خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر اینکه امروز زمان توجه صرف به برنامه های آموزشی گذشته است، گفت: کارآفرینی و نوآوری از جمله برنامه های راهبردی دانشگاه به شمار می رود.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر احمد معتمدی در مراسم امضای تفاهم نامه میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با مرکز استعدادهای درخشان با بیان اینکه امروزه زمانی نیست که تنها به برنامه های آموزشی اکتفا شود و موضوعات کار آفرینی فراموش شود، گفت: این موضوعات در برنامه های راهبردی دانشگاه است به گونه ای که با همه مشکلات  سرمایه گذاری های خوبی در حوزه کارآفرینی داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه این سرمایه گذاری ها ادامه دارد، خاطر نشان کرد: از ۱۰ واحد فناوری به ۱۲۳ واحد رسیدیم که این امر به دلیل افزایش درخواست ها بوده و با این افزایش درخواست نیاز به افزایش بیشتر ظرفیت ها داریم.

معتمدی با اشاره به همکاری های این دانشگاه با بخش های مختلف آموزش و پرورش و صنعت، اظهار کرد: به نظر من هر دو وزارت علوم و آموزش و پرورش یک هدف را دنبال می کند از این رو بازدیدهای دانش آموزان در واحد های کارآفرینی انگیزه های لازم را برای کارآفرینی در آنها ایجاد می کند.

دکتر فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان نیز در این نشست گفت: وزارتخانه های علوم و آموزش و پرورش هر دو ماموریت های مشترکی دارند لازم است که با هم ارتباط بیشتری داشته باشند .

وی خاطر نشان کرد: علی رغم چنین رویکردی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تجربه خوبی را برای ادامه همکاری ها ایجاد کرد.

مهاجر با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی برای مرکز استعدادهای درخشان، یادآور شد: ما معتقدیم آموزش یک بسته است که تنها یاددادن یکسری راه حل ها و تکنیک نیست و باید همه حوزه ها را در بر گیرد.

وی با تاکید بر اینکه همه ما در حوزه های کارآفرینی، اشتغال، انسان مسوول و شهروند خوب داریم، گفت: از این رو هیچ مجموعه ای نمی تواند ادعا کند که همه کارها را می تواند انجام دهد

دکتر مالک نادری مدیر کل دفتر فناوری و ارتباط با صنعت نیز در این نشست نیز با اشاره به حضور موفق دانش آموزان در تیم های بین المللی، گفت: تجربه همکاری با مدارس برای ما بسیار ارزشمند است و این همکاری ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه این دانشگاه در حوزه مهارت افزایی و ایده پردازی جز اولین ها است، خاطر نشان کرد: ۲ سال پی در پی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان تنها دانشگاه سطح الف کشور اعلام شده است.

وی از برگزاری ۴۰۰ برنامه علمی- فرهنگی و اجتماعی به صورت سالانه در این دانشگاه خبر داد و یادآور شد: مسابقات هوا فضا، رباتیک ، پل ماکارونی از جمله این مسابقات است و ما اولین دانشگاهی در کشور هستیم که موضوع استارتاپ ویکندها را در کشور راه اندازی کردیم و در حال حاضر عمده استارتاپ های موجود هسته هایی هستند که در این دانشگاه شکل گرفت.

نادری با اشاره به زمینه های همکاری این دانشکاه با آموزش و پرورش، گفت: در حوزه ایده پردازی و توسعه نوآوری از جمله زمینه های همکاری ما با دانش آموزان با استعداد به شمار می روند و حتی می توانند با شرکت ها و آزمایشگاه های ما همکاری داشته باشند .

وی با اشاره به راه اندازی دفتر ایده بازار در این دانشگاه اظهار کرد: کلیه اقدامات مربوط به ایده بازار از سوی این دفتر انجام می شود و در حال حاضر بسیار از دانش آموزان در آن شرکت دارند و از سال جاری برگزاری ایده پردازی های دانش آموزی را در دستور کار داریم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید