خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با اشاره به تقویت کارآفرینی در کشور، گفت: ۱.۵ میلیون شغل برای کارآفرینان کمیته امداد ایجاد شد.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت الله عبدالملکی در مراسم برگزاری دوره آموزشی جهادگران کارآفرین در مجتمع فرهنگی تفریحی شهید رجایی فریدونکنار اظهار داشت:کمیته امداد مخاطب اشتغالزایی برای یک سوم بیکاران کشور بوده تا برای محرومان ایجاد اشتغال کند که علاوه بر افراد تحت پوشش، نیازمندانی که دارای شرایط باشند اشتغالزایی می‌شود.

وی افزود: برخی معیشت بگیر دائمی نیستند اما مشمول دریافت تسهیلات می‌شوند که با ارائه این حجم از خدمات تنها پنج درصد منابع کشور در اختیار این نهاد قرار می‌گیرد و باید از منابع دیگر برای رفع بیکاری استفاده کنیم.

عبدالملکی بیان کرد: استفاده از ظرفیت جهادی که صدها هزار نفر نیروی جهادی در کشور داریم که متولی آن بسیج سازندگی بوده که مقام معظم رهبری در دیدار با جهادگران فرمودند دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت هسته‌های جهادی استفاده کنند که این امر گامی در جهت تحقق اهداف انقلاب و رفع محرومیت باشد.

وی گفت: بسجیان در یک دوره آموزشی با فراخوان اعلام شده شرکت و با مبانی ادبیات و تکنیک کارآفرینی آشنا و با برنامه ایجاد اشتغال در امداد آشنا می‌شوند و آنهایی که تمایل دارند با اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی با کمیته امداد همکاری کنند به عنوان مشاور، ناظر،کمک فنی و پیگیری امور جاری طرح‌ ها ودر بازار یابی و فروش می‌توانند کمک کنند.

عبدالملکی ادامه داد: 200 نفر از بسیجیان در دومین دوره این اردو با عنوان جهادگران کارآفرین شرکت می‌کنند و به مدت سه روز با روش بازاریابی دوره آزمایشی موفق آشنا می‌شوند و بار قابل ملاحظه ای از رو دوش امداد برداشته می‌شود و پس از مدتی ارزیابی و فراخوان برای همکاری داوطلبانه داده که تا پایان سال هزار نفر نیروی جهادی به بدنه کمیته امداد تزریق می‌شوند.

وی با اشاره به کمک به تقویت زیست بوم کارآفرینی کل کشور گفت: اداراتی که متولی اشتغال هستند برای توسعه کارآفرینی سرمایه‌گذاری کنند نه صرفا برای بهره برداری زیرا خروجی آن کاهش بیکاران و قطع چرخه تولید فقر در کشور است.

 

عبدالملکی بیان کرد: انحراف از طرح در امداد نداریم طرح هایی که در امداد پرداخت می‌شوند مشاوره شغلی انجام و در حین و اجرای و بعد آن نظارت طرح صورت می‌گیرد.

معاون کمیته امداد کشور گفت: هدف‌گذاری اصلی امداد تقویت و افزایش پایداری طرح‌ها بوده و با آموزش به مجریان طرح، فضای کسب و کار پایدار سازی و با نحوه بازریابی و فروش ر ابیاموزند.

به گفته وی، امسال تزریق تسهیلات مجدد برای توسعه کار به عنوان سرمایه در گردش مجدد است امسال تا35 درصد کل تسهیلات با عنوان وام‌های پایدارسازی و مجدد به مددجویان تحت شرایط پرداخت تا از شکست پیگیری شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور تصریح کرد: در راستای اشتغال و پایدارسازی آن باید دانش همکاران در فضای کسب و کار را ارتقا یابد که یک دوره آموزش برگزار شد در کشور75 درصد از نیروها پذیرفته شدند تا توان مشاوره همکاری به مجریان افزایش پیدا کند.

وی گفت: از سال 74 تا سال گذشته یک و میلیون و 500 هزار شغل ایجاد شد و امسال نیز برنامه ما 205 هزار فرصت شغلی بوده که در هفت ماهه نخست امسال32 هزار شغل با 550 میلیارد تومان با هزار و800 رده شغلی بود که مهم‌ترین آنان کشاورزی، دامداری، صنایع دستی، مشاغل خانگی ، خدماتی و دانش بنیان بود که باید درآمدها را تقویت وبحث استارت آپ‌ها را توسعه دهیم.

عبدالملکی بیان کرد: به زودی طرح مزیت شغلی به تفکیک هر شهرستان برای 430 شهر کشور اجرا می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید