خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

برنامه «شتاب» یک محصول رسانه‌ای نوپا و واقع‌گرایانه ۱۰ دقیقه ای است که تلاش می‌کند در فرآیند جذب سرمایه، به کارآفرینان و استارت‌آپ‌های ایرانی کمک کند.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از  باشگاه خبرنگاران پویا، به منظور معرفی و جلب سرمایه، مشتری، همکاری، جذب ایده‌های خلاقانه و کسب و کارهای نوپا، برنامه «شتاب» در شبکه یک سیما تولید و پخش می‌شود. این برنامه سکوی پرتاب و شتاب‌دهنده کارآفرینان جوان ایران است که در هر برنامه جوانان کارآفرین که در این عرصه به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌اند حضور یافته و در برابر کارشناسان از رمز و رازهای کسب و کارشان خواهند گفت.

برنامه «شتاب» یک محصول رسانه‌ای نوپا و واقع‌گرایانه 10 دقیقه‌ای است که تلاش می‌کند در فرآیند جذب سرمایه، به کارآفرینان و استارت‌آپ‌های ایرانی کمک کند. جمعی از دانشجویان دانشگاه صدا و سیما و شهید بهشتی تهیه این برنامه را بعهده دارند. «شتاب» کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیماست که روزهای زوج ساعت 20:30 روی آنتن می‌رود. به این بهانه با «محمد حسین سیاح» تهیه کننده و «ایمان کریمی» پژوهشگر برنامه «شتاب» هم‌کلام شدیم که مشروح این گپ و گفت‌ها را در ادامه می‌خوانید:

محمدحسین سیاح برنامه «شتاب» را حاصل همکاری دانشجویان دانشگاه صدا و سیما و شهید بهشتی دانست و به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: بخش تولیدی کار به عهده دانشجویان دانشگاه صدا وسیما و کار پژوهش آن را دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی انجام داده‌اند، «شتاب» از روی نمونه خارجی آن که اکنون در اکثر کشورها تولید می‌شود الگوبرداری شده است، «شتاب» برنامه‌ای کاملاً با الگوی ایرانی که فصل اول آن در 14 قسمت تولید و در حال پخش است.

وی افزود: کل برنامه ده دقیقه است، شامل دو آیتم ده ثانیه‌ای از پشت صحنه که اول و آخر برنامه را شامل می‌شود، گروه کارآفرینان در سه دقیقه ایده خود را برای داوران توضیح می‌دهند، سه داور برنامه نیز هر کدام به مدت یک و نیم دقیقه سوالاتی را از آن‌ها می‌پرسند. بعد از آن داوران نظر خود را درباره ایده و قابلیت اجرایی آن و مبلغ مطرح شده کارآفرینان برای سرمایه‌گذاری را مورد نقد و برسی قرار می‌دهند.

سیاح نحوه مشارکت سرمایه‌گذاران برای جذب ایده‌های مطرح شده را وب سایت برنامه «شتاب» عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذاران می‌تواند با مراجعه به سایت برنامه ایده‌های مطرح شده را ببیند و در صورت تمایل با کارآفرینان ارتباط بگیرند، البته سعی کرده‌ایم با بازخوردهای که از این برنامه گرفته‌ایم در فصل‌های بعدی نقش سرمایه‌گذاران را پررنگ‌تر کنیم تا به راحتی با گروه‌های ایده‌پرداز ارتباط برقرار کنند.

ایمان کریمی پژوهشگر برنامه «شتاب» رویکرد این برنامه را نگاهی نو به بازار سرمایه دانست و تصریح کرد: بسیاری از افرادی که دارای سرمایه مالی قابل ملاحظه‌ای هستنند به دنبال سرمایه‌گذاری به روی ایده‌های نواقتصادی هستند، اکنون در کشورهای پیشرفته، سرمایه‌گذاری روی بنگاه‌ها و کسب و کارهای کوچک رونق گرفته است. متأسفانه در کشورمان هنوز شاهد سرمایه‌گذاری‌های سنتی مانند خرید طلا، مسکن و... هستیم، «شتاب» قدمی را جهت معرفی ایده‌پردازان جوان و معرفی آن‌ها به بازار سرمایه ایران برداشته است.

وی با اعلام اینکه برای فصل جدید این برنامه تعدای از شرکت‌های معتبر اعلام آمادگی کرده‌اند که اسپانسر این برنامه باشند، افزود: در فصل دوم سعی کرده‌ایم کمّی و کاستی‌های فصل اول را رفع کنیم، تحقیقات زیادی  را برای فصل دوم انجام داده‌ایم  و با رویکرد جدیدی این فصل را به امید خدا روی آنتن می‌بریم.

تهیه‌کننده برنامه «شتاب» با اشاره به اینکه برای فصل دوم سعی شده فاصله تولید و پخش برنامه کمتر شود، افزود: ما در فصل اول هدف‌مان نشان دادن توانایی کارآفرینان به سرمایه‌گذاران بودیم، تمام تلاش‌مان اثبات این بود که ایده‌پردازان خوبی داریم که دارای ظرفیت‌های بالا که هستند روی این ایده‌ها می‌شود سرمایه‌گذاری کرد، خوشبختانه شاهد بازخورد خوبی از فضای کسب و کار بوده‌ایم، تلاش می‌کنیم با توجه به امکاناتی موجودمان در حوزه سرمایه‌گذاری‌های نوین گروه‌های ایده‌پرداز و کارآفرین را در فصل دوم برنامه معرفی کنیم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید