خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: «توسعه و تقویت مهارت‌آموزی و کارآفرینی» یکی از سیاست‌های اولویت‌دار وزارت آموزش و پرورش است.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری تسنیم، نشست هم‌اندیشی معاونین آموزش متوسطه، روسای تکنولوژی و گروه‌های آموزشی و سرگروه‌های آموزشی ادبیات فارسی دوره اول متوسطه قطب دو کشور استان‌های همدان، مرکزی، کرمانشاه، لرستان، ایلام و کردستان ظهر امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن اجتماعات باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد.

سیدمصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش «توسعه و تقویت مهارت‌آموزی و کارآفرینی» را یکی از سیاست‌های اولویت‌دار وزارت آموزش و پرورش بیان کرد و اظهار داشت: بر این اساس توجه متوازن به ساحت‌های شش‌گانه تعلیم و تربیت ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و به‌صورت جدی مورد تاکید وزارت آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه در گذشته تعریف دانایی بیشتر به افزایش اطلاعات و آگاهی افراد منحصر می‌شد، گفت: امروز دانایی به معنای کارآفرینی و توسعه مهارت‌های حرفه‌ای است.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه برای آنکه دانش‌آموزان در آینده بتوانند در مواجهه با چالش‌های روبه‌رو از توانایی لازم برخوردار باشند لزوماً باید مهارت‌های زندگی را آموزش ببینند، تصریح کرد: در وزارت آموزش و پرورش از دوره‌های پیش از دبستان تا پایان دوره متوسطه دوم برای دوره‌های مختلف تحصیلی و براساس اهداف این دوره‌ها برنامه‌های لازم طراحی و تدوین شده است.

وی تنوع بخشی به محیط‌های یادگیری از جمله پژوهش سراها، کانون‌ها، حوزه‌ها، مراکز کارآفرینی برای کیفیت بخشی به آموزش‌ها را بسیار موثر دانست و افزود: مدرسه محیط پایه یادگیری است و یادگیری به آن خلاصه نمی‌شود بلکه محیط‌های صنعتی، اجتماعی و فرهنگی در کنار محیط خانواده اثربخشی بسیاری دارد.

آذرکیش در پایان با اشاره به موفقیت‌های حوزه کاردانش کردستان خاطرنشان کرد: کردستان در بسیاری از شاخص‌های کمی و کیفی جزو استان‌های برتر در حوزه‌های آموزش‌های مهارتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این مراسم اظهار داشت: امسال حدود 292 هزار دانش‌آموز ‌در مدارس استان مشغول به تحصیل هستند.

رشید قربانی با بیان اینکه خروجی نهایی آموزش و پرورش به دانش‌آموزان دوره متوسطه منتهی می‌شود، افزود: عمده قضاوت‌های جامعه نیز مربوط به دوره متوسطه دوم است و موفقیت‌های دانش‌آموزان در این دوره می‌تواند نمود بیشتری در جامعه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه آموزش‌ها در مدارس باید به سمت مهارت‌های عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی پیش برود، گفت: اگر دانش‌آموزان در رشته‌های مهارتی و فنی فارغ‌التحصیل شوند میزان افراد بیکار در جامعه کاهش خواهد یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از افزایش هفت هزار نفری دانش‌آموزان رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش در سال‌تحصیلی جاری در مدارس استان خبر داد و تصریح کرد: در این رشته‌ها «امکانات، تجهیزات مناسب و نیروی انسانی توانمند» عامل موفقیت دانش‌آموزان است.

وی با اشاره به اینکه هیچ تحولی در نظام آموزشی ایجاد نمی‌شود مگر با نوسازی در نیروی انسانی و تجهیزات آموزشی، اادامه داد: مهارتی شدن آموزش‌ها در دوره متوسطه بسیار مورد تاکید است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کردستان اجرای طرح ایران‌ مهارت در مدارس دوره اول متوسطه را بسیار موثر دانست و خاطرنشان کرد: اگر این طرح به درستی در مدارس اجرایی شود نتایج آن در آینده برای جامعه مفید و موثر خواهد بود.

وی بر تقویت رویکرد کار آفرینی در بین دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: تصور غلط جامعه بر این است که افراد مستعد بیشتر به سمت رشته‌های نظری و علوم تجربی گرایش دارند و اگر در این زمینه فرهنگ‌سازی صورت گیرد دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی و کاردانش بیشتر تمایل پیدا خواهند کرد.

قربانی با بیان اینکه برای کمک به توسعه کشور باید بخش فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش تقویت شود، یادآور شد: اولویت اول برای تحقق این مهم فرهنگ‌سازی درست است به طوریکه دانش‌آموزان با ورود به این رشته‌ها باید احساس ارزشمندی کنند.

وی همچنین توانمندسازی نیروی انسانی و تامین تجهیزات و امکانات لازم را از دیگر اقدامات مهم در راستای تقویت مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای دانش‌آموزان برشمرد و عنوان کرد: امیدوارم که در این زمینه قدم‌های خوبی برداشته شود.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید