریک و تشویق حس رقابت هستند.

رئیس مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با تاکید بر ضرورت پرورش و آموزش کارآفرینان گفت: کارآفرینان طیف متنوعی را شامل می‌شوند که همین امر سبب تنوع در تعریف کارآفرینی و کارآفرین شده است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید