خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه تنها ۲۵ درصد دانشجویان تمایل به کارآفرینی دارند گفت: در سال گذشته حدود چهار هزار فرصت اشتغال داشتیم که متاسفانه فردی نبوده که بتواند در این مشاغل فعالیت کند.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری تسنیم، رضا اسماعیلی در آئین اختتامیه چهارمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی استان کرمان با اشاره به اینکه هدف دانشگاه علمی کاربردی باید مهارت‌افزایی و بهره‌وری نیروی کار باشد اظهار داشت: از دوازده هزار دانشجویی که در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند دو هزار و 500 نفر در بحث شاغلان هستند.

وی با بیان اینکه ورودی بازار استان کرمان در سال حدود 35 هزار نفر است گفت: برای اینکه نرخ بیکاری در استان ثابت نگه داشته شود باید به همین میزان اشتغال ایجاد کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه از این تعداد فقط 500 نفر استخدام دولتی انجام می‌شود افزود: برای مابقی این نیروها باید از طریق بخش غیردولتی اشتغال ایجاد شود.

وی با بیان اینکه مسئله کارآفرینی بسیار اهمیت دارد عنوان کرد: در سال 96 بیش از هزار و 600 نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه شرایط کارآفرینی را داشتند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه متاسفانه تنها 25 درصد دانشجویان تمایل به کارآفرینی دارند و مابقی می‌خواهند در قسمت مزدبگیری شاغل شوند تصریح کرد: روزانه مراجعه‌کنندگانی از دانشجویان طراز اول داریم که جویای کار هستند و تنها دلیل آن عدم مهارت است.

وی با بیان اینکه دانشجویان باید مهارت‌های نیاز بازار کار را آموزش ببینند گفت: در سال گذشته براساس آمار کاریابی‌های استان حدود چهار هزار فرصت اشتغال داشتیم که متاسفانه فردی نبوده که بتواند در این مشاغل فعالیت کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه باید فرصت‌های شغلی بازار کار توسط دانشجویان شناسایی و بر اساس آن به دنبال مهارت‌آموزی در کنار تحصیل علم بروند افزود: از 36 هزار تقاضای شغلی در سال قبل 16 هزار در حوزه مشاغل خرد بوده است.


در این مراسم محسن شمسی رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان با بیان اینکه بحث آموزش‌های کاربردی و مهارتی یک بحث مفصل بوده و جایگاه افراد با مهارت در جامعه بسیار بالا است اظهار داشت: امروز جامعه نیازمند افراد متخصص و دارای مهارت است.

وی با اشاره به اینکه از زمانی که بیماران در استان کرمان مجبور بودند برای مداوا به خارج از استان مراجعه کنند خیلی نگذشته و حتی پزشکان ما غیرایرانی بودند افزود: امروز با توسعه علم در هر زمینه‌ای پزشکان متخصص در استان وجود دارد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان با بیان اینکه اگر به شهرهای غیرزیارتی عربستان سفر کنید می‌بینید که مردم آب شرب خود را از مساجد تامین می‌کنند و حتی گاز ندارند گفت: اما در کشور ما مردم از بسیاری از نعمت‌های زیرساختی برخوردارند.

وی با اشاره به اینکه امروز جوانان ما مسیر مهارت‌آموزی را به‌خوبی طی کرده‌اند بیان کرد: البته هنوز مهارت‌آموزی در کشور ما جای کار دارد و ما در کشور نیازمند جوانان بامهارت هستیم.

شمسی با بیان اینکه چهارمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی استان کرمان به همت دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شده است عنوان کرد: در این نمایشگاه در همه روزها و در همه سطوح سنی بازدیدکننده داشتیم.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این نمیشگاه در استان کرمان گفت: معرفی دستاوردهای دانشگاه‌های علمی کاربردی سراسر استان از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه بود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان افزود: با نظرسنجی که انجام شده رضایتمندی از نحوه برگزاری نمایشگاه 80 درصد بوده و صددرصد درخواست برگزاری این نمایشگاه در سال‌های آینده را داشتند.



نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید