خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مراسم تجلیل از کارآفرینان و دفاتر کارآفرینی برتر سال 97 به مناسبت هفته کارآفرینی در سالن جهاد دانشگاهی برگزار شد.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایسنا، سیدمحمد میرحسینی، رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی واحد هرمزگان در این مراسم که با حضور اساتید، دانشجویان و کارکنان برگزار شد به نقش دانشگاه جامع در آموزش‌های مهارتی و اشتغال‌زایی پرداخت؛ در ادامه سه تن از کارآفرینان پس از معرفی حوزه کارآفرینی خود پاسخگوی سؤالات دانشجویان بودند.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان نیز در این مراسم با بیان اینکه ما محکوم‌ به امیدواری هستیم و راهی جر این نداریم، افزود: امید یکی از اسامی متبرک خدا بوده و کسی که خدا را نداشته باشد هیچ‌چیز در زندگی ندارد و این مطلب برای خود من به اثبات رسیده است.

هادی ابراهیمی اضافه کرد: افراد امیدوار همواره راهی می‌سازند و افراد ناامید محکوم‌ به شکست هستند، برای موفقیت ناامیدی معنا ندارد.

وی با اشاره به اینکه منابع ثروت‌های یک جامعه نیروی کار آن است که بازوی توانمند آن محسوب می‌شوند، تصریح کرد: منابع طبیعی مانند طلا و نقره گاهی نه‌تنها باعث پیشرفت نمی‌شوند بلکه موجب پس رفت نیز هستند.

این مقام مسئول ابراز کرد: اساس پیشرفت «اعتماد مردم به یکدیگر» ، «اتحاد بین دولت با خودش» و «دولت و مردم» است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه باید سطح آگاهی مردم افزایش یابد، عنوان کرد: مشارکت آگاهانه و مردمی باید از طریق نهادهای سرمایه اجتماعی مؤثر بین دولت و مردم باشد.

وی با تأکید بر اینکه آینده شغلی دانشجویان با کارآفرینی تأمین می‌شود، افزود: آموخته‌ها در دانشگاه به کمک آینده شغلی دانشجویان آمده و باعث رونق کسب‌وکار می‌شوند.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با بیان اینکه مشکلات اقتصادی ریشه در مسائل سیاسی و اجتماعی دارد، خاطرنشان کرد: برای شکل‌گیری سرمایه اجتماعی بایستی اعتماد و مشارکت به‌صورت آگاهانه و مستمر صورت پذیرد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه مشارکت باید از طریق شکل‌گیری نهادها به‌صورت مستمر باشد، افزود: در واقع کارآفرینی از نظامی برمی‌خیزد که سرمایه اجتماعی قوی داشته باشد.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه مشکلات اساسی در تولید به طراحی تولید، بازارسازی و برندسازی برمی‌گردد، ادامه داد: شغل‌های برآمده از IT اشتغال را نجات داده و حضور در بخش فناوری و اطلاعات در اشتغال استان مؤثر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سر ریز اشتغال به سمت خدمات و مشاغل خرد است، خاطرنشان کرد: حدود ۳ میلیون صنف خدماتی در کشور وجود دارد که شامل ۶۰۰ هزار صنف تولیدی و دو هزار و ۴۰۰ صنف توزیعی هستند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد به ازای هر یک دلار سرمایه در ساخت‌وساز زیر بنایی، هر ساله بازگشتی معادل 5 تا 25 نسبت نصیب جامعه می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه برای عقب نماندن از دنیا باید سالانه بیش از 15 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کنیم، اظهار کرد: وظیفه دولت در خصوص تأسیس نهاد و ایجاد امنیت سه مرحله است، اولین وظیفه ایجاد امنیت در مقابل دشمن خارجی و صیانت از مرزهای کشور است، دومین وظیفه شامل ایجاد امنیت داخلی و تنظیم قوانین و نظارت بر روابط آماده جامعه و آخرین وظیفه تأمین و توسعه رفاه عمومی مردم از طریق ساخت زیربناهای اقتصادی در ایران است.

مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی و کارآفرین برتر نیز در این مراسم با اشاره به اینکه بسیاری از آسیب‌های فردی و اجتماعی به دلیل نداشتن برنامه‌ریزی است. وی هدف‌گزینی، برنامه‌ریزی، خودکارآمدی و امید و نشاط را از مؤلفه‌های اصلی و دلیل موفقیت‌هایش در اختراع و کارآفرینی دانست.

شاهرخ خانی خطاب به دانشجویان و شرکت‌کنندگان در نشست کارآفرینی اظهار کرد: اگر خودتان را باور کنید و در این راه تلاش کنید کارآفرین هستید.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: تاکنون 38 اختراع داشته‌ام که پنج مورد از آن‌ها شامل ابزار میگو پاک‌کن، کرم گیاهی، جانوری مرطوب‌کننده و جوان نگه‌دارنده پوست، پماد مخصوص دردهای مفصلی و ارگانیک و قطره آنتی میگرن با خواص کاهش سردردهای میگرنی دارای مجوز تولید هستند که در داخل و خارج از کشور به فروش می‌رسند.

این استاد دانشگاه در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان بیان کرد: با دست خالی نیز می‌توان کارآفرین شد، کلید موفقیت مخترع خریدنی نیست بلکه ساختنی است و ابرازش فکر و ایده اوست.

این کارآفرین با اشاره به اینکه خیلی از محصولاتش در بازار موجود است، افزود: هم‌اکنون خیلی از ادارات برای فکر نو و ایده برتر که باعث پیشرفت آنان شود هزینه می‌دهند.

وی بیان کرد: ایده دستگاه میگو پاک‌کن را از مسواک شخصی خود الگوبرداری کرده‌ام در نتیجه نوع نگرش ما به محیط اطراف باعث می‌شود یک فرد کارآفرین شود.

یک پژوهشگر هرمزگانی که در حوزه آب و توربین‌های بادی، طراحی آب‌شیرین‌کن و انرژی‌های نو صاحب ایده بوده و ابتکاراتی داشته است نیز در این مراسم اظهار کرد: آنچه فرهنگ کارآفرینی را توسعه می‌دهد و یک کارآفرین را به یک عنصر ثمربخش در جامعه تبدیل می‌کند، اخلاق‌مداری است.

امین قامت افزود: به‌طور حتم لازم نیست فرد کارآفرین دارای استعداد خاصی باشد بلکه یکی از راه‌های موفقیت جوانان در کنار استعداد، پشتکار و تلاش است.

این پژوهشگر هرمزگانی ابراز کرد: نباید از شکست ترسید، یک انسان موفق زمانی به نتیجه می‌رسد که با داشتن ایده‌های بزرگ به هدفش ایمان و باور داشته باشید.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید