خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

آذربایجان شرقی، تابستان امسال، رتبه نخست بهبود فضای کسب و کار را به خود اختصاص داده است.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، معاون اموراقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی گفت: بر اساس گزارشات اتاق بازرگانی ایران، در 3 ماهه دوم امسال، استان در زمینه بهبود فضای کسب و کار به رتبه نخست دست یافته است.
جهانگیری امروز در نشست اموراقتصادی استان افزود: در حالی که آذربایجان شرقی در 3 ماهه پایانی سال 96، در رتبه 23 قرار داشت، تابستان امسال با صعود چشمگیری، به رتبه نخست ارتقا پیدا کرده است.
گفتنی است شاخص کلی فضای کسب و کار بر پایه 11 شاخص با عناوین آغاز کسب وکار، کسب مجوز، استخدام نیروی کار، ثبت دارایی‌ها، کسب اعتبارات، حمایت از سرمایه‌گذاری، مالیات، تجارت مرزی، اجرای قراردادها و ورشکستگی و دریافت انرژی برق محاسبه می‌شود.
این شاخص ها در واقع نشان‌دهنده سهولت و مناسب بودن استان ها برای انجام فعالیت های اقتصادی و تجاری است و هر یک از این شاخص‌ها، هر سه ماه یک بار و به صورت فصلی در هر استان بررسی و ارزیابی می شود.
طبق ماده 4 قانون بهبود مستمر محیط کسب‌ وکار، اتاق‌های بازرگانی موظفند به منظور اطلاع سیاستگذاران از وضع محیط کسب وکار در کشور، شاخص‌های ملی محیط کسب‌ وکار در ایران را تدوین و به‌ طور سالانه و فصلی و به تفکیک استان‌ها، بخش‌ها و فعالیت‌های اقتصادی، سنجش و اعلام کنند.
محيط كسب و كار، در واقع به مجموعه عوامل مؤثر در اداره یا عملکرد بنگاه های تولیدی که خارج از کنترل مدیران آنها می‌باشند، اطلاق می شود.
هدف کلی از اجرای طرح بهبود فضای کسب و کار، شناخت وضع موجودِ محیط کسب و کار در ایران به صورت فصلی و سالانه و انعکاس آن به سیاستگذاران برای اتخاذ سیاست ها و راهکارهای مناسب برای بهبود مستمر محیط کسب و کار کشور است.
در این طرح، فعالان اقتصادی از مجموعه واحد های تحت پوشش سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون به طور تصادفی انتخاب شده و به سوالات پرسشنامه این طرح پاسخ می دهند.
امروزه بهبود محيط كسب وكار يكي از مهمترين راهبردهاي توسعه اقتصادي در هر كشور به شمار مي‌رود و هر چه محيط كسب و كار در يك كشور شرايط بهتري داشته باشد، بهره‌برداري از فرصت هاي كارآفريني بيشتر و هر چه بهره‌برداري از فرصت هاي كارآفريني در جامعه‌اي بيشتر باشد، عملكرد اقتصاد آن كشور و خلق ارزش و ثروت در آن جامعه هم بيشتر مي‌شود.


شتاب گیری استعلام کسب و کارها با راه اندازی سامانه واحد سرمایه گذاری
معاون اموراقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی همچنین به راه اندازی سامانه پنجره واحد سرمایه گذاری در استان اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این سامانه، استعلام مسائل مربوط به فضای کسب و کار در آذربایجان شرقی شتاب گرفته، بطوری که بازه زمانی استعلام ها از 170 روز به 46 روز رسیده است.
جهانگیری در ادامه با بیان این که به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، کتابی از دستاوردهای سازمان ها، ادارات و ارگان های آذربایجان شرقی در دست تدوین است و دهه فجر امسال منتشر می شود، از دستگاه های استان خواست دستاوردهای خود را هر چه سریع تر به صورت مکتوب به استانداری ارسال کنند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید