خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

آمار‌ها خبر می‌دهند که در ایران بیش از چهار میلیون دانشجوی مشغول به تحصیل وجود دارد اما آیا همه این دانشجوها از هدایت تحصیلی دقیق و علمی و متناسب با روحیه و توانمندی حقیقی‌شان برخوردارند و آیا با مهارت‌های ورود به بازار کار آشنا هستند؟


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد،  این روزها بحث کار آفرینی و هدایت نیروهای تحصیلی با توجه به توانایی‌ها و علایق‌شان به سمت بازار کار رونق گرفته است، بسیاری از کارشناسان از جمعیت تحصیلکرده و بیکاری که در آینده‌ای نه چندان دور در جامعه دیده خواهند شد اعلام نگرانی کرده‌اند. در این سال‌ها اکثر افراد مطابق فضای فکری ایجاد شده در جامعه، به سمت رشته‌های خاص رو آورده‌اند مثلا رشد هر ساله رشته‌های تجربی و کاهش چشمگیر داوطلبان برخی رشته‌های استراتژیک نشان از توزیع نامناسب و فقدان استراتژی صحیح هدایت تحصیلی دارد.

دفتر خلاقیت و گسترش کارآفرینی دانشگاه شریف برای جلوگیری از این معضل و همچنین تقویت شرایط اقتصادی سال‌های آینده تصمیم گرفته است که با اجرای یک آزمون استعدادسنجی در سنین نوجوانی و ابتدای جوانی( ۱۳ تا ۲۳ سال) مستعدترین افراد را جهت سرمایه‌گذاری بلند‌مدت برای تربیت نسل آینده کارآفرینان کشور انتخاب کند. این تست یکی از معتبرترین آزمون‌های استعدادیابی در تمام جهان به شمار می‌رود که با تکیه بر تجربیات ۳۰ ساله یکی از مهم ترین مراکز علمی جهان تدوین شده است. بدون شک شناخت توانمندی‌هایی از جمله هوش هیجانی، عزت نفس، خودآگاهی عاطفی، تحمل استرس، مسوولیت‌پذیری اجتماعی و توسعه و بهبود آن در هر فرد، درصد موفقیت وی را در زمینه هدایت تحصیلی و آینده شغلی تا حد چشمگیری افزایش خواهد داد. این تست برای هر ویژگی و هر مهارت، راهکارها و استراتژی‌هایی در راستای توسعه و بهبود ارائه خواهد کرد.

این تست قرار است عوامل، موضوعات و عناصر شخصیتی موثر برای تبدیل شدن به یک فرد موثر اقتصادی در ۱۵ تا ۲۰ سال آینده را معرفی کند و همچنین یک برنامه عملیاتی به افراد ارائه دهد تا بتوانند نقاط ضعف خود را از بین ببرند و نقاط قوتشان را هم تقویت کنند تا در نهایت درعرصه اقتصاد و کارآفرینی موثر باشند.

باشگاهی برای کارآفرینان آینده: یکی دیگر از امتیازات دانشگاه برای شرکت‌کنندگان این تست، عضویت آنها در باشگاه کارآفرینان جوان دانشگاه صنعتی شریف است. در این باشگاه نسل جوان با مفاهیم خلاقیت، ایده‌پردازی، نوآوری، فضای کارآفرینی و مباحث کسب و کار آشنا می‌شوند. این طرح در نظر دارد در فضایی کاملا متفاوت از آنچه در محیط‌های معمول آموزشی می‌گذرد، خدمات آموزشی و پرورشی خاص در راستای ارتقای سطح مهارت‌های کلیدی دانش‌آموزان و دانشجویان ایفا کند. در حین این برنامه‌ها و در طول زمان، اعضا گام به گام به اهداف بلند‌مدت خود نزدیک‌تر شده و به یک عنصر کارآمد، تاثیرگذار و ارزشمند برای جامعه و کشور اسلامی تبدیل خواهند شد.

نحوه اجرای تست به چه صورت است؟: این تست طی یک مرحله حضوری در مراکز برخی استان‌ها و شهرهای بزرگ صورت می‌پذیرد. پاسخ‌نامه از طریق نرم‌افزارهای مربوط مورد ارزیابی قرار گرفته و طی یک مرحله بازنگری نتایج، در قالب دفترچه‌ای تحلیلی به شرکت‌کننده ارائه می‌شود. برای شرکت در این تست کافی است به سایت www.sharifstar.ir بروید و اطلاعات خود را وارد کنید. تست ستاره شریف آخر آبان ماه در تهران و آخر آذر ماه در دیگر شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید