خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: کانون کارآفرینی برای بهبود کسب و کار در اصفهان راه‌اندازی شد و با کمک اساتید، این کانون در حال جلو بردن قانون کارآفرینی است.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری تسنیم، دوازدهمین جشنواره تجلیل از کار آفرینان برتر استان، در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی اصفهان و به میزبانی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد.

در این مراسم از 7 کارآفرین برتر استانی، تجلیل به عمل آمد و جوایزی به آنان اهدا شد.

در این جشنواره که با حضور مقامات استانی و کارآفرینان برگزار شد، رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان اصفهان با اشاره به کانون کارآفرینی در استان، اظهار داشت: این کانون برای بهبود کسب و کار راه‌اندازی شده و با کمک اساتید، این کانون در حال جلو بردن قانون کارآفرینی است.

سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی افزود: کانون کارآفرینی، یک کانون منظم و چهار چوب دار است که سعی در پیشرفت کارآفرینان و بهبود فضای کسب و کار دارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان با بیان اینکه جلسات و همایش‌ها باید خروجی داشته باشد، گفت: ارائه سبد کالا در ماه رمضان و ایام عید نوروز به خانواده‌های نیازمند، کاری پسندیده است ولی راه‌کار دائمی نیست، باید کارفرمایان به افرادی که زیر نظر بهزیستی یا کمیته هستند، آموزش دهند و آنان را در جهت توانمندی سوق دهند تا بتوانند خودشان امرار معاش کنند.

سهل‌آبادی تصریح کرد: به عنوان مثال، یک کارفرما 100 نفر را سر کار بگذارد که 20 نفر آنها افراد بسیار نیازمند زیر پوشش بهزیستی باشد.

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان با اشاره به جوانانی که پس از 18 سالگی از بهزیستی بیرون می‌آیند و جایی ندارند، اظهار داشت: باید برای این افراد توانمندی ایجاد کرد تا بتوانند در این شرایط اقتصادی کنونی به زندگی ادامه دهند.

وی افزود: اتاق بازرگانی استان، در این راستا تعدادی از این جوانان را آموزش داد و معنی استارت‌آپ‌ها را یادگرفتند و می‌توان گفت 90 درصد این جوانان مشغول به کار شدند.


دغدغه‌‌های یک کارآفرین
در ادامه جلسه مهدی کرباسی‌زاده کارآفرین برتر با اشاره به لزوم برگزاری جشنواره، اظهار داشت: این جشنواره به ما تولید کنندگان، نیرویی می‌دهد که بتوانیم کارمان را با این اوضاع اقتصادی پیش ببریم.

وی افزود: با وجود پتانسیل و ظرفیت بالای جامعه برای اشتغال، به جای افزایش رشد، شاهد رشد بیکاری هستیم و بسیار جای تاسف دارد.

کرباسی‌زاده تصریح کرد: فساد مالی، یکی از اساسی‌ترین چالش‌های تولید کنندگان است که شدیدا مانع گردش چرخه اقتصاد و رشد و نوآوری می‌شود.

این کارآفرین برتر استانی با بیان اینکه سود سپرده بانک‌ها، بسیار زیاد است، گفت: نباید انتظار تولید و صادرات داشته باشیم چرا که با افزایش چند صددرصدی ارز و کمبود مواد اولیه، بهره‌وری کاهش یافته است.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای برون رفت از این قضیه، اقدام برای ریشه کنی فسادهای مالی نه اقدام برای دستگیری خرده‌پاها و نهایت اعدام آنها، است.

کرباسی‌زاده خاطرنشان کرد: اصلاح ساختار اقتصادی با استفاده از راهکارهای واقع‌بینانه و اصلاح نظام بانکی، راهکارهای برون رفت از این شرایط سخت اقتصادی می‌باشد.


لزوم تشکیل کمیته هم اندیشی برای مشکلات
مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان در ادامه جلسه با اشاره به راز ماندگاری کارآفرینان، اظهار داشت: آنان خالصانه و با همکاری افراد جامعه به کارشان می‌پرداختند.

علی اعتصام‌پور افزود: ما باید توسعه را از شهر خودمان شروع کنیم و حلقه عشقی با جامعه کارآفرینان به وجود آوریم و به این مرز و بوم خدمت کنیم.

وی تصریح کرد: ما با مشکل کمبود آب مواجه هستیم و دولت ناتوان‌تر از حل آن است، بیایید یک جلسه مشترک با مسئولان استان چهار محال و بختیاری بگذاریم و کدورت‌ها را کنار گذاشته و به فکر چاره باشیم.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان، گفت: باید امکانات استان را بررسی و پیدا کنیم و با تشکیل کمیته هم اندیشی از این وضعیت موجود خلاص شویم.


7 هزار شغل در شهرک علمی تحقیقاتی استان ایجاد شد
رئیس شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان در ادامه این برنامه با اشاره به آمار رسمی منتشر شده وزارت نفت ایران، اظهار داشت: مجموع ذخایر استحصال شدنی نفت خام و میعانات گازی ایران بیش از 154.8 میلیارد بشکه برآورد می‌شود که این میزان معادل 10 درصد از مجموع کل ذخائر نفت خام موجود در جهان محسوب می‌شود.

سید مهدی ابطحی افزود: بنا بر اظهارات کارشناسان شرکت ملی نفت ایران، مخازن نفتی ایران تا سال 1453 می‌توانند قابل بهره‌برداری باشند و ثروت کشورهای دیگر در حال تزاید و ثروت ایران در حال نقصان است.

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان خاطرنشان کرد: اکوسیستم کارآفرینی، مجموعه‌ای از بازیگران کارآفرینانه مرتبط با هم، سازمان‌های کارآفرینی که شامل شرکت‌ها، سرمایه گذاران خطر پذیر، ناجیان کسب و کار و بانکهاست و موسسات و فرایندهای کارآفرینی است که به طور رسمی و غیر رسمی به هم پیوسته می‌شوند تا عملکرد و کارایی را در محیط کارآفرینانه مدیریت کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به 7 هزار شغل در شهرک علمی تحقیقاتی استان ایجاد شده و نزدیک به 45 درصد شاغلان، را بانوان تحصیل‌کرده تشکیل می‌دهند. هزینه ایجاد هر شغل برای یک فارغ التحصیل دانشگاهی در شهرک نزدیک به 40 میلیون تومان برآورد می‌شود در حالیکه هزینه ایجاد هر شغل برای یک فارغ التحصیل دانشگاهی در بخش‌های مختلف اقتصادی، از 150 تا 400میلیون تومان برآورد می‌شود.

ابطحی تصریح کرد: هر فارغ التحصیل کارآفرین در شهرک می‌تواند یک کسب و کار دانش بنیان ایجاد کند و هر کسب و کار حداقل برای 10 تا 15 نفر شغل ایجاد کند.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش شورای اسلامی شهر اصفهان در پایان جلسه با اشاره به اکوسیستم کارآفرینی استان، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری در مرکز پژوهش‌های شورا، پژوهشی مبنی بر مقدار منابع مالی خطر پذیر آغاز شد.

کوروش خسروی افزود: کارآفرینی یک ریسک است و وقتی وام بگیرد باید اصل و سود وام را پس بدهد، باید شرکت‌های سرمایه‌گذار برای شرکت‌های خطر پذیر وجود داشته باشد تا آنها را حمایت کند.

وی ادامه داد: در سال 2017 سرمایه‌های خطر پذیر دنیا، 160 میلیارد دلار بوده و در 11 هزار معامله سرمایه گذاری شده است.

این عضو شورای شهر اظهار داشت: در اصفهان، یک صندوق سه میلیارد تومانی داریم که متاسفانه فقط به افراد کارآفرین وام می‌‌دهد و مشارکتی با آنها ندارد.

وی با بیان اینکه تفاوت زیادی در حوزه کارآفرینی در اصفهان و تهران وجود دارد، گفت: کارآفرین اصفهانی فعالیت خود را در اصفهان شروع و وقتی به مرحله تامین منابع مالی می‌رسد به تهران مهاجرت می‌کند و این به معنای از دست دادن طبقه خلاق اصفهان است.

خسروی افزود: شورای شهر اصفهان، شهرداری را موظف کرده که سرمایه گذاران خطرپذیر بزرگ کشور را به اصفهان دعوت کند،  در این راستا شهرداری می‌تواند تا 5 میلیارد تومان نیز برای مشارکت با این شرکت‌ها در بودجه اعتبار تخصیص دهد.

وی بیان کرد: قرار است یک صندوق 10 میلیارد تومانی در اصفهان راه‌اندازی شود که امیدواریم نقص اکوسیستم کارآفرینی استان با تشکیل این صندوق برطرف شده و افراد به جای دریافت وام به سمت صندوق خطر پذیر هدایت شوند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید