خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی از برگزاری دوره های رایگان مهارت آموزی بافت فرش و صنایع دستی در این منطقه خبر داد.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایرنا، امین افقی اظهار داشت : تا کنون بالغ بر80 نفر در دوره فرش بافی، 62 نفر در رشته گلیم بافی، 16 نفر در رشته حصیر بافی پیشرفته و 26 نفر نیز در رشته رشتی دوزی، در سه سطح مقدماتی تکمیلی و تخصصی، در دوره های آموزشی برگزار شده از سوی این سازمان شرکت کرده اند.
وی یاداور شد: این سازمان در راستای عملیاتی سازی سیاست های اقتصاد مقاومتی، توانمند سازی جوامع محلی و ایجاد اشتغال پایدار، از سه سال گذشته، دوره های مهارت آموزی، فرش بافی و صنایع دستی را به صورت رایگان ویژه شهروندان و علاقه مندان به این حوزه برگزار کرده است.
افقی خاطرنشان کرد:همچنین در راستای راهبردهای حمایتی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی، اقدامات لازم جهت تامین سرمایه به منظور ایجاد اشتغال پایدار برای شرکت کنندگان در دوره های مهارت آموزی و معرفی هنرمندان به بانک های عامل و صندوق کارآفرینی انجام شده است.
وی افزود: با توجه به اهمیت احیای بافت فرش ابریشم و ایجاد اشتغال پایدار برای جوامع محلی، سازمان منطقه آزاد انزلی با بکار گیری اساتید مجرب، 8 دوره آموزش فرش بافی ابریشم را به صورت رایگان برای شهروندان این منطقه برگزار کرد و در پایان هشتمین دوره آموزش فرش بافی ابریشم که از ابتدای سال جاری آغاز شده بود، هشت تخته تابلو فرش ابریشمی با حضور اعضای هیات مدیره، معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی از دار قالی برچیده شد.
به گفته وی نهمین دوره آموزشی نیز در مرکز آموزش سازمان با حضور علاقه مندان به فرش بافی در حال برگزاری است .
افقی تصریح کرد: انعقاد تفاهم نامه با صندوق کارآفرینی امید، سازمان فنی حرفه ای، برگزاری نمایشگاه های عرضه محصولات صنایع‌ دستی و برپایی دوره های آموزشی به روستاییان محدوده منطقه از مهمترین اقدامات سازمان برای عملیاتی نمودن سیاستهای اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی در حوزه صنایع دستی در راستای توانمند سازی جوامع بومی و محلی بوده است.
گفتنی است، منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است . کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.
قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال - جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.
مزایای قانونی همچون امکان ثبت، مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان 100 درصد در منطقه، امکان فعالیت بانکها و موسسات مالی - بیمه ای در این منطقه، معافیت مالیاتی 20 ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، وحدت مدیریت در ارائه کلیه خدمات به سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی، اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت های جدید برای فعالان اقتصادی - تولیدی، فعالیت بورس کالای منطقه، رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر و برگزاری پانزدهمین اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در محدوده منطقه شده است.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید